< Попередня  Змiст  Наступна >

Терміни і поняття


Асоціація

Віртуальна організаційна структура

Горизонтальна інтеграція

Ефект подвійної маржиналізації Інтеграція

Картель

Квазіінтеграція

Кластери підприємств

Конгломерат

Конгломератна інтеграція

Консорціум

Концерн

Мережева організація

Обмеження покупки

Повна інтеграція

Пул

Синдикат

Стратегічний альянс

Територіальні обмеження

Трест

Фінансово-промислова група

Часткова інтеграція

Завдання для самоперевірки

1. Які форми вертикального контролю вам відомі? Чим вертикальна інтеграція відрізняється від вертикальних обмежень?

2. Наведіть приклади здійснення різних видів інтеграції вітчизняними фірмами.

3. Перелічіть спільні риси і відмінності між горизонтальною, вертикальною та конгломератною інтеграцією.

4. Розкрийте сутність ефекту подвійної маржиналізації та поясніть механізм його усунення при вертикальній інтеграції фірм. В яких випадках усунення даного ефекту приводить до зростання сумарного прибутку виробників кінцевої і проміжної продукції?

5. Чи можна розглядати вертикальні обмеження як інструмент реалізації ринкової влади активної (домінуючої) фірми на галузевому ринку? Чому?

6. Охарактеризуйте види трансакційних витрат, які спонукають фірми здійснювати вертикальну інтеграцію.

7. Визначіть сутність франчайзингу та назвіть основні типи вертикальних обмежень, які можуть використовуватись при реалізації договору франчайзингу.

8. Розкрийте сутність поняття «вертикальні обмеження». Чи можуть мати місце вертикальні обмеження при повній інтеграції фірм? Частковій інтеграції? Квазіінтеграції?

9. Наведіть приклади успішної повної, часткової вертикальної інтеграції та квазіінтеграції вітчизняними підприємствами.

10. Охарактеризуйте наслідки вертикальної інтеграції для фірми, ринку, суспільства у цілому.

Завдання для індивідуальної роботи

1. Чи має місце позитивний вплив вертикальної інтеграції на розвиток економіки країни? Свою обґрунтовану відповідь оформіть у вигляді есе.

2. В яких випадках вертикальна інтеграція дозволяє використовувати схему цінової дискримінації? Наведіть приклади здійснення ефективної цінової дискримінації вітчизняними вертикально інтегрованими структурами.

3. Як вертикальна інтеграція впливає на економічне положення фірм, які не входять до вертикальних об’єднань, а також потенційних конкурентів — виробників кінцевої продукції? Власні міркування оформіть у вигляді економічного есе.

4. Які позитивні та негативні зовнішні ефекти можуть виникати у відносинах між виробниками та дистрибуторами? Які існують засоби усунення негативних зовнішніх ефектів? Свою обґрунтовану відповідь оформіть у вигляді реферату.

5. Чому франчайзинг розглядається як форма вертикального контролю? Наведіть приклади використання системи франчайзингу вітчизняними фірмами.

Практичні завдання

1. Досвід показує, що ресторани McDonald’s, які перебувають у розпорядженні франчайзера, встановлюють нижчі ціни, ніж незалежні продавці. Чим це можна пояснити? міжної продукції А, тис. од. На ринку проміжної продукції А діє фірма-монополіст, середні витрати виробництва якої становлять 0,5. Визначіть: а) функцію попиту на проміжну продукцію А; б) параметри ринкової рівноваги у тому випадку, якби виробник кінцевої продукції поглинув фірму, що виготовляє проміжний продукт А. Чи існує на такому ринку проблема подвійної маржиналізації? Чи зацікавлені виробники у вертикальній інтеграції? Відповідь обґрунтуйте.

