Posibniki.com.ua Право Державна служба 58.Професіоналізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування


< Попередня  Змiст  Наступна >

58.Професіоналізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування


Як свідчить історична практика, формування державної кадрової політики є досить складним, багатогранним процесом. Він може бути результативним у разі дотримання певних вимог та умов, включає в себе послідовне здійснення низки науково-дослідних, законодавчих, нормативно-правових, організаційно-управлінських та інших дій. При цьому слід зауважити, що управлінські кадри є найбільш стабільним

соціальним елементом суспільства й держави, носієм їх традицій та досвіду. Саме кадри зберігають ці якості навіть під час зміни суспільно-політичного устрою, зміни структур та устрою держави.

При цьому слід зауважити, що парадигмою державної служби та служби в органах місцевого самоврядування як професійної діяльності їх працівників є надання та/або забезпечення на дання послуг юридичним і фізичним особам.

Актуальність професіоналізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування зумовлена необхідністю забезпечення результативної (надання необхідних і гарантованих за якістю державних послуг юридичним та фізичним особам) та ефективної (науково-обґрунтована структура та чисельність штатного персоналу органу) діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що адекватно результативності та ефективнос ті професійної діяльності їх працівників.

Для державної служби та служби в органах місцевого самоврядування під їх професіоналізацією можна розуміти «сукупність взаємопов’язаних та взаємозумовлених соціальних інститутів, яка забезпечує формування, виявлення та розвиток здібностей особи»

1 , надання їй допомоги у професійному самовизначенні 2 та професійній самоідентифікації , у застосуванні та формуванні професійного досвіду.

Особливості управлінської праці персоналу органів державної влади та органів місцевого самоврядування зумовлюють необхідність запровадження інституціональних засад професіоналізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування. Вони передбачають розвиток та удосконалення науково-дослідного, нормативно-правового, науково-методичного, організаційного, ресурсного та управлінського забезпечення формування та реалізації державнослужбових віднос ин.

Найважливішим інститутом професіоналізації державного управління та місцевого самоврядування є ефективна діяльність потужної системи професійної підготовки та

1

Государственная кадровая политика и механизм её реализации: Кадроведение:

Курс лекций. — Изд. 2, доп. и перераб. — М.: РАГС, 1998.

2

Професійне самовизначення — вибір особою сфери діяльності, професії.

3

Професійна самоідентифікація — самооцінка відповідності своїх здібностей, потенційних можливостей, рис характеру вимогам до певної сфери діяльності, професії, посади.

післядипломної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування. Інституціональні засади професіоналізації державної служби та місцевого самоврядування мають забезпечити професійну орієнтацію та професійну підготовку громадян, їх професійний систематичний (на весь період професійної діяльності) відбір (за критеріями відповідності професійних та інших якостей особи потребам виконання завдань і функцій посади), післядипломну освіту протягом ус ього періоду перебування на службі.

Вирішення завдання формулювання концептуальних засад державної кадрової політики у сфері професіоналізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування потребує створення системи стійкого професійного розвитку персоналу органів державної влади та місцевого самоврядування шляхом введення неперервної професійної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

З точки зору профес іоналізації державної служби чинна система державної служби в Україні має певні проблеми, які потребують дальшого вирішення, в тому числі шляхом адаптації цього інституту до стандартів ЄС. Зокрема, це стосується:

• низького рівня ефективності надання державних послуг юридичним і фізичним особам; невідповідності змісту та методів діяльності державних службовців та посадових осі б органів місцевого самоврядування стандартам ЕС;

• недосконалості інституціональних механізмів залучення громадян до державної служби і служби в органах місцевого самоврядування протягом терміну їх професійної діяльності;

• недостатньої спроможності системи професійного навчання державних службовців задовольнити потреби органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також державного службовця як особистості в отриманні якісних і необ хідних освітніх послуг;

• необхідності охоплення циклів життя особи, а саме: професійне самовизначення, професійне навчання, професійна самоідентифікація, професійна діяльність, застосування та формування професійного досвіду широким спектром надання освітніх послуг з одночасною системою систематичного відбору на державну службу;

• недосконалості нормативно-правових засад добору, призначення на посади, просування по службі, державних службовців;

• відсутності єдиної системи оцінювання та стимулювання професійної діяльності державних службовців, у тому числі за результатами професійного навчання;

• неефективне функціональне управління державною службою з точки зору забезпечення професіоналізації державної служби.

