< Попередня  Змiст  Наступна >

4.4. ТРАНСПОРТНА ПОЛІТИКА


 

4.4.1. Суть і значення 

 

4.4.2. Наднаціональна транспортна політика ЄЕС/ЄС (1990—2006) 

 

4.4.3. Механізми та інструменти подальшого розвитку транспортної політики Європейського Союзу (2007—2013 рр.) 

Запитання та завдання для самоконтролю

Основна література

Додаткова література

 

4.4.1. Суть і значення

 

Транспорт завжди відігравав у Європейському Союзі особливу роль у формуванні вільного руху товарів, капіталу, робочої сили, а відтак потребував чіткої визначеності в плані стандартизації, безпеки, модернізації технічних потужностей, конкурентоспроможності тощо. Саме ці чинники мали вже на поч. 90х років ХХ ст. привести до формування єдиного ринку транспортних послуг, який, окрім значних маркетингових переваг, мав створити особливі синергетичний та логістичний ефекти. Утім, досягти такого рівня інтегрування було непросто. Більшість сучасних дослідників цього процесу (Н. Мусис, 2005; Д. Дайнен, 2006; M. Artis and Frederick Nixson, 2003) переконана, що говорити про єдиний транспортний ринок поки що передчасно, адже далеко не всі елементи окремих видів цього комплексу мають однаково високий рівень галузевої диверсифікації та стандартизований по відношенню до країнлідерів характер якості транспортних послуг, особливо з огляду на недавні розширення Євросоюзу (2004, 2007).

 

Розглядати сучасну транспортну систему Європейського Союзу слід у двох напрямах: поперше, через оцінку рухомого складу, який належить як державним, так і приватним фірмам, відносини між якими, тим не менше, є висококонкурентними, а подруге, в експертному аналізі наявної інфраструктури, яка включає якість шосейних та залізничних доріг, пропускні спроможності аеропортів, морських і річкових портів, ступінь оптимізації логістичних операцій. Чимало нових проектів будівництва чи модернізації саме інфраструктурних об’єктів можуть підпадати під дію Європейського фонду регіонального розвитку чи Фонду Згуртування, статутна діяльність яких буде спрямована насамперед на вдосконалення транспортних систем у країнах ЦСЄ.

 

Суть транспортної політики в ЄС за всю історію його функціонування постійно змінювалася і, як наслідок, далеко не всі сучасні автори виокремлюють її як складову секторальних чи горизонтальних політик Спільноти . Тим не менше, реформи на транспорті визначали суть змін і в інших галузях.

 

Приміром, упродовж 70—80 рр. у ЄЕС намагалися гармонізувати тарифи на автомобільні перевезення, втім, це вдалося лише почасти, адже різниця в оплаті праці транспортників у конкурентних умовах господарювання Західної Європи видавалася доволі різною. Складності чекали європейців і на залізничному транспорті, який переживав у ті роки доволі велику кризу, а перехід до супершвидкісних перевезень виявився найвдалішим лише у Франції та Німеччині. Утім, були й численні успіхи. До них, без сумніву , належать реформи у повітряному та морському транспорті, де в силу відповідної специфіки довелося доволі швидко провести системні зміни.

Договір про заснування  Європейського співтовариства

Послання Європейської Комісії «Спільна транспортна політика — стала мобільність: перспективи на майбутнє» (СОМ (1998) 716, 1 December 1998) чітко визначила напрями спільної діяльності ЄС у транспортній сфері найважливішими з яких стали:

 

  • підвищення конкурентоспроможності транспорту та ефективності перевезень;
  • лібералізація ринку перевезень;
  • розвиток транс’європейських мереж;
  • запровадження інтегрованих транспортних систем та транспортної логістики;
  • поліпшення умов праці транспортників;
  • поліпшення якості транспортних послуг;
  • гарантування безпеки на всіх видах транспорту;
  • охорона довкілля.

< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
4.4.3. Механізми та інструменти подальшого розвитку транспортної політики Європейського Союзу (2007-2013 рр.)
4.3.3. Сучасний стан енергетичної політики ЄС
4.3.2. Еволюція енергетичної політики ЄС
4.3. ЕНЕРГЕТИЧНА ПОЛІТИКА
4.2.3. Сучасний стан і напрямки трансформації механізмів спільної науковотехнічної політики ЄС у 2007-2013 рр.
4.2.2. Еволюція спільної науковотехнічної політики Європейського Союзу
Дисциплiни

МаркетингАнглійська моваПравоЕтика та естетикаІсторіяБухгалтерський облікЕкономікаІнформатикаМенеджментПолітологіяСтатистикаФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki