Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


Завершальна тема тренінг-курсу орієнтує малі творчі групи на підготовку презентацій як узагальненого результату роботи кожної команди, надбанням якої є всі виконані тренінгові завдання.

Викладачеві доцільно зосередити увагу та зусилля студентів щодо створення ефективної презентації, здобуті навички підготовки якої обов’язково будуть корисними у реальному трудовому житті.

ЗАВДАННЯ

1.1. ВПРАВА-ХВИЛИНКА «Хто це? Що це?» [4, С. 62]

Мета: навчитися коротко і змістовно описати, чим замається start-up.

Завдання. Поставити таймер на одну хвилину. Узяти заготовлений текст і прочитати до дзвінка. Потім попросити слухачів (команду start-up) написати на папері одне речення, яке пояснює, чим займається start-up. Зібрати відповіді й порівняти з тим, що попередньо було написано. Зробити висновки та відкоригувати промову.

1.2. ЗАВДАННЯ «Підготовка опитувальника до планування презентації»

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Презентація — концентрована форма подання інформації, основним завданням якої є формування позитивного сприйняття ідей, організацій, осіб, подій тощо. Планування презентації передбачає врахування цільового призначення презентації, цільової аудиторії, місця та часу проведення, відповідальності презентатора тощо. Для досягнення більшої керованості процесом підготовки презентації необхідно врахувати низку чинників, заповнивши наведений нижче опитувальник [адаптовано автором: 1, с. 74].

Для кого проводиться презентація?
Який результат передбачається?
Коли відбудеться презентаційна подія?
Яка саме презентаційна подія передбачається?
Як почати підготовку?
Що саме планується презентувати?

1.3. Завдання «Розробити карту очікування аудиторії» [Адаптовано автором: 1, с. 86

—88]

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

Головною дійовою особою на презентації, заради якої витрачаються час і зусилля, безумовно, є аудиторія, оскільки саме вона

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Методи презентації [7, с. 325]

Презентація start-up та його бізнес-плану — це переконливе усне і візуальне пояснення будь-якої комерційної пропозиції. Існує три методи проведення успішної презентації: метод вивченої промови (формування потреби клієнта), метод використання формули й підхід з позицій задоволення потреб клієнта. Основна розбіжність між вказаними методами — ступінь контролю презентатора за процесом презентації: більш структуровані методи надають більшу свободу презентатору, інші – більшу свободу слухачам.

Метод вивченої промови або формування потреб клієнта. Основним засадним принципом методу є постулат, що всі присутні на презентації потенційні клієнти схожі між собою. Цей метод передбачає, що потреба потенційного замовника виникає під час презентації або сформувалася раніше і клієнт шукає саме таку пропозицію. При цьому презентатор говорить переважну часину часу, а клієнт має можливість іноді висловлювати свої думки. Презентатор при цьому не знає, яка комерційна пропозиція потрібна клієнтові, тому деталізовано презентує всі особливості свого бізнес-плану.

Метод використання формули. Цей метод передбачає, що презентатор має вже певні відомості щодо потенційних клієнтів, тому презентація менш структурована. За цим метод можливе використання відомої формули комунікації AIDA (послідовні кроки: увага, інтерес, бажання, дія). Перевагою цієї формули є те, що вона здатна сформувати переконання, тобто потенційний клієнт починає вважати, що вигоди, що їх надає комерційна пропозиція, виправдовують усі витрати на її реалізацію. Отже, основний акцент у презентації робиться саме на потенційних вигодах бізнес-ідеї start-up.

Метод задоволення потреб клієнта. За умови використання цього методу розробляється інтерактивна презентація комерційної пропозиції start-up. Цей підхід вимагає вміння вислуховувати клієнта та визначати ті властивості та переваги пропозиції, які здатні задовольнити його потреби. Метод вимагає найбільшої концентрації уваги презентатора, інтуїтивного розуміння потенційного покупця, відповідної персоналізації, уміння прогнозувати реакцію клієнта на презентовану інформацію.

є екзаменатором того, що відбувається в процесі презентації. Отже, презентатору надзвичайно важливо мати певні відомості щодо аудиторії, якій буде презентовано його доробок та, враховуючи особливості аудиторії, використати один з методів презентації.

Необхідно заповнити таблицю відповідно до наведених запитань.

Питання Відповідь
Яка передбачається чисельність присутніх на презентації? Хто саме? Які посади обіймають присутні?
Хто відповідає за прийняття рішення? Хто має реальну владу?
Які пріоритети має аудиторія? Які цілі? Як буде обґрунтовувати рішення?
Чого хоче аудиторія? Що вона цінує?
Що аудиторія знає про мене? Яку інформацію треба надати аудиторії для формування позитивного ставлення до презентатора?
Якою є професійна мова аудиторії? Яке

мислення аудиторії?

Яка інформація та які методи її надання привернуть увагу до презентатора?
Наскільки однорідна / неоднорідна аудиторія? Про які розбіжності всередині аудиторії потрібно знати? Як треба реагувати на ці нюанси?
Чи є які-небудь деталі, які потрібно знати заздалегідь?

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ «Правило Трьох» [1, с. 150]

Незважаючи на відсутність доказів, наданих науковцями щодо підтвердження існування магії чисел, фахівці-практики у своїх презентаціях використовують «Правило Трьох», обґрунтовуючи це здатністю саме числа «три» краще запам’ятовуватись і фіксуватись як у візуальній, так і у вербальній пам’яті аудиторії. Усім відомі казки та твори: «Три мушкетери», «Три сестри», «Троє поросят», «Три горішки для Попелюшки» та ін. Невідомо з яких причин, але три предмети або поняття, три складові, вибудувані поруч, здійснюють на людський розум найсильніший вплив.

Отже, «Правило Трьох» доцільно використати у презентаціях з таких причин:

• сприяє більшій організованості повідомлення;

• ізольовані ключові пункти встановлюють категорії, навколо яких групується допоміжний матеріал;

• додає ясності у презентаційну подію;

• презентатори, які керуються «Правилом Трьох», успішніші за інших;

• замість нескінченного перерахування фактів, ідей та інформації, повідомлення концентрується в перелік найбільш значущих пунктів;

• більш досконала організація і додаткова концентрація роблять повідомлення більш зручним для сприйняття;

• «Правило Трьох» відображає природний процес запам’ятовування будь-якої інформації, тож ця тенденція свідчить: людський мозок працює економно, організовуючи різноманітні відомості у просту і легку для запам’ятовування форму.

1.4. ДІЛОВА ГРА «Ethos, Logos, Pathos » [2, с. 158]

Мета: використання аргументів за методом Арістотеля.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
1.9. ЗАВДАННЯ «Розробити сценарій презентації start-up і бізнес-плану start-up»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
ДОДАТКИ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)