Posibniki.com.ua Мікроекономіка Стратегічне управління підприємством РОЗДІЛ 2 КОМПЛЕКСНЕ АНАЛІТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ДІАГНОСТИКА СТРАТЕГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА» 2.1. Методичні поради до виконання завдання Загальні положення


< Попередня  Змiст  Наступна >

РОЗДІЛ 2 КОМПЛЕКСНЕ АНАЛІТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ДІАГНОСТИКА СТРАТЕГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА» 2.1. Методичні поради до виконання завдання Загальні положення


Мета індивідуального завдання: набути практичних навичок з проведення стратегічного аналізу внутрішнього й зовнішнього середовища підприємства, що діє в умовах високої невизначеності, формування та використання інформаційної бази діагностики стратегічної позиції підприємства.

У ході виконання завдання потрібно:

• надати коротку характеристику досліджуваного підприємства (див. табл. 2.1), навести схему організаційної структури та дати її коротку характеристику;

• виявити тенденції та оцінити вплив PEST (або STEEPLE)-фактори макросередовища підприємства в контексті оцінки перспектив його розвитку (або конкретної проблемної ситуації, що досліджується) на найближчі 3—5 років (див. табл. 2.2);

• проаналізувати основні фактори конкуренції на ринку, де функціонує підприємство, виявити ключові фактори успіху в цій сфері діяльності (див. табл. 2.3);

• ідентифікувати основних конкурентів підприємства, проаналізувати поведінку, якої вони дотримуються по відношенню до підприємства (див. табл. 2.4);

• провести аналіз конкурентного середовища підприємства за моделлю 5-конкурентних сил М. Портера (див. табл. 2.5);

• узагальнити та оцінити можливості та загрози, що виникають у зовнішньому середовищі підприємства в контексті досліджуваної проблеми (див. табл. 2.6);

• оцінити конкурентну позицію підприємства з урахуванням фінансово-економічних показників його діяльності на момент проведення дослідження (див. табл. 2.7);

• провести ідентифікацію стратегічних активів (див. табл. 2.8) та компетенцій підприємства (див. табл. 2.9);

• узагальнити та оцінити сильні та слабкі сторони підприємства (див. табл. 2.10);

• проаналізувати стратегічні можливості й загрози підприємства, визначити та описати стримуючі чинники розвитку та внутрішні протиріччя, що їх обумовлюють, за результатами аналізу скласти матрицю стратегічного балансу (див. табл. 2.11). Інформаційна база: внутрішня документація підприємства, аналітичні огляди ринку, інформація спеціалізованих дослідних установ, періодична література, статистична інформація державних установ, прогнози розвитку ринків, офіційна та рекламна документація підприємства, інтернетресурси, законодавча база, результати анкетних і соціологічних опитувань, результати досліджень ринку.

Вимоги до організації виконання завдання та оформлення звіту про результати дослідження

Кожний студент виконує індивідуальне завдання на матеріалах підприємств, де проходить переддипломну практику або працює.

Результати виконання аналітичного завдання оформлюються у вигляді письмового звіту за обсягом до 30 сторінок стандартного комп’ютерного набору й подаються на кафедру за затвердженим графіком. На титульній сторінці зазначається назва кафедри, магістерська програма, тема індивідуального завдання, прізвища студента та викладача, який видав завдання. На наступній сторінці наводиться зміст роботи, а далі — основна частина, що включає відповідні аналітичні таблиці та їх текстове супроводження у вигляді коментарів, аналітичних висновків і прогнозів. Наприкінці роботи наводиться список використаних джерел. У додатках до роботи обов’язково додаються такі первинні документи: баланс підприємства та звіт про фінансові результати.

Після перевірки викладачем індивідуальні завдання захищаються студентом. Графік подання й захисту індивідуальних завдань встановлюється кафедрою на початку семестру та доводять до відома студентів.

Виконання індивідуального завдання оцінюється в 20 балів за такими критеріями:

Критерії Бали
Роботу виконано вчасно за дотримання встановленого регламенту. У звіті з виконання індивідуального завдання наведено глибокий аналіз проблеми на підприємстві відповідно до поставлених завдань; застосовано адекватний (з урахуванням специфіки підприємства та його діяльності) методичний інструментарій; наявні необхідні обчислення й обґрунтування з логічними та обміркованими висновками. Робота належним 20

чином оформлена і кваліфіковано презентована (захищена)

оту виконано вчасно з дотриманням встановленого регламенту. У звіті з виконання індивідуального завдання наведено аналіз проблеми на підприємстві відповідно до поставлених завдань, наявні необхідні обчислення й обґрунтування з відповідними висновками. Допущені незначні недоліки в застосуванні методичного інструментарію проведення досліджень. Робота належним чином оформлена й кваліфіковано презентована (захищена) 15
Роботу виконано вчасно з дотриманням встановленого регламенту. Аналіз проблеми на підприємстві, наведений у звіті з виконання індивідуального завдання, має переважно поверховий характер, зроблені висновки не завжди підкріплені необхідними обчисленнями й обґрунтуваннями. Допущені незначні недоліки в застосуванні методичного інструментарію проведення досліджень. Робота належним чином оформлена й кваліфіковано презентована (захищена) 10
Роботу виконано вчасно, але з порушенням встановленого регламенту. Аналіз проблеми на підприємстві,

