Posibniki.com.ua Бухгалтерський облік Фінанси, облік і аудит Частина 2. УДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ У СИСТЕМІ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КРИЗИ: МАКРОТА МІКРОЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТИ


< Попередня  Змiст  Наступна >

Частина 2. УДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ У СИСТЕМІ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КРИЗИ: МАКРОТА МІКРОЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТИ


Таблиця 5

ГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ З КПД

ЗА СПІВВІДНОШЕННЯМ ВЛАСНОГО І ПОЗИКОВОГО КАПІТАЛУ

2011
> 1 11 171 01 21 0 13
Рейтинг 41 5 3 5 2
2012
> 1 11 171 21 31 0 13
Рейтинг 41 3 2 5 2

Методичними Рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства [8] передбачено при визначенні ознак критичної неплатоспроможності боржника та заходів із відновлення платоспроможності розраховувати коефіцієнт забезпечення власними засобами (далі — Кзвз). Зростання показника при нормативному значенні 0,1 забезпечує для неплатоспроможного підприємства можливість використання позасудових заходів із відновлення платоспроможності (табл. 6).

Таблиця 6

ГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ З КПД ЗА КЗВЗ

Частка КПД Значення < 10 % 10–25 % 25–50 % 50–75 % 75–100 % 100 %

2011

> 0,1 8 12 5 6 9 11
Рейтинг 41 6532

Закінчення табл. 6

Частка КПД Значення < 10 % 10–25 % 25–50 % 50–75 % 75–100 % 100 %
2012
> 0,1 6 10 7 7 9 12
Рейтинг 52 4431

З метою формування остаточних висновків щодо потенційної ефективності підприємств із КПА держави та вибору оптимальних джерел їх фінансування складемо зведену таблицю результатів ранжування підприємств вибірки у розрізі окремих відібраних показників діагностики кризового стану (табл. 7).

Результати фінансової діагностики підприємств із КПД свідчать про потенційну можливість держави бути ефективним власником: за сукупністю рейтингів по семи відібраних показниках протягом 2011–2012 рр. «більш успішними» визначено підприємства з 50–75 % та 100 % державної частки в статутному капіталі.

Таблиця 7

РАНЖУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ З КПД

ЗА СИСТЕМОЮ ФІНАНСОВИХ ПОКАЗНИКІВ

Частка КПД Значення <10 % 10–25 % 25–50 % 50–75 % 75–100 % 100 %
2011

К Бівера423132

ROE 6 5 3 2 4 1

Поточна ліквідність415321

ВК / ПК 41 5 3 5 2
Коефіцієнт оборотності: дебіторської 23 4 1 5 2

кредиторської443152

Кзвз 41 6 5 3 2
Результат (сума рейтингів) 28 17 (3) 29 16 (2) 27 12 (1)

Закінчення табл. 7

Частка КПД Значення <10 % 10–25 % 25–50 % 50–75 % 75–100 % 100 %
2012
К Бівера 43 2 1 4 2

ROE653142

Поточна ліквідність 42 3 1 3 1
ВК / ПК 41 3 2 5 2
Коефіцієнт оборотності: дебіторськоїкредиторської 4143 23 21 35 2 2

Кзвз524431

Результат (сума рейтингів) 31 17 (3) 20 12 (1) 27 12 (2)

Цікавим є факт, що з 20 підприємств — «лідерів» з 50–75 % КПД

— 7 (більше третини) — це компанії, основним видом діяльності яких визначено розподілення електроенергії (-обленерго). Усі ці суб’єкти підприємництва мають позитивний фінансовий результат, коефіцієнти оборотності заборгованостей вдвічі більше за норма

тив, у більшості з них — К Бівера > 0,17. Тим не менш, 2 з них (пакети акцій ПАТ «Донбасенерго» розміром 60,773 % за ціною 718,92 млн грн і ПАТ «Волиньобленерго» розміром 75 % за ціною 462,00 млн грн) на момент проведення досліження вже продані відповідно в серпні та в грудні 2013 р. [15], а 5 (51 % «Тернопільобленерго»; 60,2 % «Запоріжжяобленерго»; 60 % «Харківобленерго»; 65 % «Хмельницькобленерго»; 65 % «Миколаївобленерго») згідно [16] готові до продажу 30.11.2014 р. Примітним також є і те, що по ПАТ»Донбасенерго» вже провадиться судовий розгляд. Позов стосується визнання недійсними розпорядження Кабінету міністрів і наказ ФДМУ, що стосуються затвердження умов продажу «Донбасенерго», а також усі рішення ФДМУ, що стосуються проведення і затвердження результатів даного конкурсу [17].

