Posibniki.com.ua Макроекономіка Міжнародна економічна політика Методика аналізу привабливості міжнародних товарних ринків в умовах глобалізації світогосподарських процесів


< Попередня  Змiст  Наступна >

Методика аналізу привабливості міжнародних товарних ринків в умовах глобалізації світогосподарських процесів


Fig.1. Evolution of the concept of the international co m p etitiveness of regions (constructed by the author) ОЛЬГА ПРИГАРА*

АНОТАЦІЯ. У статті розглянуто нинішні методи та запропоновано власну методику аналізу привабливості міжнародних товарних ринків в умовах глобалізації світогосподарських процесів. Ураховуючи наднаціональний характер світогосподарського простору запропоновано для розгляду категорії привабливості міжнародного товарного ринку ввести багаторівневу систему показників: привабливість ринку на мегарівні — світовому рівні; привабливість ринку на макрорівні — рівні країни; привабливість ринку на мезорівні — рівні окремої галузі. Привабливість міжнародних товарних ринків розглядається як ступінь відповідності стану факторів ринкового середовища на мега-, макро- та мезорівні економічним інтересам підприємств, пов’язаних з виходом та стратегіями їх діяльності на міжнародних товарних ринках у коротко-, середньо- та довгосроковій перспективах. Розроблено поетапну методику проведення стратегічного аналізу привабливості міжнародних товарних ринків з метою розробки ефективних ринкових стратегій підприємства. В основі запропонованої методики — проведення розрахунків інтегрованих показників ринкової доступності та можливості реалізації економічного інтересу підприємства на цільових ринках і зведення даних показників у матрицю «ринкова доступність — можливість реалізації економічного інтересу підприємства». Аналіз позицій країн на матриці дає змогу розробити ефективну ринкову стратегію підприємства.

КЛЮЧОВІ СЛОВА. Глобалізація, інтернаціоналізація, міжнародний товарний ринок, вибір ринку, привабливість ринку, методика, цільовий ринок, ринкове середовище, ринкова можливість, ринкова загроза, ризик, конкурентоспроможність, ринкова доступність, підприємство, економічний інтерес.

Вступ

Однією з найхарактерніших рис сучасного економічного, соціальнополітичного, культурного розвитку є дедалі інтенсивніші процеси глобалізації, які мають об’єктивний характер і є результатом еволюції світової економіки. Активізація процесів інтернаціоналізації та глобалізації світової економіки приводить до наростання відкритості національних *

Пригара Ольга Юріївна — переможець конкурсу молодих учених (ІІ місце), що проводився 17 травня 2006 року в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана за сприяння Центру торгової політики та права Оттави (Канада) при Карлтонському університеті та Університеті м. Оттави та Канадського агентства міжнародного розвитку (CIDA). Пригара О.Ю. у 2002 році закінчила Національний технічний університет України «КПІ», у 2005 р. — аспірантуру Київського національного університету ім. Т. Шевченка. З 2005 р. — асистент кафедри міжнародної економіки Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Опублікувала низку наукових праць із питань аналізу середовища міжнародного бізнесу, оцінки та критеріїв привабливості міжнародних ринків. економік, загальної лібералізації зовнішньоекономічних зв’язків і сприяє залученню національних підприємств до глобальної світогосподарської системи.

Підприємствам, що орієнтовані на міжнародні ринки, слід враховувати вплив динамічної світової економіки та проводити ретельний аналіз середовища міжнародного підприємництва з метою вибору привабливих для ведення міжнародної підприємницької діяльності ринків. Глобалізація означає встановлення безпосереднього зв’язку національної економіки та світового господарства, їх глибокий взаємовплив, що означає необхідність ретельного врахування даних особливостей у розгляді можливостей проникнення підприємств на міжнародні ринки. За таких умов для проникнення підприємств на міжнародні ринки особливої актуальності набувають питання оцінювання їх привабливості, яке вимагає врахування особливостей міжнародного середовища підприємництва.

Незважаючи на значну кількість літератури, що досліджує питання вибору привабливих для ведення підприємницької діяльності ринків, практично відсутні проці, в яких визначено економічний зміст поняття привабливості товарного ринку, процес проведення аналізу міжнародних товарних ринків і питання формування ефективних ринкових стратегій вітчизняних підприємств на міжнародних товарних рин ках.

Розглянемо сутність поняття привабливості міжнародного товарного ринку та сучасні методи вибору привабливих для здійснення міжнародної підприємницької діяльності ринків.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Вибір привабливих ринків для здійснення
Висновки
Оцінювання стану розвитку фінансової глобалізації: особливості для України
Сучасні особливості розвитку фінансової глобалізації
Вимірювання фінансової глобалізації
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)