Posibniki.com.ua Менеджмент Служба управління персоналом 1.2. Практичні завдання, ситуації для обговорення


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.2. Практичні завдання, ситуації для обговорення


Завдання 1

Проаналізуйте принципи організації роботи служби управління персоналом, наведені у табл. 1.3. Розробіть власний комплекс принципів, на яких має будуватися робота служби персоналу сучасної організації.

Завдання 2

Ознайомтеся з методами роботи з персоналом, використовуваними працівниками служб персоналу, що проілюстровані на рис. 1.5, 1.6, 1.7. Наведіть приклади виробничих ситуацій, коли фахівці служби управління персоналом застосовують правові, адміністративнорозпорядчі, соціально-економічні та психологічні методи роботи з персоналом.

Завдання 3

Ознайомившись із завданнями служби персоналу, наведеними на рис. 1.2, 1.3, сформулюйте перелік завдань служби персоналу організації, де Ви працюєте. Проаналізуйте, наскільки повно працівники служби персоналу виконують свої професійні обов’язки та завдання.

Завдання 4

Підготуйте есе за наведеною нижче тематикою:

1. Людський капітал як найважливіший чинник забезпечення конкурентоздатності організації у сучасних економічних умовах.

2. Сучасні служби управління персоналом: завдання і методи роботи.

3. Соціальна відповідальність служб персоналу.

Завдання 5

Ознайомтесь із ситуацією і визначте, як має вчинити керівник Департаменту персоналу Григоренко В. П., щоб уникнути протистояння у колективі. Визначте, які методи роботи з персоналом, наведені на рис. 1.5, 1.6, 1.7, мають бути застосовані керівником Департаменту персоналу при вирішенні проблеми, яка виникла.

Ситуація для обговорення

У компанії «Славія», яка спеціалізується на наданні консалтингових послуг, з’явилася вакансія керівника відділу з надання юридичних послуг фізичним особам. Працівники відділу були впевнені, що керівництво компанії призначить на цю посаду одного зі співробітників, котрий відпрацював у цьому відділі вже більше 10 років. Проте через певний час колективу компанії був представлений новий керівник відділу Потапов І. П., який до цього часу не працював у компанії, тобто був новою людиною.

Через місяць після нового призначення почали поширюватися чутки про те, що новий керівник потрапив на роботу завдяки родинним зв’язкам з одним з вищих керівників компанії. А ще через певний час усі обговорювали той факт, що новий керівник не справляється з дорученою роботою і його перебування у компанії забезпечується виключно за рахунок його «високопоставленого покровителя». У зв’язку з цим Потапов І. П. звернувся до вищого керівництва з вимогою розібратися у даній ситуації, оскільки він був упевнений, що ці чутки розпускає співробітник його відділу Савко П. М., який претендує на його посаду.

Голова правління компанії «Славія» Раневський В. К. викликав Савка П. М. та попросив припинити всі розмови щодо рівня професійності Потапова І. П. У свою чергу, Савко П. М. відповів, що він не займається тим, у чому його звинувачують, а щодо претензій на керівну посаду, то він дійсно вважає, що саме його мали призначити керівником, оскільки він повністю обізнаний зі своєю роботою, відпрацював у компанії понад 10 років і має авторитет та підтримку у колег. Голова правління порадив Савку П. М. бути розсудливішим і припинити створювати у відділі конфліктну ситуацію, інакше він буде змушений його звільнити.

До відділу Савко П. М. повернувся пригніченим. Колеги зрозуміли, що він перебуває у стресовому стані. Вони почали заспокоювати його та просити розповісти, що трапилося. Савко П. М. переповів розмову, яка відбулась у кабінеті голови правління. Працівники відділу вирі-

шили, що Раневський В. К. несправедливо повівся з підлеглим, і пообіцяли стати на його захист. Наступного дня вони віднесли Раневському В. К. колективного листа з вимогою звільнити Потапова І. П. з посади, яку він займає, та призначити керівником відділу Савка П. М.

Голова правління компанії Раневський В. К. запросив керівника Департаменту персоналу Григоренка В. П. і наказав розібратися з цією ситуацією та запропонувати заходи щодо вирішення конфлікту між Потаповим І. П. та Савком П. М.

Завдання 6

Ознайомтесь із ситуацією та визначте, як має вчинити керівник ТОВ «Престиж», щоб вирішити проблему, яка виникла між двома співробітниками. З Вашої точки зору, хто з названих кандидатів має бути направлений на навчання? Обґрунтуйте свою позицію. Зазначте, які методи роботи з персоналом, наведені на рис. 1.5, 1.6, 1.7, мають бути застосовані при вирішенні даної ситуації.

Ситуація для обговорення

Керівник ТОВ «Престиж» Дронов К. А. викликав до себе керівника відділу кадрів Ефіменка В. П. та керівника фінансового відділу Максимову Е. А. Він повідомив їм, що з наступного місяця у товаристві буде встановлена нова система бухгалтерського обліку. Фірма, яка встановлюватиме цю систему, зобов’язується провести за власний рахунок курс навчання одного з співробітників товариства «Престиж», який у майбутньому працюватиме із системою. Керівник фірми Дронов К. А. попросив керівника відділу кадрів і керівника фінансового відділу визначитися з кандидатурою працівника, який має пройти навчання.

На наступний день керівники відділів занесли свої пропозиції Дронову К. А. Але виявилося, що кожен з них пропонує свого кандидата.