Доцільність продажу вказаних -обленерго ставимо під сумнів за аргументів: достатньої ефективності їх діяльності на моменттив, у більшості з них — К Бівера > 0,17. Тим не менш, 2 з них (пакети акцій ПАТ «Донбасенерго» розміром 60,773 % за ціною 718,92 млн грн і ПАТ «Волиньобленерго» розміром 75 % за ціною 462,00 млн грн) на момент проведення досліження вже продані відповідно в серпні та в грудні 2013 р. [15], а 5 (51 % «Тернопільобленерго»; 60,2 % «Запоріжжяобленерго»; 60 % «Харківобленерго»; 65 % «Хмельницькобленерго»; 65 % «Миколаївобленерго») згідно [16] готові до продажу 30.11.2014 р. Примітним також є і те, що по ПАТ»Донбасенерго» вже провадиться судовий розгляд. Позов стосується визнання недійсними розпорядження Кабінету міністрів і наказ ФДМУ, що стосуються затвердження умов продажу «Донбасенерго», а також усі рішення ФДМУ, що стосуються проведення і затвердження результатів даного конкурсу [17].

Доцільність продажу вказаних -обленерго ставимо під сумнів за аргументів: достатньої ефективності їх діяльності на момент

Важливим в аспекті попередження кризи на макрорівні вважаємо необхідність спрямування коштів, отриманих від продажу підприємств електроенергетики з КПД, на підтримку та розвиток суб’єктів підприємництва галузі, що мають потенціал для майбутньої успішної діяльності за збереження або збільшення державної частки КПД. Практика свідчить про брак державної підтримки таких підприємств. Зокрема, ст. 12, п. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» до складу джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України включено 50 % надходжень від приватизації об’єктів ПЕК. Натомість ст. 14 Закону [18] передбачено за рахунок визначених джерел здійснювати державну підтримку будівництва та технічне переоснащення вугле- та торфодобувних підприємств (п. 26), а також «часткову компенсацію витрат за спожиту електроенергію, пов’язаних з перекиданням води у маловодні регіони» (п. 27). Викладене у [18] свідчить про відсутність зацікавленості з боку органів державної влади у сприянні подальшого розвитку компаній з розподілення електроенергії з контрольним пакетом акцій КПД. Чинна політика приватизації, направлена на продаж потенційно успішних підприємств, може призвести до втрати контролю з боку держави над стратегічно важливими для національної економіки підприємствами. Щодо мікроекономічного аспекту проведеного дослідження, слід підкреслити актуальність застосування нових підходів до розробки пропозицій щодо оптимального вибору джерел фінансування та удосконалення фінансової діагностики в системі попередження кризи на самих підприємствах із КПД.

Висновки і перспективи подальших досліджень у даному напрямку. У результаті проведеного дослідження автор зробила такі висновки:

• превалювання кількості збиткових і неплатоспроможних над фінансово-стійкими підприємствами з державною часткою майна актуалізує розробку і застосування нових антикризових концепцій менеджменту, підвищення ефективності превентивного управління з впровадженням інноваційних фінансових технологій і розробкою системи ефективної мотивації менеджменту на них;

продажу; необхідності суспільного контролю за діяльністю стратегічно важливих для економіки країни підприємств; можливості покращення результатів діяльності за рахунок впровадження нових фінансових технологій управління та системи мотивації працівників. • упровадження нових антикризових концепцій менеджменту й фінансових технологій на підприємствах з контрольним пакетом КПД має здійснюватися за умови збереження (або збільшення) частки держави в статутному капіталі. Збереження (збільшення) частки КПД на таких підприємствах дає можливість громадського контролю за діями і рішеннями управлінського персоналу стратегічно важливих для економіки країни підприємств;

• актуалізуються розробка та використання нових підходів до фінансової діагностики в системі антикризового контролінгу з метою надання пропозицій управлінському персоналу та представникам власника в особі ФДМУ щодо вибору джерел фінансування підприємств з контрольним пакетом КПД. Додаткове фінансування їх діяльності за нестачі власних і кредитних коштів можливе за рахунок коштів від приватизації, або за рахунок часткового субсидіювання проектів власниками при збереженні (збільшенні) частки КПД в статутному капіталі;

• важливою у системі попередження кризи на макрорівні є необхідність спрямування коштів, отриманих від приватизації підприємств електроенергетики, на підтримку та розвиток підприємств галузі, що мають потенціал для майбутньої успішної діяльності при збільшенні частки КПД.

