Сильні сторони start-up – це будь-яка наявна перевага start-up, якої немає в підприємств, що функціонують в даний момент на конкретному ринку, — інноваційна ідея, інноваційний продукт з унікальними характеристиками, команда професіоналів, наявність фінансових ресурсів, інтенсивність реалізації бізнесідеї тощо.
Заповнити нижченаведену таблицю, визначивши сильні сторони start-up.
Сильні сторони start-up |
Опис |
Ймовірність формування |
Інноваційна бізнес-ідея |
|
|
Професіональний менеджмент |
|
|
Висока ймовірність реалізації бізнес-ідеї |
|
|
Наявність власної розробки |
|
|
Наявність фінансових ресурсів або висока ймовірність їх залучення |
|
|
Прогнозовані короткі строки освоєння інноваційного продукту / послуги |
|
|
1.3. ЗАВДАННЯ «Ідентифікація унікальної конкурентної переваги (УКП) start-up»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Унікальна конкурентна перевага — це розпізнавана перевага торговельної пропозиції одного із продуцентів, яка вочевидь вирізняє його з-поміж інших, унаслідок чого споживачі цільового ринку здійснюють вибір на користь пропонованої продуцентом переваги.
Навести опис унікальної конкурентної переваги start-up.
Унікальна конкурентна перевага |
Опис унікальної конкурентної переваги |
Вигода споживачів |
|
Унікальність продукту та його характеристик |
|
Сталість та невідтворюваність УКП конкурентами |
|
Прибутковість для start-up |
|
1.4. ЗАВДАННЯ «Проведення фокус-групи для формування уявлення споживача про товар / послугу start-up»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Фокус-група
— це гнучка форма одержання маркетингової інформації, що узагальнено є поглибленим інтерв’юванням цільової аудиторії. Таке дослідження проходить у формі групової дискусії й орієнтоване на одержання від учасників групи якнайбільше повної і різноманітної інформації з тієї чи іншої проблеми. Фокус-група — це об’єднана за деякими критеріями мала кількість респондентів, увага і інтелектуальні зусилля якої тимчасово зосереджені дослідником на конкретній проблемі.
ПРИМІТКА. Орієнтовна структура сценарію фокус-групи наведена в дод. 4.
1.5. ВПРАВА «Карта емпатії як інструмент позиціювання»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Карта емпатії — це інструмент візуалізації ідей, що дозволяє краще зрозуміти середовище споживачів, поведінку і проблеми цільового споживача та розробити деталізований профіль споживача [8, с. 136
—137]. Побудова карти допомагає зрозуміти, за що споживач погоджується платити гроші.
Уявіть умовного споживача як реальну людину та складіть карту емпатії. Для цього виконайте опис умовного споживача в такій послідовності:
ПРИМІТКА. Форму карти емпатії наведено в дод. 4.
А. ЩО СПОЖИВАЧ БАЧИТЬ? Опишіть, що він бачить навколо себе:
• На що схоже довкілля?
• Хто споживача оточує?
• З ким він товаришує?
• З якими пропозиціями стикається в повсякденному житті, що суттєво відмінні від існуючих на ринку?
• Якими проблемами переймається?
Б. ЩО ВІН ЧУЄ? ОПИШІТЬ, ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ВПЛИВАЄ НА НЬОГО?
• Що говорять його друзі, його супутниця / супутник життя?
• Хто і як реально впливає на нього?
• Які медіаканали на нього впливають?
В. ЩО ВІН ДУМАЄ І ВІДЧУВАЄ? Спробуйте уявити, що його хвилює?
• Що для нього дійсно є важливим, але він це не висловлює?
• Уявіть його емоції. Що його зачіпає?
• Через що він здатний не спати ночами?
• Спробуйте описати його мрії і сподівання.
Г. ЩО ВІН ГОВОРИТЬ І РОБИТЬ? Уявіть, що саме він розповідає і як поводиться на публіці.
• Як він тримається?
• Про що він може розповісти оточенню?
• Зверніть особливу увагу на потенційний конфлікт меж тим, що він здатний говорити, і тим, що він реально думає і відчуває.
Д. ЩО ЙОГО ТУРБУЄ?
• Які його найсуттєвіші розчарування?
• Які перешкоди існують між ним та його бажаннями і прагненнями?
• Чого він побоюється в житті?
Е. ДО ЧОГО ВІН ПРАГНЕ?
• Чого він справді хоче досягти, що йому потрібно?
• Що є для нього мірилом успіху?
• Які стратегії він міг би використати для досягнення своїх цілей?
Намалюйте карту емпатії (дод. 4), надайте споживачеві ім’я. Опишіть споживача з його власної точки зору, рухаючись по карті від категорії «Зір» до категорії «Відчуття».
Після заповнення карти емпатії треба відповісти на такі питання:
• Чого хоче цей споживач?
• Які спонукальні мотиви його поведінки?
• Що ми можемо для нього зробити?
1.6. ВПРАВА «Визначення цільової групи споживачів та ідентифікація купівельного профілю супер-новаторів»