Роб

наведений у звіті з виконання індивідуального завдання, має поверховий характер без підкріплення необхідними обчисленнями й обґрунтуваннями. Допущені істотні недоліки в застосуванні методичного інструментарію проведення досліджень. Робота належним чином оформлена й кваліфіковано презентована (захищена)

5

Роботу виконано вчасно, але з порушенням встановленого регламенту. Наведений у звіті з виконання індивідуального завдання аналіз проблеми на підприємстві має виключно поверховий характер. Допущені грубі помилки в застосуванні методичного інструментарію проведення досліджень. Робота належним чином оформлена, але не захищена. 0

2.2. Аналітичні таблиці для формування інформаційної бази дослідження

Таблиця 2.1

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІДПРИЄМСТВО (ОРГАНІЗАЦІЮ)

Ознаки Характеристика
1.1.Назва підприємства
1.2.Місце знаходження (юридична адреса)
1.3.Дата створення
1.4.Форма власності
1.5.Організаційно-правова форма
1.6.Основна сфера діяльності
1.7.Величина активів, тис. грн
1.7.1.У тому числі частка необоротних активів (%)
1.7.2.Частка оборотних активів (%)
1.8.Чисельність персоналу
1.9. Тип організаційної структури (лінійно-функціональна, функціональна, матрична, проектна, процесна)

Місія підприємства (вказати за умови їх формальної наявності в документації підприємства)

1.10.

1.11.Стратегічні цілі підприємства (вказати за умови їх формальної наявності в документації)

Таблиця 2.2

АНАЛІТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА STEEPLE-ФАКТОРІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

Група факторівПрояв фактору («+» — сприяє розвитку, «—» — перешкоджає розвитку, «+/

—» або «—/+» — вплив неоднозначний) (за 10-бальною шкалою, де «0» — вплив відсутній, «10» — визначальний вплив) перешкоджає розвитку, «+/

—» або «—/+» — вплив неоднозначний) вплив відсутній, «10» — визначальний вплив) або «—/+» — вплив неоднозначний) визначальний вплив)

Група факторівПрояв фактору

Характер впливу на розвиток підприємства («+» — сприяє розвитку, «—» — перешкоджає розвитку, «+/

—» або «—/+» — вплив неоднозначний)

Сила впливу (за 10-бальною шкалою, де «0» — вплив відсутній, «10» — визначальний вплив)

2.1 Політичні (Р — Political)

Таблиця 2.3

ФАКТОРИ КОНКУРЕНЦІЇ ТА ЇХ ПРОЯВИ НА РИНКУ ПРОДУКТУ ПІДПРИЄМСТВА

Фактори

3.2Кількість і величина підприємств-конкурентів на ринку

3.3 Зміни в платоспроможному попиті

3.9Рівень агресивності поведінки конкурентів

3.10 Рівень напруженості конкуренції на ринку

Таблиця 2.4

АНАЛІТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КОНКУРЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВА

Характерні ознаки Характеристики конкурентів
К1 (вказати назву підприємства конкурента) К2 К… Кn

3.1Місце розташування

3.2 Дата створення підприємства
3.3 Основні конкурентні наміри (бути лідером галузі, стати лідером галузі, бути в групі лідерів, перейти до групи лідерів, зміститися на одну або дві позиції в рейтингу галузі, перемогти конкретного конкурента, зберегти свою позицію, вижити)
3.4 Широта та глибина асортименту

3.5Ціновий діапазон (низький, середній, високий)

3.6 Якість продукції (низька, середня, висока)
3.7 Оцінка лояльності клієнтів (споживачів) до продукції підприємства (висока, середня, низька/стабільна, нестабільна)
3.8 Частка ринку (%)
3.9 Динаміка ринкової частки протягом останніх 3—5 років (стабільна, зростає, скорочується)
3.10 Основна конкурентна стратегія (за витратами, диференціації, фокусування)
3.11 Характер конкурентних дій підприємств (переважно наступальний, переважно захисний, комбінація наступальних і захисних дій; агресивний, з високим ступенем ризику, консервативне слідування)

