< Попередня  Змiст  Наступна >

2.1. ВПРАВА «Брейнстормінг»


У фаховій літературі викладені підходи до продукування ідей [6, с. 87]. Так, для полегшення процесу доцільно розпочати:

• з галузі, яку хтось з учасників групи добре знає і може висловити ідеї щодо покращення задоволення потреб основних споживачів існуючих продукту чи послуги;

• з самих себе як споживачів — кожен член команди по черзі має пропонувати ідеї товарів і послуг, яких поки не існує, але які здатні задовольняти певні потреби;

• з новітньої технології, що розвивається, зі специфікою якої члени команди добре ознайомлені. Спрогнозуйте перспективи розвитку цієї технології та запропонуйте ідеї для її подальшого використання.

ЗАВДАННЯ

2.1. ВПРАВА «Брейнстормінг»

Кожна команда записує максимальну кількість бізнес-ідей — очевидних, творчих, нереальних, абсурдних тощо. Спочатку 40 бізнес-ідей, потім 60 і, нарешті, 80. На цьому етапі не варто оцінювати бізнес-ідеї, головне — продукувати і записати якомога більше. Тільки за відсутності ідей робота припиняється.

Проводиться узагальнене оцінювання бізнес-ідей шляхом знаходження відповіді на два питання:

1) чи можлива реалізація бізнес-ідеї?

2) чи буде досягнуто ефективного результату?

Усі бізнес-ідеї необхідно розділити на три групи — неефективні, цікаві і дійсно перспективні. Після цього переглянути бізнесідеї ще раз, залишивши п’ять, потім три і, нарешті, одну.

Обравши найкращу бізнес-ідею, кожна команда: описує бізнес-ідею на сторінку тексту, потім на півсторінки, відтак викладає бізнес-ідею на один абзац і, нарешті, формулює бізнес-ідею одним реченням [5, с. 53].

2.2. ВПРАВА «Оцінювання і відбір ідей» [1, с. 37—40]

Дайте відповіді на такі запитання:

1. Які найважливіші функції виконує товар / послуга?

2. Якими аспектами власності може володіти товар/послуга (наприклад, патенти, торгові марки, торгові таємниці, чи права власності)?

3. Яку роль відіграє в галузі ідея?

4. Хто ваш потенційний покупець? (Розгляньте демографічні характеристики покупця — вік, стать, фах, рівень доходів тощо.)

5. Які вигоди отримає ваш покупець? (Поясніть, які проблеми покупця вирішуються.)

6. Як покупцеві будуть продані товари / послуги? (Поясніть, які будуть застосовані канали розподілу — безпосередньо через торгівлю, поштою, візитом тощо)

7. Хто буде виготовляти товар чи надавати послугу? Чи буде це доручено субпідряднику, чи буде виготовлятися у фірмі?

Виклад ідеї. Напишіть виклад ідеї, який адекватно її відображає ділову ідею.

Функція товару чи послуги

Аспекти власності  
Інноваційна технологія  
Позиція в галузі  
Потенційний покупець  
Вигоди для покупця  
   

Методи проникнення на ринок

Хто виготовлятиме чи надаватиме товар / послугу?  

Оцінювання ділової ідеї

Параметри Рейтинг
Без інвестиції  
Визнаний, існуючий ринок  
Відчуття потреби в товарі  
Надійне джерело поставок сировини  
   

Покупці купують часто

Сприятливий податковий режим  
Сприйнятлива готова система розподілу  
Бізнес із високою вартістю інновації  
Покупці платять наперед  
Без швидкого старіння товару  
Без конкуренції  

Закінчення таблиці

Параметри Рейтинг
Без товарів, що швидко псуються  
   

Без впливу погодних умов

Товар справний і придатний  
Права власності  
Безперервний потік доходів  
Без юридичної казуїстики  
Потенціал виходу  

Після завершення оцінювання бізнес-ідеї визначте, чи є сенс продовжувати бізнес? Поясніть чому.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
2.7. КЕЙС «Чи можливо створити успішний start-up?»
ТЕМА 5. ВІДБІР ПЕРСОНАЛУ ДО START-UP
1.1. ТЕСТ «Оціни себе сам» [7, с. 144] ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
Нетрадиційні методи відбору персоналу
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)