Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


Студенти розподіляються на пари, кожен із студентів почергово виконує рольову функцію: «роботодавець — претендент на посаду».

Завдання. На першому етапі учасники тренінгу проводять співбесіди, в ході яких «роботодавець» формулює питання до «претендента на вакантну посаду», а «претендент на посаду» відповідає на поставлені запитання. На другому етапі «роботодавець» і «претендент» обмінюються ролями та продовжують співбесіду.

Питання для обговорення

1. В чому полягала складність проведення / проходження «співбесіди»?

2. Яка роль здалася цікавішою і була успішнішою? Чому?

3. Чи збіглися результати тестування «Командувати чи підкорятися» із результатами співбесіди?

4. Чи потрібно обом сторонам: роботодавцю і кандидату старанно готуватися до співбесіди?

1.7. ЗАВДАННЯ «Побудова організаційної структури»

Мета: визначення оптимальної організаційної структури start-up.

Завдання. Визначити особливості наявних організаційних структур управління підприємствами та розробити організаційну структуру управління start-up, враховуючи формат start-up.

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Організаційна структура управління start-up — це система оптимального розподілу функціональних обов’язків, прав, відпо-відальності, порядку і форм взаємодії між окремими структурними одиницями, що входять до її складу, і людьми, які в ній працюють.

Оргструктура управління start-up Переваги Недоліки
Лінійна

Функціональна

Лінійно-функціональна
Матрична
Венчурна
Проектна

Питання для обговорення

1. Наскільки складно було виконати завдання?

2. Чому саме таку організаційну структуру було обрано?

3. Чи існують відмінності в побудові організаційної структури традиційного підприємства та start-up.

4. Чи зміниться організаційна структура start-up через рік?

1.8. ДІЛОВА ГРА «Політ на Місяць» [7, с. 230—235]

Мета: формування розуміння проблеми ефективності індивідуальної і командної роботи стосовно прийняття складних рішень.

Листок для індивідуальної роботи учасника гри Інструкція. Ви —член екіпажу космічного корабля, який, згідно з початковим планом, повинен був зустрітися з іншим, раніше відправленим кораблем на світлій стороні Місяця. Однак унаслідок механічної паламки вашому кораблю довелося здійснити посадку за 200 миль (приблизно 370 км) від місця призначення. Під час посадки на борту було пошкоджено обладнання. Оскільки ваше життя залежить від того, чи потрапите ви на інший корабель, який на вас чекає, необхідно вибрати для походу на 200 миль принципово важливі речі.

Нижче наведено 15 предметів, які не було пошкоджено під час посадки. Ваше завдання — проранжирувати їх у порядку важливості для того, щоб ваш екіпаж зміг дістатися до місця зустрічі.

Ранжирування: 1

— найбільш важливий предмет; 2

— другий за важливістю і так до 15 (найменш важливий).

Перелік предметів:

• коробка сірників;

• харчовий концентрат;

• 15 метрів нейлонової мотузки;

• парашутний шовк;

• портативний нагрівач;

• 2 револьвери 45-го калібру;

• одна упаковка сухого молока;

• два 100-літрові балони з киснем;

• зоряна карта;

• надувний пліт;

• компас магнітний;

• 20 л води;

• сигнальні ракети;

• аптечка першої допомоги зі шприцами;

• радіоприймач-передавач на сонячних батареях.

Хід гри

Крок 1. Колективне прийняття рішення командою щодо ранжирування предметів, необхідних для здійснення походу.

Крок 2. Індивідуальне прийняття рішення кожним членом команди щодо ранжирування предметів, необхідних для здійснення походу. Визначення середньої оцінки індивідуальних рішень членів команди.

Листок для командної роботи учасників гри Інструкція на командне прийняття рішення.. Ваша команда повинна прийняти рішення методом консенсусу. Це означає, що зі ступенем передбачуваної важливості кожного з 15 предметів, необхідних для виживання, повинні погодитись усі члени команди перед тим, як це рішення стане колективним.