Програма розвитку державної служби на 2005 — 2010 рр., затвер джена постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2004 р. №746 пріоритетним напрямом кадрової політики визначає професіоналізацію державної служби.

1та служби в органах місцевого самоврядування зумовлені такими чинниками: новим станом економічних і соціальних відносин у країні, що запроваджує сучасну парадигму служби в органах державної влади та органах місцевого самоврядування як надання державних послуг юридичним і фізичним особам і забезпечення умов їх надання;

Державні заходи щодо професіоналізації державної служби

1

Виписка з Програма розвитку державної служби на 2005—2010 рр., затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2004 р. № 746: «VIII. Професіоналізація державної служби передбачає:

• поступову і планомірну зміну пропорцій у кадровому складі державних службовців з метою досягнення в перспективі стану, коли переважна більшість державних службовців буде мати професійну освіту у галузі державного управління;

• цільову підготовку починаючи з 2005 року висококваліфікованих фахівців державного управління, в тому числі з міжнародного права, світової та європейської інтеграції;

• оновлення змісту і державних стандартів професійного навчання, що відповідає перспективам розвитку державного управління та державної служби, держави і суспільства в цілому;

• створення ефективної системи формування та розподілу починаючи з 2006 року державного замовлення на підготовку державних службовців в освітній галузі «Державне управління»;

• збільшення обсягів державного замовлення на професійне навчання державних службовців з урахуванням спеціалізацій, зокрема з аналізу політики, управління трансформаційними процесами;

• проведення починаючи з 2006 року незалежної оцінки рівня фахової підготовленості та ділових якостей кандидатів на посади державних службовців та державних службовців при просуванні по службі;

• проведення ліцензування та акредитації закладів для професійного навчання державних службовців із залученням центрального органу виконавчої влади з питань державної служби;

• підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників системи професійного навчання державних службовців один раз на три роки;

• поступовий перехід до безперервного навчання протягом періоду перебування на державній службі із застосуванням сучасних інформаційних технологій».

необхідністю забезпечення результативності та ефективності діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування усіх рівнів; адаптацією інституту державної служби до стандартів Європейського Союзу шляхом оновлення системи законодавства про державну службу і службу в органах місцевого самоврядування; актуалізацією запровадження принципу політичної нейтральності державної служби та державних службовців, служби в ор ганах місцевого самоврядування та їх посадових осіб; невисоким престижем державної служби та служби в органах місцевого самоврядування і низький авторитет місцевої влади серед населення; систематичним оновленням кадрів, викликаним плинністю кадрів, неефективним використанням кадрового резерву; доцільністю створення умов формування результативної, авторитетної політико-адміністративної еліти держави.

Професіоналізація державної служби та служби в ор ганах місцевого самоврядування має ґрунтуватися на таких принципах:

• рівність соціальних можливостей прийому та просування по службі;

• спадкоємність, послідовність та неперервність оновлення кадрового потенціалу державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;

• систематичний контроль за професійним і моральним зростанням державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• підконтрольність і пі дзвітність у плануванні кар’єри державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• висока мобільність кадрів між політичною сферою та службою в органах державної влади та органах місцевого самоврядування;

• стабільність кадрового корпусу державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.

Професіоналізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування за безпечується розвитком та удосконаленням процесів залучення та утримання (з урахуванням конкурентоспроможності служби на ринку праці) на службі найбільш кваліфікованих фахівців, а також створенням необхідних і достатніх умов для професійно-кваліфікаційного зростання особи протягом усього періоду перебування на службі.

Підвищення індивідуального професіоналізму державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування зумовлюється, зокрема, ефективністю функціонування системи професійної підготовки та післядипломної освіти, запровадженням мотиваційних механізмів результативної їх професійної діяльності та ефективною діяльністю кадрових служб.