Керівник відділу кадрів пропонував кандидатуру Лисенка А. Г. (1970 р. народження, стаж роботи у товаристві — дев’ять років), який уже досить давно працює в організації і зарекомендував себе лише з позитивного боку.

Керівниця фінансового відділу запропонувала кандидатуру Берізко Г. Л. (1988 р. народження, стаж роботи у товаристві — два роки), для якої навчання є більш ефективним, оскільки вона нещодавно закінчила університет, знається на нових комп’ютерних програмах і є молодим та перспективним фахівцем.

Завдання 7

Ознайомтесь із ситуацією і визначте, як має вчинити керівник служби персоналу компанії «Інтер–КОМ», щоб вирішити конфлікт між керівником структурного підрозділу та його підлеглою. Обґрунтуйте свою позицію. Зазначте, які методи роботи з персоналом, наведені на рис. 1.5, 1.6, 1.7, повинні бути використані при вирішенні цієї ситуації.

Ситуація для обговорення

У компанії «Інтер-Ком» у підрозділі, який займається розробкою інтелектуальних проектів, виник конфлікт між керівником підрозділу Петрушком В. П. та співробітником відділу Левицькою О. В. Суть конфлікту полягала ось у чому.

До підрозділу Петрушка В. П. надійшов проект, розроблений іншим відділом під керівництвом Єгорова В. П. Керівництво компанії «Інтер-КОМ» просило дати експертну оцінку наданому проекту і дійти висновків щодо можливості його реалізації у майбутньому. Петрушко В. П. як керівник підрозділу ознайомився з указівкою керівництва і вирішив доручити цю роботу Левицькій О. В. Він попередив, що Левицька О. В. має ознайомитися з проектом та повідомити результати впродовж двох днів, тобто до кінця тижня. У п’ятницю вона висновки не надала, а лише у понеділок передала їх Петрушку В. П.

Керівник викликав Левицьку О. В. до себе і заявив, що вона спровокувала серйозний конфлікт. У п’ятницю Єгоров М. П. зателефонував Петрушку В. П. і попросив передати йому висновки щодо проекту. Останній почав розшукувати Левицьку О. В., але виявилося, що вона вже пішла з роботи. Він повідомив Єгорову М. П. про те, що не може передати висновки по проекту, оскільки Левицька О. В. їх не надала. Єгоров М. П. пообіцяв доповісти про цю ситуацію вищому керівництву компанії.

Вислухавши керівника відділу, Левицька О. В. пояснила, що вона не принесла роботу в п’ятницю, тому що не встигла ознайомитися з проектом. Вона виконувала іншу термінову роботу, яку потрібно було закінчити до кінця тижня. У зв’язку з цим, у п’ятницю Левицька О. В. попередила відділ Єгорова М. П., що вона не встигає ознайомитися з проектом і надасть свої висновки на початку наступного тижня. Оскільки Єгорова М. П. на той час у відділі не було, вона попросила передати йому цю інформацію. Співробітниця відділу відповіла, що вона обов’язково виконає прохання Левицької О. В., як тільки керівник з’явиться.

Вислухавши пояснення підлеглої, Петрушко В. П. продовжував наполягати на тому, що Левицька О. В. мала встигнути зробити висновки до п’ятниці. Не виправдовуючи її, керівник додав, що Левицька О. В. халатно ставиться до виконання доручень і створює поганий імідж відділу. Тому він проситиме вище керівництво компанії звільнити її з роботи. Левицька О. В. відповіла, що звинувачення стосовно неї несправедливі, і вийшла з кабінету керівника зі сльозами на очах.

Того ж дня Левицька О. В. звернулася до керівника служби персоналу зі скаргою на свого безпосереднього керівника і заявила, що в разі її звільнення вона подасть до суду на компанію «Інтер-КОМ», оскільки вважає, що її звільнення у цій ситуації є незаконним.

Завдання 8

Ознайомтесь із ситуацією і визначте, як має вчинити керівник служби персоналу організації, щоб розв’язати конфлікт між співробітниками. Зазначте, які методи роботи з персоналом, наведені на рис. 1.5, 1.6, 1.7, мають бути використані у вирішенні цієї ситуації.

Ситуація для обговорення

Керівництво організації запропонувало своїм співробітникам вирішити, яким чином вони хотіли б відсвяткувати Новий рік. Через деякий час виявилося, що в організації тривають досить серйозні дискусії щодо місця проведення святкового заходу. Більшість персоналу організації, переважно працівники старшого віку пропонували, як завжди, відсвяткувати Новий рік у кафе, яке знаходилося на першому поверсі будівлі, де розміщено офіс компанії. Інша частина персоналу, в основному молоді фахівці, пропонувала влаштувати святкування на базі відпочинку за містом. Свою позицію вони аргументували тим, що у кафе на першому поверсі компанія відмічає Новий рік уже п’ять років поспіль і відбувається цей захід там одноманітно й нецікаво. Якщо і в цьому році Новий рік святкуватимуть на тому ж місці, там же вони взагалі не з’являться.

Керівник організації звернувся до керівника служби персоналу з пропозицією обговорити дану ситуацію з колективом та запропонувати рішення, яке влаштувало б усіх працівників.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
Частина 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
2.2. Практичні завдання, кейси, тестові завдання, задачі
2.3. Питання для обговорення, тестові питання
РОЗДІЛ 3 ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)