Posibniki.com.ua Менеджмент Операційний менеджмент 5. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ОФОРМЛЕННЯ ЇХНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ


< Попередня  Змiст  Наступна >

5. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ОФОРМЛЕННЯ ЇХНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ


156

Наукова і науково-технічна діяльність є невідємною складовою навчального процесу вищих навчальних закладів III—IV рівнів акредитації.

Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 13 грудня 1991 р. ст. 16. «Наукова і науковотехнічна діяльність у системі вищої освіти».

1. Загальні положення

Практичний управлінський досвід, надбаний в Україні за час проведення економічних реформ, виявляє гострий дефіцит, передусім на нижчих і середніх управлінських щаблях, яскравих особистостей, спроможних застосовувати творчі методи роботи та прогресивні дослідницькі підходи як до управління в цілому, так і до окремих функціональних сфер і напрямів менеджменту, а також вдосконалюв ати та розвивати його. З огляду на це, одним із найважливіших завдань навчального процесу постає виховання та розвиток у майбутніх менеджерів творчих здібностей та креативних підходів до виконуваної роботи, прагнення до пошуку нових форм, засобів і методів організації управління, впровадження дійсно наукового підходу до управління організацією.

На теперіш ній час поняття «менеджер дослідницького типу» («креативний менеджер») стає все більш уживаним. Креативний менеджер — це менеджер, ключовими рисами та ознаками якого є:

— проблемне бачення навколишнього світу, тобто спроможність розпізнавати та діагностувати проблеми вже тоді, коли їх не в змозі навіть й помітити всі інші;

— системне сприйняття д ійсності, тобто цілісне розуміння закономірностей функціонування та розвитку керованого об’єкта;

— здатність до сприйняття та спроможність до ефективного використання поглядів, відмінних від власного;

— інноваційність і безінерційність мислення, тобто здатність до виходу за межі канонічного;

— швидка психологічна адаптація при переході від розв’язання традиційних завдань до вирішення принципово нових проблем;

— лідирування та вміння делегувати не тільки завдання та повноваження, а й свій авторитет лідера.

Формування креативних рис майбутнього менеджера у вищому навчальному закладі забезпечується насамперед методикою викладання дисциплін економічного та управлінського циклів. Велику роль у цьому відіграє науково-дослідна робота студентів, здійснювана ними протягом усього періоду навчання. Вона передба чає виконання завдань дослідницького характеру з різних предметів, і зокрема з дисципліни «Операційний менеджмент».

Основними функціями науково-дослідної роботи студента є:

пізнавальна, сутність якої полягає в набутті професійних знань за обраною спеціалізацією;

навчальна, що створює чітку систему навиків роботи зі спеціальною літературою, прищеплює вміння формувати й обробляти інформаційні мас иви, аналізувати та узагальнювати фактологічний матеріал;

виховна, що формує стратегію і тактику діяльності менеджера, виробляє принципи його особистої поведінки в суспільстві;

креативна, призначена розвивати в студента творчі здібності, перспективне мислення, потяг до дослідницької роботи, мотивувати науковий та новаторський підхід до управління.

Мета на уково-дослідної роботи студента — оволодіння культурою наукового дослідження, формування компетенцій та навиків визначення й викладення авторських позицій щодо існуючих економічних та управлінських проблем і можливих шляхів їх розв’язання.

У процесі досягнення зазначеної мети вирішуються такі завдання:

— вивчення, поглиблення та узагальнення теоретикометодологічних засад обраного напряму дослідження;

— кри тичний аналіз існуючих підходів до розгляду проблем обраного напряму дослідження;

— розроблення та обґрунтування власного погляду на проблемне поле;

— визначення та опрацювання шляхів розв’язання проблеми;

— підготовка виступу, реферату, доповіді, роботи на конкурс студентських наукових робіт і т. ін. з подальшим їх публічним представленням.

Результати, отримані в процесі наукових досліджень за проблема тикою операційного менеджменту, в подальшому можуть бути використані студентами при здійсненні науково-дослідних робіт за спорідненими напрямами, написанні курсових робіт з

інших дисциплін управлінського циклу, розробленні консультаційних проектів і виконанні випускних дипломних робіт.

Виконання науково-дослідної роботи базується на таких засадах:

— добровільність та ініціативність студента у виборі напряму наукового дослідження;

— самостійність виконання наукових досліджень;

— інтегрованість досліджень проблематики операційного менеджменту з проблематикою інших дисциплін економічного та управлінського циклу;

— індивіду альність консультування студента викладачами кафедри;

— особиста відповідальність студента за виконання індивідуального плану роботи.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ленні дискусійних питань, аналізі протилежних або суперечливих позицій. ? Уточнення формулювання теми та обґрунтування її актуальності
3. Рекомендації щодо оформлення результатів НДР ? Загальні вказівки щодо композиції рукопису та змісту його окремих частин
4. Критерії оцінювання результатів НДР
6. СИСТЕМА КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
2. Поточний контроль та оцінювання рівня знань студентів денної та вечірньої форм навчання
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)