Забезпечення професіоналізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування має ґрунтується на циклах

1професійного життя особи (професійне самовизначення, професійне навчання, професійна самоідентифікація, застосування та формування професійного досвіду) та інституціональних елементах професіоналізації праці.

Вони включають: ? професійну орієнтацію, що має проводитися не тільки серед дорослого населення, а й серед молоді в першу чергу; ? професійну підготовку та післядипломну освіту державних службовців і посадових осіб місцевого самовряду вання та претендентів на зайняття цих посад; ? систему систематичного професійного відбору протягом усього періоду перебування на службі (удосконалення системи атестації, щорічних оцінок державних службовців, запровадження системи просування по службі на підставі професійних досягнень, оцінки надання послуг юридичним і фізичним особам тощо); ? запровадження широкого спектра видів кадрового резерву на посади держа вних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування; ? розроблення та запровадження системи незалежного оцінювання професійної діяльності державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, професійнокваліфікаційних характеристик цих посад, відповідного методичного забезпечення; ? успадкування (оволодіння, отримання) професійного досвіду державної служби та місцевого самоврядування; ? інституалізацію механізму накопичення та використання професійного досв іду через розвиток територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань державної

1

Див.: Государственная кадровая политика и механизмы ее реализации: кадроведение. — С. 84.

служби та кадрових служб органів державної влади та органів місцевого самоврядування; ? створення системи активного залучення професіоналів — державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування — до професійного навчання та інституту радників і консультантів, тобто створення системи гарантованого державою використання досвіду; ? послідовне формування результативної, авторитетної та корисної для суспільства еліти.

Нормативно-правове забезп ечення професіоналізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування має бути переглянуте на засадах Концепції законодавства України про державну службу з урахуванням положень Концепції адаптації інституту державної служби

України до стандартів Європейського Союзу та Програми розвитку державної служби на 2005—2010 роки, а також сучасних досліджень у цій сфері.

Цей перегляд має стос уватися таких питань, як: формування, реалізації та припинення державно-службових відносин; формування, реалізації та припинення відносин між посадовою особою місцевого самоврядування та цими органами; організації та проведення систематичного відбору державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, а також урахування результатів професійного навчання на цей процес; професійної підгото вки та післядипломної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування; підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів для державного управління та місцевого самоврядування, а також їх залучення до професійної діяльності в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Запровадження нового нормативно-правового забезпечення проходження державної служби (або служби в органах міс цевого самоврядування) супроводжуватиметься підвищенням результативності та ефективності професійного навчання працівників цих органів.

Нової якості набудуть загальні вимоги до системи професійної підготовки та післядипломної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, а саме:

• відповідність системи загальним принципам загальноєвропейської системи вищої освіти, названої Зоною європейської вищої освіти;

• забезпечення цільової професійної підготовки та післядипломної освіти на основі переважного державного замовлення протягом усього періоду перебування на державній службі (службі в органах місцевого самоврядування в межах державної підтримки місцевого самоврядування);

• забезпечення випереджального характеру навчання, постійної акту алізації стандартів професійної підготовки та післядипломної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• наявність широкого спектра освітньо-професійних і професійних програм вищої та післядипломної освіти, програм стажування;

• пропорційне територіальне розташування закладів системи на засадах конкурсного відбору;

• застосування сучасних форм, методів і технологій надання освітніх послуг державним службовцям і посадовим осо бам місцевого самоврядування;

• залучення науково-педагогічних працівників, керівників і провідних фахівців органів державної влади та органів місцевого самоврядування до навчального процесу;

• широке застосування вітчизняного та зарубіжного досвіду професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• забезпечення єдиного управління системою професійної підготовки та післядипломної освіти держа вних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

При цьому структура освітньо-кваліфікаційних рівнів і наукових ступенів підготовки фахівців для державної служби та служби в органах місцевого самоврядування має складатися з таких рівнів, спеціальностей і спеціалізацій:

• бакалавр за спеціальностями, спрямованими на професійну діяльність у зазначених органах, із функціональними спеціалізаціями освітньої галузі «Де ржавне управління»;

• магістр за спеціальностями, спрямованими на професійну діяльність у зазначених органах, із функціональними спеціалізаціями освітньої галузі «Державне управління»;

• магістр за спеціальностями освітньої галузі «Державне управління»;

• кандидат і доктор наук зі спеціальностей наукової галузі «Державне управління» та інших наукових галузей, спрямованих на професійну діяльність у державних органах і органах місцевого самоврядування.