Подальші дослідження нових інструментів фінансової діагностики підприємств із КПД у системі попередження кризи відбуватимуться у напряму розробки багатофакторних дискримінантних функцій у розрізі груп підприємств, сформованих у відповідності до частки КПД у статутному капіталі.

Бібліографічний список

1. Olga A. Ostrovska. Implementation of a New Preventive Financial Management Paradigm for Ukrainian Enterprises // Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology. — Vol. II, Issue 6, December 2012. — Р. 148–158.

2. Фінанси підприємств : проблеми та перспективи: в 3 т. / за наук. ред. д.е.н., проф. М. Д. Білик: монографія // Т. 3 : Антикризове управління підприємством в умовах ринку. / М. Д. Білик, Н. О. Бабіна, О. С. Бадзим та ін. — КНУТД. — К.: ТОВ «ПанТот», 2013. — 338 с.

3. Державна служба статистики України: Офіційний веб-сайт у мережі Інтернет. / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.ukrstat.gov.ua

4. Реєстр корпоративних прав держави у статутних капіталах господарських товариств на 04.01.2013 // Фонд державного майна України. Офіційний сайт в мережі Інтернет / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSiteDefinition/ RegisterStateCorporateRights.aspx

5. Реєстр корпоративних прав держави у статутних капіталах господарських товариств станом на 11.01.2014 // Фонд державного майна України. Офіційний сайт в мережі Інтернет / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSite Definition/RegisterStateCorporateRights.aspx

6. Звіт про роботу Фонду державного майна України, хід та результати виконання Державної програми приватизації у 2012 році: Фонд державного майна України. Офіційний сайт у мережі Інтернет / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.spfu.gov.ua/ _layouts/SPFUSiteDefinition/ReportsMFI.aspx

7. Реєстр корпоративних прав держави у статутних капіталах господарських товариств станом на 05.07.2013 // Фонд державного майна України. Офіційний сайт в мережі Інтернет / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSite Definition/RegisterStateCorporateRights.aspx

8. Методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства: Затверджено Наказом Міністерства економіки України 19.01.2006 № 14, у редакції наказу Міністерства економіки України від 26.10.2010 № 1361. / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.me.gov.ua/control/uk/

publish/article?art_id=161074&cat_id=32854

9. Білик М. Д. Управління фінансами державних підприємств / М. Д. Білик. — К. : Знання, 1999. — 312 с.

10. Положення про порядок формування та використання банками України резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями: Затверджено Постановою Правління НБУ 25.01.2012 № 23 / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0231-12

11. Порядок проведення оцінки фінансового стану бенефіціара та визначення виду забезпечення для обслуговування та погашення позики, наданої за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій: Затверджено Наказом Міністерства фінансів України 01.04.2003 № 247 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 20.07.2012 № 859) / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : http://zakon1. rada.gov.ua/laws/show/z1632-12

12. Терещенко О.О. Фінансовий контролінг : навч. посіб. / О. О. Терещенко, Н. Д. Бабяк . — К.: КНЕУ, 2013. — 407 с.publish/article?art_id=161074&cat_id=32854

9. Білик М. Д. Управління фінансами державних підприємств / М. Д. Білик. — К. : Знання, 1999. — 312 с.

10. Положення про порядок формування та використання банками України резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями: Затверджено Постановою Правління НБУ 25.01.2012 № 23 / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0231-12

11. Порядок проведення оцінки фінансового стану бенефіціара та визначення виду забезпечення для обслуговування та погашення позики, наданої за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій: Затверджено Наказом Міністерства фінансів України 01.04.2003 № 247 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 20.07.2012 № 859) / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : http://zakon1. rada.gov.ua/laws/show/z1632-12

12. Терещенко О.О. Фінансовий контролінг : навч. посіб. / О. О. Терещенко, Н. Д. Бабяк . — К.: КНЕУ, 2013. — 407 с.