Консенсусу досягти важко, тож, не будь-який варіант ранжирування викличе загальне схвалення. Намагайтеся, працюючи як єдина команда, визначати і приймати кожний предмет лише за умови, що всі члени групи з цим рішенням хоча б частково погодилися.

Як досягти консенсусу?

1. Уникайте суперечок, де намагаєтеся довести правоту власних суджень, краще підходити з позицій логіки.

2. Уникайте зміни своєї думки тільки для того, щоб дійти згоди й не допустити конфлікту. Підтримуйте тільки ті рішення, з якими ви можете погодитися принаймні частково. Уникайте таких конфліктів, вирішуючи суперечливі питання голосуванням, усередненням чи за допомогою торгу під час прийняття колективного рішення.

3. Приймайте розбіжності в думках як щось корисне, а не як перешкоду для прийняття колективного рішення.

ПРИМІТКА. Оцінювання результатів гри наведено в дод. 2.

1.9. КЕЙС «Що робити з партизанами?» [Адаптовано автором: 9, с. 439]

Ви — керівник нещодавно створеного start-up. Ви маєте посаду, певний досвід, повноваження і відповідальність, котрі є невід’ємною частиною вашої роботи. Водночас ви відчуваєте, що зараз, саме тоді, коли необхідна згуртованість і напружена робота, працівники вашого start-up не виконують ваших інструкцій: вони змінюють або навіть ігнорують ваші накази. Головне, що це відбувається так часто, що не може бути випадковістю. Насторожує той факт, що працівники проявляють певну єдність і взаєморозуміння, що було б украй необхідно за інших обставин.

Не дивно, що ви вже відчуваєте себе майже параноїком. Що ж відбувається? Ви підозрюєте, що хоча ви і є формальним лідером команди start-up, схоже на те, що в ній з’явився неформальний лідер. Заслуговує він на те, чи ні, але цей лідер став дуже впливовим і грає більш значущу роль у start-up, ніж ви.

Зрозумівши, що відбувається, ви проводите спостереження за працівниками start-up і визначаєте того, хто перебрав на себе ваші управлінські функції. Ним виявився ваш заступник — Петро, один із найпродуктивніших працівників. Тепер зрозуміло, що він поводить себе як підпільник-бунтівник, лідер партизанів, ватажок банди. Він достатньо розумний, але його самолюбство надмірне, а потреба у визнанні й успіху просто зашкалює. Колись ви були щирими друзями, досягали порозуміння у всіх ситуаціях, але тепер вам здається, що Петро намагається підірвати ваш авторитет. Результати роботи команди start-up останнім часом значно гірші, ніж заплановані. Чи є зв’язок між результатами й опортуністичною діяльністю неформального лідера? Чому Петро став лідером? Чи є ще якість прорахунки в управлінні start-up з вашого боку?

Отже, ви повинні виправити ситуацію, що склалася. Вашим першим бажанням було організувати зустріч з Петром віч-на-віч: сказати йому, що в start-up повинен бути тільки один лідер, і наголосити, що це ви. Петро повинен або прийняти це, або полишити команду start-up.

Стоп! Спокійно. А що, як Петро піде з команди й передасть свої знання і навички вашим конкурентам? Це вас зовсім не влаштовує, адже ви ризикуєте втратити значущого працівника, який має неординарні знання. Конкуренти швидко залучать його до співпраці, крім того, він справді кваліфікований працівник, тож start-up втратить певні можливості подальшого розвитку. Для вас також існує ризик втратити повагу команди start-up.

Питання для обговорення

1. Чи існує можливість нейтралізувати неформального лідера?

2. Як це зробити так, щоб не втратити кваліфікованого члена команди?

3. Як радикально змінити ситуацію?

4. Як все ж таки бути з Петром?

5. Які варіанти рішень існують?

6. Яке рішення доцільно прийняти?


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Файл 2. Управління персоналом start-up ЧАС:
Мотивація
Стиль керівництва
Частина 2. Мотивація
ТЕМА 6. РОЗРОБКА БІЗНЕС-МОДЕЛІ START-UP
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)