Як уникнути поширених помилок:
• Проводити оцінку ідеї, покладаючись на почуття, а не на факти.
• Бути неспроможним довідатись у інших експертів про дану галузь під час оцінювання ідеї.
• Бути неспроможним побачити слабкі сторони в ідеї (порівняно з Моделлю підприємства) і розробити план вирішення їх.
• Закохуватися у продукт/послугу.
• Бути неспроможним вислухати критику даної ідеї.
• Робити судження на підставі помилкового засновку, наприклад: Я люблю їсти рибу, тож я відкрию рибний магазин.
2.3. ВПРАВА «Вибір назви start-up»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Створення ідеальної назви [9, с. 164
—165]. Існує кілька підходів до розробки ідеальної назви:
Неологізми (знову створені) — це техніка продукування імен, яких не існує в мові. Наприклад: Tylenol, Teflon, Pepsi
— це все неологізми.
Переваги: неологізми не мають історії, нове слово ні з чим не асоціюється. Якщо воно вдале, то така назва може не тільки запам’ятатись, але й означати цілу індустрію (Хеrox, Kleenex, Pam-pers). Такі назви ідеальні для товарів, що продаються на світових ринках.
Недоліки: ці слова нічого не означають Ім’я за змістом може краще запам’ятовуватись і відразу асоціюватися з товаром, тоді як у неологізм треба буде ще вдихнути життя.
Слова, що використовуються у звичайній мові. Кращі приклади таких назв — це ті, які перегукуються зі специфікою занять компанії або сферою використання продукту: Sprint, Oracle, Time Manager — ці імена чітко вказують на те, що саме вони презентують.
Переваги: асоціативне сприйняття.
Недоліки: неможливість адекватної змістової заміни у разі зміни країнового ринку (країни), не завжди можна захистити в повному обсязі (з правової точки зору).
Гібриди (абревіатури) — ThinkPad, PanAm, Aguafresh.
Переваги: опис продукту за допомогою звичайних слів, має повне право на реєстрацію і захист в повному обсязі.
Акроніми — ВР, ІВМ тощо. Такі назви давали інженери, яким було простіше називати вироби не кількома словами, а буквами.
Недоліки: щоб таке ім’я запам’ятали, треба докласти багато зусиль, оскільки його важко запам’ятовувати і воно нічого не говорить споживачеві.
Сім правил вибору імені Ім’я має бути:
1) коротке і зі значенням;
2) відмінне від інших і унікальне;
3) пов’язане з реальністю;
4) здатне встановлювати комунікативний процес;
5) швидко запам’ятовуватись;
6) приємним для очей і для слуху;
7) не мати негативних асоціацій.
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Назва повинна:
• визначати товар чи послугу, які будуть вироблятися;
• звучати сучасно;
• створювати позитивний імідж;
• легко вимовлятися і запам’ятовуватися;
• не повторювати назву інших підприємств.
2.4. ЗАВДАННЯ «Визначення правової форми діяльності start-up»
Для виконання завдання необхідно знайти в інтернеті Податковий кодекс України, Господарський кодекс України та інші законодавчі акти, визначити й обґрунтувати правову форму діяльності новоствореного start-up [7, 8].
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Нормативно-правову базу ведення діяльності start-up в Україні складають такі законодавчі акти:
1. Закон України «Про інвестиційну діяльність» від 18.09.1991 р. № 1560
—ХІІ.
2. Закон України «Про режим іноземного інвестування» від 19.03.1996 р. № 93/96—ВР.
3. Закон України «Про інноваційну діяльність» від 04.07.2002 р. № 40
—ІV;
4. Закон України «Про наукові парки» від 25.06.2009 р. № 1563
—VІ;
5. Закон України «Про авторське право та суміжні права» від 23.12.1993 р. № 3792—ХІІ;
6. Закон України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» від 15.12.1993 р. № 3687—ХІІ;
7. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг від 15.12.1993 р. № 3689—ХІІ.
2.5. ВПРАВА «Якби не було мого start-up» [3, с. 24]
Кожна команда має визначити основну мету створення start-up.
Мета: я створюю srart-up, тому що хочу зробити щось значуще: а) зробити світ кращим ___________; б) підвищити якість свого життя ____________; в) підвищити якість життя соціуму _____________; г) реалізувати свою мрію _________________; д) інше __________________________.
Завершіть речення:
Якби не було мого start-up, світ був би гіршим, тому що… ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
2.6. ВПРАВА «Мантра» [3, с. 26]