Posibniki.com.ua Менеджмент Операційний менеджмент 3. Поточний контроль та оцінювання рівня знань студентів заочної форми навчання


< Попередня  Змiст  Наступна >

3. Поточний контроль та оцінювання рівня знань студентів заочної форми навчання


Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є домашня письмова робота, що виконується сту дентом самостійно в період між двома черговими сесіями, у встановлені терміни надсилається на адресу деканату заочного факультету КНЕУ, перевіряється викладачем і підлягає захисту у процесі співбесіди викладача зі студентом. Видача варіантів письмових робіт здійснюється у період начитування лекцій з дисципліни.

До складу завдань конкретної домашньої письмової роботи включают ься:

— два теоретичних питання нормативного або проблемного характеру;

— два аналітико-розрахункових завдання.

Кожен студент отримує індивідуальний варіант завдання на виконання домашньої письмової роботи, тобто за складом завдань жодна з робіт не повторюватиметься. Теоретичні питання формулюються виходячи із переліку питань, які охоплюють зміст робочої програми дисципліни; аналітико-розрахункові за вдання відтворюють ті чи ті типові задачі зі зміною вихідних даних для розрахунків.

Приклад структури та змісту домашньої письмової роботи для поточного контролю знань студентів заочної форми навчання наведено у додатку Г.

Для оцінювання рівня відповідей на теоретичні питання використовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): всебічне системне і глиб оке знання програмного матеріалу; чітке володіння понятійним апа-

ратом, методами, методиками та інструментами, передбаченими програмою; вміння використовувати їх для вирішення типових проблем операційного менеджменту;

— задовільний рівень (5 балів): посереднє знання основного програмного матеріалу; володіння лише окремими методами, методиками та інструментами, передбаченими програмою; вміння використовувати їх для вирішення типових проблем операційного менеджменту, допускаючись певних помилок;

— незадовільний рівень (0 балів): зна чні прогалини у знанні основного програмного матеріалу; фрагментарне володіння базовими поняттями, методиками та інструментами, допускаючись при їх використанні принципових помилок.

Для оцінювання рівня відповідей стосовно письмового розв’язання розрахунково-аналітичних завдань застосовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): правильне розв’язання задачі з повним викладенням порядку розв’язання та глибок ою обґрунтованістю відповіді за результатами розрахунків;

— задовільний рівень (5 балів): а) правильне розв’язання задачі з неповним викладенням порядку розв’язання або недостатньо глибокою обґрунтованістю відповіді за результатами розрахунків; б) розв’язання задачі з допущенням арифметичної помилки, але правильним викладенням порядку розв’язання;

— незадовільний рівень (0 балів): не правильне розв’язання задачі з неправильним викладенням міркувань щодо порядку розв’язання.

Максимальний рівень сумарної оцінки за виконання домашньої письмової роботи не може перевищувати 40 балів. 4. Підсумковий контроль і підсумкове оцінювання знань ? Підсумковий контроль знань студентів у формі заліку

З навчальних дисциплін, що виносяться на залік, оцінювання знань сту дентів здійснюється виключно за результатами поточного контролю.

Семестровий залік виставляється за умови, що студент успішно виконав всі модульні (контрольні) завдання та інші види робіт, передбачені навчальною програмою, та набрав при цьому 20 балів і більше.

Залік оформляється під час останнього семінарського заняття відповідного семестру, а на заочному факультеті — за розкладом екзаменаційної сесії.

Результати складання семестрових заліків оцінюються за 2-бальною шкалою («зараховано», «незараховано») поряд із загальною підсумковою оцінкою за результатами поточного контролю і вносяться до залікової відомості.

Складання академічної заборгованості студентами всіх форм навчання передбачає ви конання модульних контрольних робіт і проводиться згідно з Положенням про екзаменаційну сесію студентів І

—IV курсів КНЕУ (зі змінами та доповненнями) (ухвала Вченої ради КНЕУ від 29.11.2001 р.). ? Підсумковий контроль знань студентів у формі іспиту

Завданнями іспиту є:

— перевірка розуміння студентом програмного матеріалу в цілому, логіки та взаємозв’язків між окремими ро зділами курсу;

— оцінювання здатності студента до творчого використання набутих знань;

— аналіз уміння студента сформувати своє ставлення до конкретних проблем управління операційною (виробничою) діяльністю організацій, що функціонують в складних умовах ринкової економіки.