13. Положення про порядок здійснення аналізу фінансового стану підприємств, що підлягають приватизації: Затверджено Наказом Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України 26.01.2001 N 49/121 / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0121-01

14. Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992 № 2343-XII; редакція від 11.08.2013 / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2343-12

15. Інформація про хід виконання Державної програми приватизації за січень-грудень 2013 року / Звiти ФДМУ. Фонд державного майна України. Офіційний сайт у мережі Інтернет / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSite Definition/ReportsMFI.aspx

16. Про затвердження планів розміщення акцій підприємств паливно-енергетичного комплексу: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.04.2013 № 204-р. / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/204-2013-р/paran7#n7

17. ГПУ просит суд не продавать 60,8 % акций «Донбассэнерго» // Економічна правда, 11.02.2014. / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : www.epravda.com.ua/rus/news/2014/02/11/419441/

18. Закон України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.2014 № 719-VII / [Електронний ресурс] // Режим доступу до матеріалів : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/719-18 References

1. Ostrovska Olga. Implementation of a New Preventive Financial Management Paradigm for Ukrainian Enterprises // Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology. — Vol. II, Issue 6, December 2012. — P. 148–158 [In English]

2. Finansy pidpryiemstv : problemy ta perspektyvy: v 3 t. / za nauk. red. d.e.n., prof. M. D. Bilyk: monografiia // Vol. 3 : Antykryzove upravlinnia pidpryiemstvom v umovakh rynku. / M. D. Bilyk, N. O. Babina, O. S. Badhzym ta in. — KNUTD. — K.: TOV «PanTot» (2013). — 338 p. [In Ukrainian]

3. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Ofitsiinyi veb-sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.ukrstat.gov.ua [In Ukrainian]

4. Reiestr korporatyvnykh prav derzhavy u statutnykh kapitalakh gospodarskykh tovarystv na 04.01.2013 // Fond derzhavnogo maina Ukrainy. Ofitsiinyi sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSiteDefinition/ RegisterStateCorporateRights.aspx [In Ukrainian]

5. Reiestr korporatyvnykh prav derzhavy u statutnykh kapitalakh gospodarskykh tovarystv stanom na 11.01.2014 // Fond derzhavnogo maina Ukrainy. Ofitsiinyi sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSiteDefinition/ RegisterStateCorporateRights.aspx [In Ukrainian]

6. Zvit pro robotu Fondu derzhavnogo maina Ukrainy, hid ta rezultaty vykonannia Derzhavnoi programy pryvatyzatsii u 2012 rotsi. Fond derzhavnogo maina Ukrainy. Ofitsiinyj sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.spfu.gov.ua/_layouts/ SPFUSiteDefinition/ReportsMFI.aspx [In Ukrainian]

7. Reiestr korporatyvnykh prav derzhavy u statutnykh kapitalakh gospodarskykh tovarystv stanom na 05.07.2013 // Fond derzhavnogo maina Ukrainy. Ofitsiinyi sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSiteDefinition/ RegisterStateCorporateRights.aspx [In Ukrainian]

8. Metodychni rekomendatsii shchodo vyiavlennia oznak neplatospromozhnosti pidpryiemstva ta oznak dij z prykhovuvannja bankrutstva, fiktyvnogo bankrutstva chy dovedennia do bankrutstva, zatverdzheno Nakazom Ministerstva ekonomiky Ukrainy 19.01.2006 № 14, u redaktsii nakazu Ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 26.10.2010 № 1361 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.me.gov.ua/

control/uk/publish/article?art_id=161074&cat_id=32854 [In Ukrainian]

9. Bilyk M. D. Upravlinnia finansamy derzhavnykh pidpryiemstv / M. D. Bilyk. — K. : Znannia (1999). — 312 p. [In Ukrainian]

10. Polozhennia pro poriadok formuvannia ta vykorystannia bankamy Ukrainy rezerviv dlia vidshkoduvannia mozhlyvykh vtrat za aktyvnymy bankivskymy operatsiamy, zatverdzheno Postanovoiu Pravlinnia NBU 25.01.2012 № 23 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0231-12 [In Ukrainian]

11. Poriadok provedennia otsinky finansovogo stanu benefitsiara ta vyznachennia vydu zabezpechennia dlia obslugovuvannia ta pogashennia pozyky, nadanoi za rakhunok koshtiv mizhnarodnykh finansovykh orghanizatsij, zatverdzheno Nakazom Ministerstva finansiv Ukrainy 01.04.2003 № 247 (u redaktsii nakazu Ministerstva finansiv Ukrainy 20.07.2012 № 859) / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1632-12 [In Ukrainian]

12. Tereshchenko O.O. Finansovyi kontroling : navch. posib. / O. O. Tereshchenko, N. D. Babiak . — K.: KNEU (2013). — 407 p. [In Ukrainian]

