Posibniki.com.ua Менеджмент Організація праці менеджера 16.2. Поточне і регулярне оцінювання праці менеджерів


< Попередня  Змiст  Наступна >

16.2. Поточне і регулярне оцінювання праці менеджерів


ПЕ Поточне оцінювання праці лінійних менеджерів на промислових підприємствах здійснюється у безперервному режимі кожного робочого дня, етапні підсумкові оцінки можуть підбиватися щотижнево або щодекадно залежно від встановленої періодичності планування виробничих завдань структурним підрозділам.

Тут важливо підкреслити, що йдеться не так про оцінювання праці менеджера (начальство добре знає, хто і як працює), як про пото чний контроль виробничого процесу. Щоденний підсумковий контроль виконання змінних або добових виробничих завдань необхідний для того, щоб мати точну інформацію про реальний стан виробництва, можливі відхилення, порушення виробничого ритму, простоювання робочих місць, випадки низької якості продукції тощо.

Будь-які відхилення від установленого виробничого ри тму, що сталися сьогодні і зафіксовані, мають бути усунені завтра.

Якщо належного контролю за ходом виробництва немає, то недоліки приховуються, відставання накопичується, а потім надолужити згаяне не буде можливим через брак часу.

Таким чином, поточне оцінювання праці лінійних керівників не є самоціллю, це побічний продукт постійного контролю за ходом виробничого процесу. Роз глянемо це на прикладі ключової фігури на виробництві — майстра виробничої дільниці.

Різні аспекти роботи майстра контролюють і відповідно оцінюють щонайменше такі суб’єкти:

— старший майстер (начальник зміни, заступник начальника цеху, а в невеликих цехах безпосередньо начальник цеху);

— служба технічного контролю в особі контролера або майстра ВТК;

— диспетчер цеху;

— техноло г цеху;

— економіст цеху;

— механік цеху;

— відділ охорони праці та техніки безпеки.

У табл. 16.2 наведено перелік основних суб’єктів і об’єктів поточного контролю та оцінювання роботи майстра виробничої дільниці промислового підприємства.

Будь-які відхилення від нормального ритму виробничого процесу, порушення, недоліки аналізуються негайно і по мож ливості усуваються в той самий день силами цехового

персоналу. Складні випадки зупинок виробництва, помилок, аварій тощо, а також невиконання змінних виробничих завдань, поставок суміжникам розглядаються на оперативних нарадах у начальника цеху, який може підключити додаткові ресурси для розв’язання складної ситуації.

Таблиця 16.

2 СУБ’ЄКТИ І ОБ’ЄКТИ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ

МАЙСТРА ВИРОБНИЧОЇ ДІЛЬНИЦІ

№ з/п Суб’єкти контролю Об’єкти контролю
1 Старший майстер (начальник зміни, заступник начальника цеху або безпосередньо начальник цеху в невеликих цехах) Виконання змінного виробничого завдання в номенклатурі. Ритмічність виробництва. Трудова дисципліна
2 Контролер (майстер) відділу технічного контролю Якість виробленої за зміну продукції
3 Диспетчер цеху Поставки деталей і вузлів суміжним дільницям і цехам згідно з технологічним маршрутом
4 Технолог цеху Дотримання робітниками дільниці технологічної дисципліни
5 Економіст цеху Правильність оформлення документації з нарахування робітникам зарплати. Виконання норм праці
6 Механік цеху Дотримання робітниками правил експлуатації технологічного обладнання
7 Відділ охорони праці та техніки безпеки Дотримання робітниками правил техніки безпеки. Забезпеченість робітників засобами захисту від впливу несприятливих умов праці

Отже, за підсумками робочого дня, тижня чи декади оцінювання праці майстрів як цільова процедура не відбувається. Але будь-які недоліки в роботі виробничої дільниці, що сталися з вини майстра через недогляд, брак знань та досвіду, нерозпорядливість, безвідповідальність тощо фіксуються суб’єктами контролю в спеціальних журналах, протоколах

виробничих нарад, відкладаються у пам’яті. Таким чином, день за днем у начальника цеху, інших суб’єктів контролю накопичується оцінна інформація про якість роботи кожного майстра. Цю інформацію можуть доповнювати скарги суміжників, працівників, незадоволених тими чи тими аспектами роботи майстрів.

Другою ключовою фігурою серед лінійних керівників є начальник цеху. Його робота оцінюється так само, як і робота майстра, з тією лиш е різницею, що суб’єктами оцінювання виступають директор з виробництва, технічний директор, директор з економіки, головні спеціалісти, керівники загальнозаводських служб.

Функціональні структурні підрозділи, як правило, змінних завдань не мають. Їх робота планується переважно помісячно. Крім того, для них нерідко затверджують цільові плани роботи, що мож уть тривати й по кілька місяців, особливо це стосується проектно-конструкторських і технологічних служб.

Отже, на відміну від лінійних керівників роботу керівників функціональних підрозділів контролювати та оцінювати щоденно немає об’єктивної потреби. Однак якщо упродовж місяця виявлено недоліки в роботі будь-якого функціонального підрозділу, то відповідна інформація про це вра ховується під час регулярного оцінювання функціональних керівників за підсумками роботи за звітний місяць.

Регулярне оцінювання праці менеджерів може здійснюватись, як уже зазначалось, щомісяця, щоквартально і загалом за рік. Воно проходить у рамках підбиття підсумків роботи трудових колективів структурних підрозділів і підприємства в цілому.

Основною метою регулярного оцінювання результатів роботи трудових колективів, а отже, і керівників, що очолюють ці колективи, є:

— оцінювання рівня виконання планових виробничих завдань за всіма параметрами, що підлягають контролю;

— визначення колективів-переможців у внутрізаводському змаганні;

— матеріальне і моральне заохочення кращих трудових колективів і працівників, у тому числі й керівників.

Підприємства використовують різні підходи, методи оцінювання, показник и, але вони відрізняються лише процедурно та деякими несуттєвими деталями. Головними показниками залишаються:

• виконання місячного і квартального плану виробництва у натуральних або вартісних показниках;

• якість продукції;

• ефективність витрачання виробничих ресурсів;

• виконавська і трудова дисципліна;

• стан охорони праці та техніки безпеки.

Підсумкова оцінка праці керівника за місяць, квартал і календарний рік складається з двох частин: перша — більша частина — враховує результати роботи очолюваного трудового колективу; друга — менша частина — враховує виконавську і трудову дисципліну керівника, його ініціативність, стиль управління, соціально-психологічний клімат у колективі тощо.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
16.4. Стимулювання праці менеджерів
АВТОРИТЕТ І КАР’ЄРА МЕНЕДЖЕРА
17.2. Формування реального авторитету
17.3. Програмування ефективної діяльності і кар’єри менеджера
15.3. Взаємодія секретаря і керівника
15.2. Вимоги до підготовки, ділових та особистісних якостей секретаря керівника
РОЛЬ СЕКРЕТАРЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАЦІ МЕНЕДЖЕРА 15.1. Різновиди секретарських посад
14.2. Стиль керівництва та його значення
ЛІДЕРСТВО І СТИЛЬ КЕРІВНИЦТВА ЛЮДЬМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ 14.1. Формальне і неформальне лідерство
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)