Об’єктом підсумкового контролю знань є результати виконання письмових екзаменаційних завдань. Результати іспиту оцінюються в діапазоні ві д 0 до 60 балів. Якщо сумарна оцінка відповідей студента менша 30 балів, він отримує незадовільну оцінку за результатами іспиту та незадовільну загальну підсумкову оцінку. Результати поточного контролю у такому разі не враховуються. ? Структура екзаменаційного завдання

Усі білети з дисципліни «Операційний менеджмент» є рівноцінними за складністю, охоплюють зна чну частину навчального матеріалу та складені таким чином, щоб стимулювати надання студентами глибокої та творчої відповіді.

Екзаменаційні білети, за якими складається іспит, містять шість завдань, оцінювання виконання яких дає змогу визначити рівень знань з репродуктивної, інноваційно-креативної та аналітико-прикладної позиції.

З метою оцінювання рівня знань студента в репродуктивному аспекті, то бто з метою з’ясування того, як студент засвоїв та спроможний відтворити на папері набуті знання нормативного

характеру, до складу екзаменаційних завдань включено теоретичні питання нормативного характеру та тестові завдання.

З метою оцінювання рівня підготовки студента в інноваційнокреативному аспекті, тобто з позицій аналізу здатностей студента до використання творчого підходу в розгляді дискусійних питань і можливостей синтетично використовувати набуті знання та продукувати особистий погляд на су тність запропонованої проблеми та можливі шляхи її вирішення, до складу екзаменаційного білету включено одне-два теоретичних питання проблемного характеру.

З метою оцінювання рівня знань, умінь та навиків студента в аналітико-прикладному аспекті, тобто для того щоб з’ясувати, чи набув студент взагалі, а якщо набув, то в якій мірі, здатностей аналізу вати запропонований матеріал і робити на базі цього аналізу самостійні висновки, до складу екзаменаційного білета включено аналітико-розрахункові та графоаналітичні завдання.

Приклад змісту та структури екзаменаційного білета наведено у додатку Д. Для того щоб студенти мали чіткіше уявлення щодо змісту завдань і вимог до відповідей, далі наводиться їх доклад на характеристика.

У відповіді на теоретичне запитання нормативного характеру студент має виявити свої знання з окремого аспекту певної теми, а також продемонструвати рівень володіння матеріалом в цілому з чітко визначеного блоку питань, теми чи розділу курсу. Відповідь на це запитання має бути глибокою, сутнісною, такою, що торкається як конкретики предме та, так і суміжних тем курсу, а також матеріалу, який викладається в рамках інших, але споріднених з «Операційним менеджментом», дисциплін (маються на увазі «Менеджмент», «Стратегічне управління», «Маркетинг», «Мікроекономіка», «Економіка підприємства», «Організація виробництва», «Планування діяльності промислових підприємств», «Логістика» та ін.). Обсяг відповіді на це запитання — не більше однієї сторі нки формату А4.

Основна мета, що переслідується при перевірці відповіді — визначити ступінь знання студентом нормативного матеріалу з конкретного питання конкретної теми, а також оцінити загальний рівень володіння студентом нормативним матеріалом за певною темою або розділом курсу. Отже, основна мета, що її має досягти студент, відповідаючи на це запитан ня, — продемонструвати загальний рівень володіння нормативним матеріалом і вміння надати відповідь комплексно, залучаючи інформацію з інших тем курсу і навіть з інших дисциплін.