2. Ринковий попит на кінцеву продукцію описується рівнянням PQ?=100, де Q — обсяг тва кінцевої продукції характеризується виробничою функцією A QQ4=, де Q — обсяг випуску кінцевої продукції, тис. од.; A Q — обсяг використання проміжної продукції А, тис. од. Функція пропозиції проміжної продукції А має вигляд AA PQ=, де A Q — обсяг пропозиції проміжної продукції А, тис. од. Визначіть, як вплине вертикальна інтеграція на параметри ринкової рівноваги, розмір економічного прибутку виробника кінцевої продукції та надлишок споживача на ринку кінцевої продукції за умови, якщо на ринку проміжної продукції А і на ринку кінцевої продукції діє по одному виробнику — монополісту. Зробіть висновки.

3. Попит на кінцеву продукцію фірми-монополіста описується рівнянням PQ?=100, де Функція пропозиції проміжної продукції А має вигляд AA PQ=, де A Q — обсяг пропозиції проміжної продукції А, тис. од. Визначіть, як вплине вертикальна інтеграція на параметри ринкової рівноваги, розмір економічного прибутку виробника кінцевої продукції та надлишок споживача на ринку кінцевої продукції за умови, якщо на ринку проміжної продукції А і на ринку кінцевої продукції діє по одному виробнику — монополісту. Зробіть висновки.

3. Попит на кінцеву продукцію фірми-монополіста описується рівнянням PQ?=100, де

3. Попит на кінцеву продукцію фірми-монополіста описується рівнянням PQ?=100, де вигляд A QQ=, де Q — обсяг випуску кінцевої продукції; A Q — обсяг використання про

2. Ринковий попит на кінцеву продукцію описується рівнянням PQ?=100, де Q — обсяг попиту на продукцію, тис. од.; P — ціна одиниці продукції, грош. од. Технологія виробництва кінцевої продукції характеризується виробничою функцією A QQ4=, де Q — обсяг випуску кінцевої продукції, тис. од.; A Q — обсяг використання проміжної продукції А, тис. од. Функція пропозиції проміжної продукції А має вигляд AA PQ=, де A Q — обсяг пропозиції проміжної продукції А, тис. од. Визначіть, як вплине вертикальна інтеграція на параметри ринкової рівноваги, розмір економічного прибутку виробника кінцевої продукції та надлишок споживача на ринку кінцевої продукції за умови, якщо на ринку проміжної продукції А і на ринку кінцевої продукції діє по одному виробнику — монополісту. Зробіть висновки.

3. Попит на кінцеву продукцію фірми-монополіста описується рівнянням PQ?=100, де Q — обсяг попиту на продукцію, тис. од.; P — ціна одиниці продукції, грош. од. У виробництві кінцевої продукції використовується проміжна продукція А. Виробнича функція має вигляд A QQ=, де Q — обсяг випуску кінцевої продукції; A Q — обсяг використання про

4. На ринку діє незалежний дрібний продавець, який володіє монопольною владою. Граничні витрати на виробництво продукту є постійними та дорівнюють 1. Велика фірма пропонує йому скористатись системою франчайзингу. Використання торгової марки авторитетного продавця забезпечить підвищення попиту на товар дрібної фірми. Остаточний попит на товар фіма приймає рішення відносно схеми оплати франчайзингу, обираючи із трьох варіантів: а) фіксована плата за використання торговельної марки плюс 30 % від загальної виручки; б) фіксована плата за використання торгової марки плюс 10 % від загальної виручки; в) фіксована плата за використання товарної марки без відрахувань від загальної виручки.

рми, що не застосовує систему франчайзингу, описується рівнянням PQ?=10, де Q — обсяг систему франчайзингу, попит на її продукцію описується рівнянням PQ5.010?=. Крупна фіррми, що не застосовує систему франчайзингу, описується рівнянням PQ?=10, де Q — обсяг попиту на продукцію, тис. од.; P — ціна одиниці продукції, грош. од. Якщо фірма застосовує систему франчайзингу, попит на її продукцію описується рівнянням PQ5.010?=. Крупна фір

Який варіант оплати франчайзингу обере франчайзер?


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Цінова дискримінація: поняття, мета здійснення
7.2. Види цінової дискримінації: вибір оптимального рішення
Цінова дискримінація другого ступеня
Цінова дискримінація третього ступеня
7.3. Практика використання цінової дискримінації та її наслідки
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)