Післядипломна освіта державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування має забезпечити безперервне набуття нових навичок і вмінь з професійної діяльності та включати:

• перепідготовку як отримання спеці альності в освітній галузі «Державне управління» на основі здобутого раніше освітньокваліфікаційного рівня та практичного досвіду;

• спеціалізацію як набуття особою здатності виконувати в межах спеціальності завдання, функції та обов’язки на певних посадах державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• підвищення кваліфікації як набуття особою здатностей виконувати в межах спе ціальності додаткові завдання, функції та обов’язки на певних посадах державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

• стажування як набуття особою досвіду виконання завдань, функцій та обов’язків певної спеціальності на певній посаді державного службовця чи посадової особи місцевого самоврядування.

Для розв’язання завдань професіоналізації державних службовців і посадо вих осіб місцевого самоврядування має бути запроваджений якісно новий підхід до формування змісту та технологій навчання, сучасне методичне забезпечення, що включає отримання практичних навичок із застосування: ? конституційного та адміністративного права, законодавства з питань державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, антикорупційного законодавства, нормативних документів з питань кадрової політики тощо; ? практики управління економ ічними та соціальними процесами; ? ділового адміністрування та фінансового менеджменту, управління проектами та змінами, політології, менеджменту, соціальної психології; ? технологій сучасної адміністративної діяльності, управління колективами та форм контролю за виконання управлінських рішень.

Зміст професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування визначатиметься державними, галузевими стандартами та ста ндартами навчальних

закладів цієї системи, а також освітньо-кваліфікаційними характеристиками випускників вищих навчальних закладів, професійно-кваліфікаційними характеристиками посад, вимогами органів державної влади та органів місцевого самоврядування, освітньо-професійними та професійними програмами вищої та післядипломної освіти.

Запровадження кредитної системи (тобто системи 2 обліку трудомісткості навчальної роботи в кредитах ) та незалежного контролю якості освіти (через незалежні центри оцінювання якості професійного навчання) із попередньо названими принципами та рисами нової системи зробить її відповідною Зоні європейської вищої освіти.

Трансформація існуючої системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ і організацій (наведена в табл. 12.1) до вимог загальноєвропейської системи вищої ос віти потребуватиме суттєвої диверсифікації її структури .

Значно підвищиться роль вищих навчальних закладів ІV рівня акредитації у підготовці фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр» за спеціальностями, спрямованими на виконання завдань і функцій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, зокрема із функціональними спеціалізаціями освітньої галузі «Державне управління», і «магістр» за спеціальностями цієї освітньої галузі.

Таблиця 12.1

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ

№ з/п Навчальні заклади системи Контингент Чинна підпорядкованість

1

Освітньо-професійні та професійні програми вищої та післядипломної освіти будуватимуться за модульним принципом

2

За основу пропонується взяти ECTS, зробивши її нагромаджувальною системою, здатною працювати в рамках концепції «навчання впродовж усього життя».

3

Кредити можуть бути отримані також і в рамках освіти, що не є ще вищою, залучаючи навчання протягом усього життя, якщо вони визнаються зацікавленими приймаючими університетами.

4

Оцінка буде ґрунтуватися не на тривалості або змісті навчання, а на тих знаннях, уміннях і навичках, що отримали випускники.