13. Polozhennia pro poriadok zdiisnennia analizu finansovogo stanu pidpryiemstv, shcho pidliagaiut pryvatyzatsii, zatverdzheno Nakazom Ministerstva finansiv Ukrainy ta Fondu derzhavnogo maina Ukrainy 26.01.2001 N 49/121 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0121-01 [In Ukrainian]control/uk/publish/article?art_id=161074&cat_id=32854 [In Ukrainian]

9. Bilyk M. D. Upravlinnia finansamy derzhavnykh pidpryiemstv / M. D. Bilyk. — K. : Znannia (1999). — 312 p. [In Ukrainian]

10. Polozhennia pro poriadok formuvannia ta vykorystannia bankamy Ukrainy rezerviv dlia vidshkoduvannia mozhlyvykh vtrat za aktyvnymy bankivskymy operatsiamy, zatverdzheno Postanovoiu Pravlinnia NBU 25.01.2012 № 23 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0231-12 [In Ukrainian]

11. Poriadok provedennia otsinky finansovogo stanu benefitsiara ta vyznachennia vydu zabezpechennia dlia obslugovuvannia ta pogashennia pozyky, nadanoi za rakhunok koshtiv mizhnarodnykh finansovykh orghanizatsij, zatverdzheno Nakazom Ministerstva finansiv Ukrainy 01.04.2003 № 247 (u redaktsii nakazu Ministerstva finansiv Ukrainy 20.07.2012 № 859) / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1632-12 [In Ukrainian]

12. Tereshchenko O.O. Finansovyi kontroling : navch. posib. / O. O. Tereshchenko, N. D. Babiak . — K.: KNEU (2013). — 407 p. [In Ukrainian]

13. Polozhennia pro poriadok zdiisnennia analizu finansovogo stanu pidpryiemstv, shcho pidliagaiut pryvatyzatsii, zatverdzheno Nakazom Ministerstva finansiv Ukrainy ta Fondu derzhavnogo maina Ukrainy 26.01.2001 N 49/121 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0121-01 [In Ukrainian]

14. Zakon Ukrainy «Pro vidnovlennia platospromozhnosti borzhnyka abo vyznannia iogo bankrutom» vid 14.05.1992 № 2343-XII, Redaktsia vid 11.08.2013 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2343-12 [In Ukrainian]

15. Informatsiia pro hid vykonannia Derzhavnoi programy pryvatyzatsii za sichen-gruden 2013 roku. Zvity FDMU. Fond derzhavnogo maina Ukrainy. Ofitsiinyi sait v merezhi Internet / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.spfu.gov.ua/_layouts/SPFUSiteDefinition/ ReportsMFI.aspx [In Ukrainian]

16. Pro zatverdzhennia planiv rozmishchennia aktsij pidpryiemstv palyvno-energetychnogo kompleksu ; Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.04.2013 № 204-r / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/204-2013-r/paran7#n7 [In Ukrainian]

17. GHPU prosit sud ne prodavat 60,8 % aktsyi «Donbassenergo». // Ekonomichna pravda, 11.02.2014 / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : www.epravda.com.ua/rus/news/2014/02/11/419441/ [In Russian]

18. Zakon Ukrainy «Pro Derzhavnyi biudzhet Ukrainy na 2014 rik» vid 16.01.2014 № 719-VII / [Elektronnyi resurs] // Rezhym dostupu do materialiv : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/719-18 [In Ukrainian] Стаття надійшла до редакції 21 березня 2014 р. УДК 658.14/.16:33.05-044.372

Островская Ольга Анатольевна, канд. экон. наук, доц., доцент кафедры корпоративних финансов и контроллинга, докторант,

ГВУЗ «КНЭУ имени Вадима Гетьмана» (03680, Украина, Киев, проспект Победы, 54/1) E-mail: [email protected]


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Частина 2. РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ДОХОДІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ
РОЗВИТОК ЛІЗИНГОВОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА МОЖЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНОЗЕМНОГО ДОСВІДУ
ПОНЯТТЯ РИНКУ ПЕРЕСТРАХУВАННЯ ТА ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ
РОЛЬ ХЕДЖУВАННЯ В СТРУКТУРІ РИЗИК-МЕНЕДЖМЕНТУ АГРАРНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
Розділ ІІ. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК, АНАЛІЗ ТА АУДИТ. КЛАСИФІКАЦІЯ ОБЛІКОВИХ СИСТЕМ В ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)