Posibniki.com.ua Менеджмент Організація та нормування праці 9.3. Нормування в транспортних і вантажних роботах


< Попередня  Змiст  Наступна >

9.3. Нормування в транспортних і вантажних роботах


Велике значення для своєчасного забезпечення робочих місць основного виробництва всім необхідним має організація транспортного обслуговування, яка включає: доставку в цехові склади і на робочі місця матеріалів, заготовок, деталей, напівфабрикатів, інструменту тощо; розвантаження, сортування і складування різних вантажів; видалення з робочих місць виробничих відходів.

Нормування транспортних і вантажно-розвантажувальних робіт слід проводити на основі проектування технології виконання цих робіт.

Норма часу на виконання комплексу транспортних операцій: де Т

Н ч = (Т

1 + Т

2 + Т

3 + Т

4 ) К,

Н ч = (Т

1 + Т

2 + Т

3 + Т

4 ) К,

1 ; Т

2 ; Т

3 ; Т

4

— відповідно час навантаження, транспортування вантажу, розвантаження і повернення транспортного засобу порожняком; К

— коефіцієнт, що враховує час на виконання допоміжних функцій, відпочинок та особисті потреби робітника.

Для кільцевих маршрутів транспорту час на повернення транспортного засобу порожняком Т

4 не враховується.

Розрахунки можуть виконуватися за кожним видом транспортних операцій окремо: вантаження, розвантаження, транспортування, повернення порожняку.

Для цілей нормування вантажно-розвантажувальні роботи класифікують залежно від виду транспортних засобів, фізичних характеристик вантажів і особливостей виконання робіт.

Час на вантаження і розвантаження встановлюють за галузевими міжгалузевими нормативами. Зокрема, розроблені нормативи часу переміщення вантажів мостовими та консольними кранами, кран-балками, автокранами, автонавантажувачами, аккумуляторними навантажувачами.

Нормативну чисельність робітників для виконання транспортних і вантажно-розвантажувальних робіт визначають, виходячи із норм часу на виконання відповідних операцій, кількості цих операцій у плановому періоді і фонду часу одного робітника за цей період.

Кількість транспортних засобів відповідного виду (автомобіль, трактор, електровізок) для внутрішньоцехових та міжцехових перевезень, а отже, і чисельність водіїв можна розраховувати за такою формулою:

2ч в

КН ? ? ? ? ? ? ? ? + = q VK L Q ,

1 чис

КФ

Н ?? ? ? ? ? ? + = q VK L Q ,

1 в чис

КФ

КН

Н ?? ? ? ? ? ? ? ? ? + = q VK L Q ,

3пл де Н чис

— чисельність водіїв, а також кількість транспортних засобів відповідного виду; Q в

— вантажопотік у тоннах за розрахунковий період; L

— відстань перевезення вантажу, км; V

— швидкість руху транспортного засобу, км/год; Н ч

— норма часу на вантаження (розвантаження) 1 т, год.; Ф пл

— плановий фонд часу робітника за робочий період; q

— номінальна вантажопідйомність транспортного засобу, т; К

1

— коефіцієнт можливих затримок транспортного засобу на маршруті; К

2

— коефіцієнт, що враховує регламентовані перерви, час на відпочинок та особисті потреби; К

3

— коефіцієнт вантажопідйомності транспортного засобу.

Чисельність обслуговуючого персоналу для стаціонарних підйомно-транспортних засобів (мостових кранів, кран-балок, електроталей і т. ін.) встановлюється за кількістю цих засобів з урахуванням змінності їх роботи.

Ефективність транспортного обслуговування робочих місць залежить від рівня оснащеності транспортних процесів спеціальною тарою та іншими транспортними елементами. Кількість транспортних робітників залежить від кількості обслуговуваних робочих місць, вантажообігу, виду транспортних засобів, тари та відстані перевезень.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
9.5. Нормування праці в гнучких виробничих системах
9.6. Нормування праці управлінського персоналу
10.1. Суміщення професій
10.2. Колективні форми організації праці
10.3. Організація та нормування багатоверстатного обслуговування
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)