Для оцінювання рівня відповіді використовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): всебічне системне і глибоке знання програмного матеріалу; засвоєння основної і додаткової літератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами, методиками та інструментами, передбаченими програмою; вміння використовувати їх для вирішення типових проблем операційного менеджменту; виявлення творчих здібностей у розумінні, викладі та вик ористанні навчально-програмного матеріалу як щодо сформульованого питання, так і щодо суміжних блоків курсу (теми, розділи) та споріднених дисциплін;

— задовільний рівень (5 балів): посереднє знання основного програмного матеріалу; засвоєння інформації переважно з лекційного курсу або з лише одного підручника; володіння лише окремими методами, методиками та інструментами, передбачени ми програмою; вміння використовувати їх для вирішення типових проблем операційного менеджменту, допускаючись певних помилок;

— незадовільний рівень (0 балів): значні прогалини у знанні основного програмного матеріалу; фрагментарне володіння базовими поняттями, методиками та інструментами, допускаючись при їх використанні принципових помилок.

У відповіді на теоретичне запитання проблемного характеру студент повинен визнач ити загальні та специфічні риси тих чи тих методів, способів, інструментів управління операціями, або ж визначити сфери їх доцільного застосування, або ж сфери, де їх застосування є обмеженим чи цілком неможливим тощо. Підготовка відповіді на це запитання вимагає від студента: високого рівня самостійності; не тільки володіння нормативним м атеріалом курсу, а й знання сучасних поглядів на проблеми операційного менеджменту та споріднених із ним сфер управлінської діяльності; всебічного, систематизованого та глибокого знання програмного матеріалу, засвоєного як по основній, так і по додатковій навчальній, науковій, монографічній, періодичній літературі; здатностей здійснювати як аналіз, так і синтез усієї сукупності надбаних зн ань задля підготовки гідної, розгорнутої, зваженої та обґрунтованої відповіді на поставлене проблемне запитання.

Основна мета, що переслідується при перевірці відповіді, — оцінити рівень самостійності студента стосовно формулювання власного погляду на запропоновану проблему та визначити, чи є студент здатним застосовувати інноваційний, творчий підхід для

розв’язання поставленої перед ним проблеми. Отже, основна мета, що її має досягти студент, виконуючи завдання, — продемонструвати свою спроможність самостійно, творчо, а можливо, і з елементами певної новизни, формулювати власний погляд.

Для оцінювання рівня відповіді використовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): всебічне, системне і глибоке знання програмного ма теріалу курсу «Операційний менеджмент» та споріднених дисциплін; засвоєння основної і додаткової літератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами, методиками та інструментами, передбаченими програмою; вміння здійснювати як аналіз, так і синтез базових положень усього комплексу економічних та управлінських дисциплін, що вивчалися; виявлення творчих здібностей у розумінні та викладі матеріалу що до сформульованого питання;

— задовільний рівень (5 балів): посереднє знання основного програмного матеріалу; викладення у відповіді виключно нормативного матеріалу дисципліни, механічно засвоєного з лекційного курсу або ж з підручників без проявів самостійності щодо його опрацювання; відсутність творчого підходу до розуміння та викладення матеріалу;

— незадовільний рівень (0 балів): не спроможність студента до творчого опрацювання запропонованої проблеми теоретичного характеру.

Виконуючи аналітико-розрахункове завдання, студент повинен: проаналізувати вихідні умови запропонованої йому типової задачі та визначити, чи є наданий обсяг інформації достатнім для її розв’язання; розв’язати задачу; викласти порядок розв’язання та чітко сформулювати відповідь і висно вки. Якщо, на думку студента, наданої у вихідних умовах задачі інформації для її розв’язання недостатньо, він має звернутися до екзаменатора за додатковими даними (як необхідні додаткові дані можуть виступати: певні значення з таблиць випадкових чисел, нормативні значення окремих показників, календар на конкретний рік, інформація про режим роботи під приємства тощо).

Основна мета, що переслідується при перевірці розв’язання задачі, — оцінити рівень володіння студентом нормативним матеріалом курсу та здатність до його використання в типових практичних ситуаціях, а також оцінити рівень умінь і навиків студента здійснювати техніко-економічні розрахунки щодо обґрунтування вибору рішень, які мають прийматися в т ипових для сфери управління операційною діяльністю ситуаціях.

