< Попередня  Змiст  Наступна >

Список використаних джерел


1. Закон України «Про інноваційну діяльність» № 40—IV від 04.07.2002. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi

2. Закон України «Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)» № 5080

—VI від 05.07.2012. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/ show/2299-14.

3. Тараненко І. В. Світовий досвід венчурної діяльності та проблеми венчурного фінансування в Україні» / І. В. Тараненко, К. В. Назаренко // Академічний огляд. — 2011. — № 1 (34). — С. 130

—137.

4. Столярчук В. М. Особливості венчурного фінансування в системі комерціалізації інновацій / В. М. Столярчук // Формування ринкової економіки. — 2010. — № 23.

— С. 326—341.

5. Янченко З. Б. Сучасні особливості та перспективи розвитку венчурного фінансування в Україні / З. Б. Янченко // Фондовый рынок. — 2010. — № 40. — С. 10—15.

6. Дані порталу «Investfunds». — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://investfunds.ua/

7. Офіційний сайт «Приватні інвестори України». — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.uaban.org/

8. Украинские венчурные фонды: к кому стартапам стоит идти за деньгами». — [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://ain.ua/ 2013/03/18/116512

9. Українська асоціація бізнес-інкубаторів та інноваційних центрів.

— [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://investing .org/

10. Украинские стартап-инкубаторы: что предоставляют и что хотят взамен. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://ain.ua/ 2013/01/29/109509/

11. Усик В. І. Приховані можливості українського бізнесу: активізація інноваційного процесу / В. І. Усик. — [Електронний ресурс].

— Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/inek/2012_4/ 175.pdf

12. Runa Capital, Almaz Capital, TA Venture и Bionic Hill запустят грантовый фонд для украинских стартапов? — [Электронный ресурс].

— Режим доступа : http://ain.ua/2013/04/11/121068.

ТЕМА 3. БІЗНЕС-МОДЕЛЮВАННЯ У ФОРМАТІ START-UP

3.1. Сутність та функції бізнес-моделі

Розробка та успішна реалізація бізнес-моделі сучасного підприємства є одним із найвагоміших чинників успіху. Актуалізація проблематики бізнес-моделювання обумовлена такими чинниками, як посилення конкуренції майже у всіх сферах господарської діяльності, турбулентність зовнішнього середовища, прискорення процесів глобалізації. Матеріалізовані ресурси поступово втрачають домінантну функцію, що гарантовано забезпечувала довготривалу життєздатність продуцента, а прибуткова та стабільна діяльність тепер суттєво залежить від управлінських інструментів і моделей, адаптованих до ринкової специфіки та кваліфіковано використовуваних. За цих умов у ділову теорію та практику фахівці вводять поняття «бізнес-модель» як економічну категорію, на відміну від традиційного кібернетичного визначення поняття «модель», і пропонують низку її концептуальних трактувань.

Сучасний понятійний апарат щодо визначення сутності бізнесмоделі надзвичайно широкий — від вузького позначення бізнесмоделі як бізнес-концепції до більш широкого — як опису достатньо громіздкої внутрішньої архітектоніки компанії.

Так, В. Н. Котельников наводить таке визначення бізнесмоделі: бізнес-модель — це широкий термін, який використову-

ється для опису методів ведення бізнесу, це позиція в ланцюжку створення цінності, вибір покупця, продукти, ціноутворення тощо [6]. В. І. Челгатонєв стверджує, що бізнес-модель компанії — це склад і всі причинно-наслідкові зв’язки між такими структурними елементами, як ресурси і здібності, а також види діяльності та продуковані компанією цінності [14].

На думку Н. В. Ревуцької, бізнес-модель підприємства — це сукупність елементів, які характеризують принципову, відмінну від конкурентів логіку його функціонування на основі використання ключових компетенцій для максимально ефективного розподілу стратегічних ресурсів у системі бізнес-процесів з метою створення продукту (послуги), що відповідає пріоритетам споживачів [11].

Отже, на нашу думку, бізнес-модель є формалізованим алгоритмом опису виконуваних підприємством бізнес-процесів — виробничих, організаційних, комерційних, маркетингових, інноваційних, інвестиційних з метою досягнення конкурентних переваг і прибуткової діяльності. Бізнес-модель дозволяє створити єдине уявлення про механізм роботи підприємства, може застосовуватися як для оцінювання та аналізу ефективності бізнесу порівняно з іншими аналогічними підприємствами або оцінювання потенціалу та інвестиційної привабливості бізнесу в майбутньому, так і для оптимізації бізнесу з погляду стратегії і мети максимізації формування цінності, яку підприємство створює для зацікавлених у його діяльності груп.

Отже, бізнес-модель — це схема функціонування бізнесу будь-якого підприємства або організації, основним завданням якої є перетворення внутрішніх «входів» бізнесу (усі види ресурсів) у зовнішні «виходи» (економічну цінність для покупців і фінансовий результат для компанії).


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
3.3. Інноваційні бізнес-моделі
ТЕМА 4. СТВОРЕННЯ START-UP
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
2.1. ВПРАВА «Брейнстормінг»
2.3. ВПРАВА «Вибір назви start-up»
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)