5

Треба зауважити, що центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, завданням якого є відповідно до Положення про Головне управління державної служби, затвердженого Указом Президента України від 2 жовтня 1999 року № 1272, «організація підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації державних службовців», не має навчальних закладів, основним завданням яких було б професійне навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

1 Національна академія державного управління при Президентові України Державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, які обіймають посади І—ІV категорій, кадровий резерв на ці посади Президент України
2 Регіональні інститути Національної академії державного управління при Президентові України Державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, які обіймають посади І—ІV категорій, кадровий резерв на ці посади Національна академія державного управління при Президентові України
3 Вищі навчальні заклади ІV рівня акредитації Державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, які обіймають посади ІV—VІІ категорій, кадровий резерв на ці посади, випускники — відмінники вищих навчальних закладів Міністерство освіти і науки України
4 Галузеві інститути післядипломної освіти Державні службовці центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, кадровий резерв на посади в цих органах Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади
5 Регіональні центри перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування Державні службовці місцевих органів виконавчої влади, посадові особи органів місцевого самоврядування, державні службовці територіальних органів центральних органів виконавчої влади Рада міністрів АР Крим, обласні, Київська та Севастопольськ а міські державні адміністрації

Послідовне формування результативної, авторитетної та корисної для суспільства еліти у правовій, демократичній, соціальній державі має забезпечити формування професіоналів державного масштабу з фундаментальною економічною,

1

Еліта — відносно самостійна група вищих керівників державного управління, які володіють більшого або меншою мірою видатними професійними, соціальними та психолого-особистісними якостями, що забезпечують їм участь у прийнятті та реалізації політичних, державно-управлінських і економічних рішень.

правовою, політологічною підготовкою, які володіють навичками менеджменту та соціальної психології. Їм мають бути притаманні такі види компетенції:

• функціональна — компетентність у сферах економіки та державних фінансів, соціального і політичного партнерства, технологій управління людськими ресурсами, державного менеджменту, контролінгу;

• інтелектуальна — здатність до аналітико-прогностичної діяльності, розроблення альтернативних рішень і обґрунтування вибору найбільш ефективних;

• ситу ативна — компетентність у вирішенні конкретних проблем і тактичних завдань державного управління та місцевого самоврядування;

• методична — здатність до сприйняття, осмислення та адекватної інтерпретації інформації, структурування проблеми, системному реагуванні на неї;

• соціальна — наявність ораторських, комунікативних та інтегративних здібностей, уміння працювати «в команді», готовність до співробітництва та вирішення конфліктів.

Підготовка єлітних кадрів має здійснюватися на конк урсній основі на базі вже отриманого з відзнакою освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» з інших спеціальностей, у тому числі спрямованих на діяльність у державних органах і органах місцевого самоврядування.

Характерними особливостями цієї підготовки має стати переважна частка самоосвіти і засвоєння практики професійної діяльності з економіки, пра ва, політики, ідеології, управління колективами тощо.

Невід’ємними складовими навчального процесу мають бути: різні форми активного спілкування з керівниками державних органів, провідних партій та громадських організацій, груп і фракцій Верховної Ради України, міністрами та іншими керівниками центральних органів виконавчої влади, керівниками органів місцевого самоврядування та державних адміністрацій, президентів провідних компаній, міжнародних ор ганізацій, журналістів, банкірів тощо; практична підготовка в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Наведені механізми потребують управління процесами професіоналізації державної служби та місцевого самоврядування. Вони складаються з: проведення професійної орієнтації молоді (випускників шкіл, вищих навчальних закладів) і серед дорослого населення;

професійної підготовки та післядипломної освіти державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування; розвитку та удосконалення системи планування кар’єри та систематичного професійного відбору протягом усього періоду перебування на службі (удосконалення системи атестації, щорічних оцінок державних службовців, запровадження системи просування по службі на підставі професійних досягнень, оцінки надання послуг юридичним і фізичним ос обам тощо); запровадження широкого спектру видів кадрового резерву на посади; створення та запровадження системи гарантованого державою успадкування та використання професійного досвіду (у тому числі через використання звільнених працівників вищих рангів на посадах радників, консультантів); послідовного формування результативної, авторитетної та корисної для суспільства еліти. Їх реалізація конкретизу є завдання та функції органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також визначає певні освітні структури, що наведено у табл. 12.2.