Для оцінювання рівня виконання розрахунково-аналітичних завдань застосовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): правильне розв’язання задачі з повним викладенням порядку її розв’язання та глибокою обґрунтованістю відповіді за результатами розрахунків;

— задовільний рівень (5 балів): а) правильне розв’язання задачі з неповним викладенням порядку її розв’язання або не достатньо глибокою обґрунтованістю відповіді за результатами розрахунків; б) розв’язання задачі з допущенням арифметичної помилки, але з правильним викладенням порядку її розв’язання;

— незадовільний рівень (0 балів): неправильне розв’язання задачі з неправильним викладенням міркувань щодо порядку її розв’язання.

Графоаналітичне завдання, запропоноване студенту, являє собою певну графічну ілюстрацію (графік, схему тощо) та сформу льовані запитання до неї (або ілюстрацію з проставленими пронумерованими знаками питання). Студент повинен, проаналізувавши надану інформацію, дати стислі, змістовні відповіді на поставлені запитання (по знаках питання).

Основна мета, що її має досягти студент при виконанні цих завдань, — продемонструвати свої аналітичні здібності та спроможність за стосувати набуті знання в типових ситуаціях.

Для оцінювання рівня відповідей на запитання, що супроводжують графоаналітичні завдання, використовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів): 80

—100 % усіх відповідей студента є правильними;

— задовільний рівень (5 балів): 50—70 % усіх відповідей студента є правильними;

— незадовільний рівень (0 балів): 0—40 % усіх відповідей студента є правильними;

Тестове завдання може бу ти у вигляді:

— тесту одиничного вибору — з множини відповідей, запропонованих до кожного питання, слід вибрати єдину правильну;

— тесту множинного вибору — з множини відповідей, запропонованих до кожного питання, слід вибрати усі (тобто кілька) правильні;

— відкритого тесту — тесту, що включає набір пунктів, кожен з яких являє собою розпочату, але не за кінчену фразу. Завдання студента полягає в тому, щоб правильно закінчивши пропоноване твердження, надати стислу, але змістовну відповідь на

фактично поставлене, але не сформульоване у запитальній формі питання.

Основна мета, що переслідується при перевірці відповідей по пунктах цього завдання — оцінити конкретний рівень володіння студентом нормативним матеріалом курсу «Операційний менеджмент».

Для оцінювання рівня відповідей застосовуються такі критерії:

— відмінний рівень (10 балів) — правильними є 80—100% усіх відповідей студента;

— задовільний рівень (5 балів) — прав ильними є 50—70% усіх відповідей студента;

— незадовільний рівень (0 балів) — правильними є 0—40% усіх відповідей студента. ? Підсумкове оцінювання знань студентів з дисципліни

Загальна підсумкова оцінка знань з дисципліни складається із суми балів за результатами поточного контролю знань (за умови, що студент набрав 20 балів і більше) та балів за виконання завдан ь, що виносяться на іспит (за умови, що студент набрав 30 балів і більше); до залікової екзаменаційної відомості заносяться сумарні результати у балах поточного контролю та іспиту (загальна підсумкова оцінка).

Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-х бальну здійснюється в такому порядку: оцінка «незадовільно» — менше 50 балів; оцінка «задовільно» — 50, 55, 60 балів; оцінка «добре» — 65, 70, 75, 80 балів; оцінка «відмінно» — 85, 90, 95, 100 балів.

Оцінка за 4-бальною шкалою оцінювання виставляється в заліково-екзаменаційну відомість поряд із загальною підсумковою


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
7.2. Основна література
Перелік використаних першоджерел
ДОДАТКИ
2. Поточний контроль та оцінювання рівня знань студентів денної та вечірньої форм навчання
6. СИСТЕМА КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
4. Критерії оцінювання результатів НДР
3. Рекомендації щодо оформлення результатів НДР ? Загальні вказівки щодо композиції рукопису та змісту його окремих частин
ленні дискусійних питань, аналізі протилежних або суперечливих позицій. ? Уточнення формулювання теми та обґрунтування її актуальності
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)