Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування 2.10. КЕЙС «ModnaKasta: чи існує шопінг on-line?»


< Попередня  Змiст  Наступна >

2.10. КЕЙС «ModnaKasta: чи існує шопінг on-line?»


Для ефективної презентації позиціювання доцільно використати так званий «атомний» метод [3].

Атомний метод — це створення одного слайда на кожне речення. Якщо час презентації 5 хв, — це 50 слайдів. На кожному слайді — одне слово або одна картинка чи ідея. Створіть 50 слайдів, змусьте себе розбити кожну концепцію на крихітні атоми. Якщо щось не варте одного слайда, виключіть його.

Як тільки зробите 50 слайдів, відрепетируйте презентацію. Видаліть слайди і речення, що не несуть цінності і такі, що не рухають ідею вперед. Тільки тепер починайте готувати презентацію. Якщо більше двох слайдів говорять про те саме — об’єднайте їх в один.

Тепер ви дійсно маєте презентацію.

2.10. КЕЙС «ModnaKasta: чи існує шопінг on-line?» [Адаптовано автором: 7]

Нині шопінг-клуб modnaKasta, посідаючи лідируючу позицію на українському ринку онлайн-торгівлі одягом, має аудиторію 1,5 млн осіб, а обсяг відправлених посилок сягає 100 тис. на місяць. Ідея створення start-up modnaKasta

У 2010 р. друзі Олег Скрипниченко і Андрій Логвин вирішили запустити закритий шопінг-клуб. Надзвичайно швидко знайшовши інвестора (бізнес-ангела), вони через кілька місяців розпочали свій бізнес. Інвестор — Сін Афра, у минулому керівник компанії eBay Turkey і операційний директор eBay Germany, вклав у проект 500 тис. євро і одержав мажоритарну частку в компанії. Згодом до проекту увійшов стратегічний партнер — Naspers Group. У подальшому було здійснено й інші інвестиції, у тому числі і від українських акціонерів.

Бізнес-модель закритого шопінг-клубу

У процесі продажу одягу у форматі оф-лайн існує два етапи — початок сезону, коли продаються нові колекції за повною ціною, і розпродаж залишків. На першому етапі магазини повинні продати 50 % товарообігу за повною ціною. За умови націнки в 250—400 % бізнес повертає свої витрати. Відповідно, нереалізованою залишається друга половина товарообігу, яку необхідно реалізувати якнайшвидше, щоб вивільнити обігові кошти та вкласти в закупівлю нових колекцій. Саме modnaKasta забезпечує швидку реалізацію залишків колекцій, що й потрібно постачальникам. Споживачі, чисельність яких понад 1,5 млн, щоденно одержують від modnaKasta пропозиції про знижки на брендові товари. Така чисельність аудиторії споживачів — це колосальний потенціал купівельної спроможності українців, тому постачальники зацікавлені співпрацювати з компанією, надаючи вагомі знижки покупцям.

Просування modnaKasta

Компанія використовує понад 10 інструментів просування, надаючи перевагу контекстній рекламі, просуванню в соціальних мережах та медійній рекламі. Компанія modnaKasta як інтернет-провайдер однією з перших реалізувала просування продажу одягу через рекламу of-line, використавши у 2012 р. для рекламування телебачення.

Логістика компанії

Логістика modnaKasta реалізується за двома напрямками — складським і транспортним. Складську логістику забезпечує сама компанія, транспортну виконують інші на умовах аутсорсингу. Компанія співпрацює з такими операторами: «Нова Пошта»,

Перспективи компанії Є кілька бар’єрів, що перешкоджають поширенню on-line формату продажу одягу в Україні. Основними є недовіра українських споживачів, проблеми повернення покупки та вибір розміру одягу та взуття. Намагаючись знизити обмеження формату on-line, modnaKasta надає послуги безкоштовного повернення речей, подовживши строки повернення до 30 днів, готує розмірні сітки під кожну акцію з урахуванням специфіки бренда. Водночас головною проблемою залишається сформована роками недовіра українців до e-commerce, які зазвичай упевнені, що не існує чесної торговельної практики взагалі, а в Інтернет — тим паче.

Питання для обговорення і завдання

1. Відкрийте сайт компанії modnaKasta та визначте, які комунікативні інструменти використовує компанія для просування своєї діяльності.

2. Проаналізуйте рекламні повідомлення, які компанія modna-Kasta надсилає у середовище споживачів.

3. Знайдіть інформацію про те, які соціальні мережі використовує modnaKasta, та визначте змістове наповнення комунікативних повідомлень у соцмережах.

4. Визначте позиціювання компанії, проведіть його оцінювання та, якщо це необхідно, запропонуйте свій варіант позиціювання.