Відповідно до ст. 17

Закону України «Про вищу освіту» «управління у галузі вищої освіти у межах їх компетенції здійснюється: ... іншими центральними органами виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні вищі навчальні заклади».

При ць ому завдання і функції центрального органу виконавчої влади з питань державної служби щодо організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування відповідають положенням ст. 10 та ч. 2 ст. 18

Закону України «Про вищу освіту».

Підсумовуючи, профе сіоналізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування:

• потребує удосконалення законодавчого, нормативноправового, організаційного, методичного, забезпечення формування та використання кадрового потенціалу органів державної влади та органів місцевого самоврядування;

• має охо плювати всі цикли професійного життя особи: професійне самовизначення, професійне навчання, професійну самоідентифікація, застосування та формування професійного досвіду. Це потребує перегляду завдань і функцій центрального

Функціонал ьне управління та контрол ь Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територіальні органи Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної служби Централь ний орга н ви кона вч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територіальні органи Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територ іаль н і органи , орга н и державн о ї вл ади , органи місцевого сам овряду вання
Державни й за мо вник Центральний орга н виконавч ої влади з питань держ авної слу жби , органи місцевого сам овряду вання Централь ний орган ви кона вч ої вл ади з питань держ авної служби Центральний орга н виконавч ої влади з питань держ авної слу жби , органи держ авної влади , органи місцевого сам овряду вання Центральний орга н виконавч ої влади з питань держ авної слу жби , органи держ авної влади , органи місцевого сам овряду вання
Виконав ці Кадрові слу жби органів держ авної влади та органів місцевого сам овряду вання НА ДУ , акр е ди тов а ні вищ і та інші навч альні заклади системи МО Н 1 Регіональні інститути НАДУ , вищі навч альні закла д и систе ми МОН Регіональні інститути НАДУ , вищі навч альні закла д и систе ми МОН
Процес Проведення проф есійної орієнтації молоді Професійне навч ання еліти Професійна підготовка Професійна перепідготовк а
№ з / п 1 2 3 4
Функціонал ьне управління та контрол ь Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територіальні органи , органи де рж авн о ї влади , орг ани мі сцев ог о самовряду вання Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територіальні органи Центральний орган виконавч ої вл ади з питань держ авної слу жби , його територіальні органи , ор гани державн о ї вл ади , органи місцевого сам овряду вання
Державни й за мо вник Органи дер ж авн ої влади , органи місцевого самовряду вання Органи дер ж авн ої влади , органи місцевого самовряду вання Центральний орга н виконавч ої влади з питань держ авної слу жби , органи держ авної влади , органи місцевого сам овряду вання
Виконав ці Регіональні інститути НАДУ , вищі навч альні закла д и сис т еми МОН , закла д и післяд ипломної освіти , центри перепідготовк и та під вищення кваліфікації Органи дер ж авн ої влади , органи місцевого самовряду вання , територіальні органи центрального органу виконавч ої влади з питань держ авної слу жби ( у межах форму в ання стратегі чного кадрового ре зе рву ) Орг а ни де р ж авн о ї влади , орг ани місцевого самовряду вання , територіальні органи центрального органу виконавч ої влади з питань держ авної служби
Процес Під в ищення кваліфікації Плану в ання кар ’ єри та системати ч ний проф есійний відбір Си ст ем а успад к ування та викори с т ання професійного до сві д у
№ з / п 5 6 7

< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Частина 3. 58.Професіоналізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування
МОДЕЛЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ 60.Основні риси моделі державної служби України
61.Основні напрями розвитку державної служби України
ЛІТЕРАТУРА
ЕФЕКТИВНІСТЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ 56.Поняття та зміст ефективності державної служби
55. Етика державного службовця
54.Формування культури державної служби в системі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯК КУЛЬТУРНИЙ ІНСТИТУТ 53.Поняття культурного інституту державної служби та його складові
Частина 2. 52.Професійне навчання як складова діяльності державного службовця
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)