3.12Ключова (стратегічна) компетенція, відмітні ознаки

3.13 Слабкості конкурента

Таблиця 2.5

ХАРАКТЕРИСТИКА 5-ТИ КОНКУРЕНТНИХ СИЛ ЗА МОДЕЛЛЮ М. ПОРТЕРА

Конкурентна сила Фактори, що сприяють посиленню влади

Таблиця 2.6

ХАРАКТЕРИСТИКА МОЖЛИВОСТЕЙ ТА ЗАГРОЗ ПІДПРИЄМСТВА

Групи факторів* Фактори зовнішнього середовища, що відкривають можливості для підприємства Фактори зовнішнього середовища, що створюють загрози для підприємства Передбачувана реакція підприємства на вплив виявлених факторів
характеристик а факторів імовірніс т ь виникнення ( Р і ) сила впливу за 10-бальною шкалою (10 — найістотніш и й , 1 — неважливий ) ( Мі ) характеристик а фак т орів імовірніс т ь виникнення ( Р і ) сила впливу за 10-бальною шкалою (10 — найістотніш и й , 1 — неважливий ) ( З і )
6.1 Політичні (Р — Political)

Економічні (E — Economical)

6.2

6.3 Соціальні (S — Social)
6.4 Технологічні (T — Technological)
Правові

6.5

(L — Legal)

6.6 Етичні (Е — Ethical)
6.7 Екологічні (Е — Environmental)
ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ** ?? ?

* Примітка. Необхідно врахувати інформацію, наведену в табл. 2 фактора.

** Примітка. Розрахувати за формулами: 1) для можливостей: ?= іі

РММ; 2) для загроз: ?= іі

РЗЗ, де і — індекс ** Примітка. Розрахувати за формулами: 1) для можливостей: ? ?= іі

РММ; 2) для загроз: ? ?= іі

РЗЗ, де і — індекс

Таблиця 2.7

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЇХ ДИНАМІКА

Основні фінансові коефіцієнти* станом на: Висновок**
201_ 201_ 201_
7.1 Операційний аналіз
7.1.1 Коефіцієнт зміни валового продажу
7.1.2 Коефіцієнт валового доходу
7.1.3 Коефіцієнт операційного прибутку
7.1.4 Коефіцієнт чистого прибутку
7.2 Аналіз операційних витрат
7.2.1 Коефіцієнт виробничої собівартості реалізованої продукції
7.2.2 Коефіцієнт витрат з реалізації
7.2.3 Коефіцієнт загальних і адміністративних витрат
7.2.4 Коефіцієнт процентних платежів

Закінчення табл. 2.7

Основні фінансові коефіцієнти* станом на: Висновок**
201_ 201_ 201_
7.3 Управління активами
7.3.1 Оборотність активів
7.3.2 Оборотність постійних активів
7.3.3 Оборотність чистих активів
7.3.4 Оборотність дебіторської заборгованості
7.3.5 Середній період повернення дебіторської заборгованості
7.3.6 Оборотність товарно-матеріальних запасів
7.3.7 Оборотність товарно-матеріальних запасів за собівартістю
7.3.8 Оборотність кредиторської заборгованості
7.3.9 Середній період повернення кредиторської заборгованості
7.4 Показники ліквідності
7.4.1 Коефіцієнт поточної ліквідності
7.4.2 Коефіцієнт швидкої ліквідності
7.4.3 Коефіцієнт абсолютної ліквідності
7.5 Показники прибутковості (рентабельності)
7.5.1 Рентабельність оборотних коштів
7.5.2 Рентабельність активів
7.5.3 Рентабельність власного капіталу
7.5.4 Рентабельність чистих активів (капіталу, що використовується)
7.6 Показники структури капіталу
7.6.1 Відношення заборгованості до активів
7.6.2 Відношення заборгованості до капіталізації
7.6.3 Співвідношення запозиченого та власного капіталу
7.6.4 Коефіцієнт капіталізації
7.7 Показники обслуговування боргу
7.7.1 Показник забезпеченості процентів
7.7.2 Показник забезпеченості процентів та основної частини боргу
7.8 Ринкові показники
7.8.1 Прибуток на одну акцію
7.8.2 Ріст ціни акції
7.8.3 Дивідендний дохід
7.8.4 Загальна доходність звичайних акцій
7.8.5 Коефіцієнт виплат
7.8.6 Коефіцієнт ціна/прибуток на одну акцію

< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Частина 3. РОЗДІЛ 2 КОМПЛЕКСНЕ АНАЛІТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ДІАГНОСТИКА СТРАТЕГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА» 2.1. Методичні поради до виконання завдання Загальні положення
Частина 4. РОЗДІЛ 2 КОМПЛЕКСНЕ АНАЛІТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ДІАГНОСТИКА СТРАТЕГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА» 2.1. Методичні поради до виконання завдання Загальні положення
СТРАТЕГІЧНИЙ КОНСАЛТИНГ ЯК ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО МЕНЕДЖЕРА МЕТА ВИВЧЕННЯ ТЕМИ
РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНІ СФЕРИ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗАСАДАХ ЗБАЛАНСОВАНОЇ СИСТЕМИ ПОКАЗНИКІВ (BSC)
ДІАГНОСТИКА СТРАТЕГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА
ТЕМА 6 АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)