Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування Поради від Стіва Джобса — майстра презентації


< Попередня  Змiст  Наступна >

Поради від Стіва Джобса — майстра презентації


Основи переконливої аргументації заклав Арістотель у ІV ст. до н. е. Проте, запропоновані ним методи ефективної комунікації залишились такими ж і нині Для оцінки пропозиції з описом переваг доцільно використовувати три елементи риторики.

Завдання. Кожна група виконує завдання, наведене в таблиці, яке оцінюється балами в інтервалі від 1 до 10.

Характеристика Питання Відповідь Оцінка 1—10
Ethos (особистісні якості) Хто ви і наскільки компетентні щодо бізнес-ідеї start-up    
Logos (логіка) Наскільки чіткі й переконливі ваші аргументи? Наскільки висловлювані вами факти відповідають наявному стану справ?    
Pathos (емоції) Наскільки живим, мотиваційним і таким, що запам’ятовується є ваше повідомлення    

1.5. ВПРАВА «Структурування презентації».

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

Структура

— усе, що складається із частин, пов’язаних між собою, які в сукупності є одним цілим. Структурування презен-

Використовуючи «Правило трьох», визначити структуру презентації.

Складові структури презентації Змістове значення складових  
Вступ Тема, мета, призначення, апеляція до аудиторії, регламент  
Основна (змістова) частина 1. Ключовий пункт 2. Ключовий пункт 3. Ключовий пункт  
Завершальна частина (висновки) Підсумок, заклик до дії, слова подяки  

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Дванадцять елементів успішної презентації [7, с. 58]

1. Комплімент аудиторії створює позитивний настрій.

2. Початок, що запам’ятався, приваблює аудиторію.

3. Апеляція до вигоди й мотиваційне твердження підвищують зацікавленість аудиторії.

4. Прив’язка до авторитетів або посилання на відомих осіб викликають довіру до презентатора.

5. Один чи два яскраві статистичні приклади підвищують достовірність інформації.

6. Шокуючий факт привертає до матеріалу увагу аудиторії.

7. Питання до аудиторії сприяє активізації її участі.

8. Використання ілюстративних матеріалів підвищує запам’ятовуваність.

9. Зоровий контакт приваблює.

10. Жести посилюють образність.

11. Заклик до конкретних дій підвищує результативність.

12. Прояв подяки й поваги до аудиторії підкреслює професіоналізм.

1.6. ВПРАВА «Як звабити аудиторію»

Мета: знайти ті елементи презентації, які будуть найбільш доцільні та ефективні для конкретної аудиторії.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

Поради від Стіва Джобса — майстра презентації [5]

Стів Джобс починав презентацію з чистого аркуша паперу та ручки. Ті, хто займаються презентаціями, рекомендують більшу

тації спрямоване на логічну побудову складових між собою, водночас кожна зі складових відповідає цілям і завданням презентації, конкретизуючи їх.

Переконливі сценарії мають дев’ять елементів:

1. Заголовок — він залишається в пам’яті та привертає увагу аудиторії.

2. Запальне ствердження — свідчить про ентузіазм самого презентатора щодо start-up.

3. Три ключові ідеї повідомлення мають бути такими, щоб слухачі могли їх згадати, не заглядаючи в записи, тобто добре запам’ятовуватись. Кожна ключова ідея має надалі підтримуватися додатковими аргументами й поясненнями.

4. Метафори та аналогії — роблять презентацію більш яскравою і такою, що запам’ятовується.

5. Демонстрації — необхідно використати, якщо продукт або послуга можуть бути продемонстровані в процесі презентації.

6. Партнери — якщо є поважні, авторитетні партнери, доцільно використати їхні свідчення, які посилюють позитивне враження від презентації.

7. Свідчення клієнтів або третіх сторін: якщо можливо, потрібно записати свідчення тих клієнтів або інших осіб, які використовували або бачили промо-версію бізнес-ідеї, та включити до презентації.

8. Відеокліпи — якщо можливо показати рекламу продукту / послуги start-up або записати демонстрацію на відео, показ такого відеокліпа є чудовою можливістю справити позитивне враження від презентації.

9. Фліпчарти, реквізит і «покажи-розкажи» — за способом сприйняття всі люди поділяються на три категорії: візуали (сприймають інформацію за допомогою зору), аудіали (переважно покладаються на слух) і кінестетики (намагаються торкатися і відчувати). Готуючи презентацію необхідно знайти способи впливу на всі три категорії. Презентація не повинна складатися виключно зі слайдів: треба використовувати фліпчарти, реквізит, дошки — усе, що здатне посилити запам’ятовування і переконання.

Запам’ятайте — не слайди розповідають історію, а особа.

Використовуйте принципи Арістотеля для переконливої аргументації:

1. Розкажіть історію або сформулюйте твердження, яке захопить аудиторію.

2. Викладіть проблему або питання, які мають вирішуватись.

3. Запропонуйте рішення проблеми, якою ви переймаєтесь.

4. Опишіть вигоди, які обіцяє ваше рішення.

частку часу витратити на обмірковування, накреслення ескізів та запис сценарію.

5. Сформулюйте заклик до дії.

Завдання. Уявити конкретну аудиторію (партнери, постачальники, посередники) та визначити, що найдоцільніше використовувати для даної аудиторії для посилення презентаційного ефекту.

Питання Відповідь
Що привабить і утримає увагу аудиторії?  
Що зробить повідомлення значущим для аудиторії?  
Що зробить повідомлення таким, що запам’ятовується?  
Що здатне змусити аудиторію відреагувати на презентацію так, як було заплановано?  
Що забезпечить необхідний баланс різних думок?  
Що допоможе переконати аудиторію відповідно до цілей презентації?  

1.7. ЗАВДАННЯ «Диференціація презентації» [4, с. 68—72]


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
1.9. ЗАВДАННЯ «Розробити сценарій презентації start-up і бізнес-плану start-up»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
ДОДАТКИ
Взаємозв’язок між категоріями і запитаннями
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)