2.11. КЕЙС «PETCUBE: КОТИКУ, НЕ СУМУЙ!» [Адаптовано автором, 9]

Команда проекту Petcube розробила пристрій, який дозволяє бавитися з домашніми тваринами через Інтернет. Ставка на важливість проблеми, оригінальна ідея і проста технологія зробили Petcube одним із найперспективніших start-up в Україні. Однак команду start-up не зацікавив вітчизняний ринок. Узявши курс на розв’язання проблеми самотності домашніх тварин на глобальнішому рівні, команда вирішила досягти успіху на американському ринку.

Звідки ідея? Ідея з’явилась в Олександра Нескіна, який залишав удома пса Роккі. Той на самоті гавкав і порушував спокій сусідів. Господар Роккі, здавна захоплюючись робототехнікою, підключив двомо-

«Postman» і «Міст Експрес», передбачено також переговори з «УкрПоштою». У рамках експерименту в Києві компанія відкрила власну кур’єрську службу, надалі планує поширити це і в регіонах.

Олександр показав проект друзям і реалізував програмну можливість надавати доступ до гаджету різним людям. Проект настільки подобався всім, хто його бачив, що з’явилась ідея розпочати бізнес. Пізніше презентували концепт та прототип, які сприймалися позитивно. Друзі засновника приєдналися до проекту, узявши на себе дизайн продукту, брендінг та розвиток бізнесу.

Як це працює

Пристрій

це куб зі стороною 10 см, усередині розміщені ширококутова камера, лазерна указка, динаміки, мікрофон і ще трохи електроніки. Petcube підключається до домашньої мережі Wi-Fi, доступ до нього через смартфон. Господарі в будь-який момент мають змогу подивитися на свого кота чи собаку, пограти з ними за допомогою лазера, тож не хвилюються, що тварині сумно вдома.

Пристрій замовляється через Інтернет, додаток Petcube завантажується на смартфон, реєструється в системі (стандартні електронна пошта і пароль або дозвіл через Фейсбук). Далі під’єднання до ПК через USB, вибір Wi-Fi, в якому буде працювати Petcube, і все — пристрій готовий до роботи. Можна поставити його у зручне місце вдома і підключити до розетки. Комп’ютер більше не потрібен для роботи гаджету.

На даний момент розроблено та апробовано перший прототип пристрою, при цьому в розробку вкладено близько 20 тис. дол., але це гроші трьох партнерів проекту.

Просування

Команда проекту запустила оновлений сайт для венчурних капіталістів і підприємців (https://angel.co/petcube/) та почала надавати інформацію про проект для американської аудиторії (до цього про Petcube знали здебільшого в Україні і Росії). Розробників цікавить реакція власників домашніх тварин, технологічного співтовариства і потенційних інвесторів. Уже розроблено сценарій і відзнято ролик разом з агенцією VGNC.

Конкуренти Petcube — це не просто чергова іграшка для кішок і собак. Пристрій вирішує глобальну проблему — комфортна реалізація турботи власників про своїх улюбленців за відсутності господа-

торну камеру до комп’ютера через плату Arduino. Пристрій з доступом до Інтернету дозволив вести спостереження за тим, що відбувається в кімнаті. Виявилося, що пес нудьгує без господаря, тому з’явилась ідея приєднати до рухливої камери лазерну указку, адже відомо, що котам і невеличким собакам подобається наздоганяти червону точку, — це їм не набридає.

На сьогодні немає компаній, які б вирішували цю проблему, але найближчим часом вони з’являться. Petcube поки що буде конкурувати за увагу споживача, наприклад, з виробниками іграшок для тварин і з онлайн-товариствами для власників. Є проекти зі схожими рішеннями для спостереження за приміщеннями, наприклад Dropcam або Smart Baby Monitor, але це теж start-up, що функціонують більш тривалий період.

Ринок

По-перше, start-up Petcube — це бізнес з інноваційною ідеєю, яка має потенціал, тому є сенс починати глобально. По-друге, США — найбільший ринок товарів для домашніх тварин у світі, його місткість становила приблизно 52 млрд дол. у 2012 р. Кота чи собаку мають 60 % усіх американських сімей, до того ж ринок зростає щороку на 1

—2 %.

По-третє, цей ринок зрозумілий, він зручний для ведення бізнесу, на відміну від зарегульованої й неоднорідної Європи або ментально далекої Азії. До того ж Америка технологічно більш зріла, ніж Україна або Росія, а Каліфорнія, де планується розпочинати продаж, — тим більше.

Команда start-up найближчим часом не планує ніяких активностей, спрямованих на Україну чи Росію, але їхні друзі і всі зацікавлені завжди зможуть придбати Petcube через Інтернет.

Плани

Продаж пристрою планується розпочати найближчим часом. Є кілька варіантів розвитку бізнесу, але який буде реалізовано, покаже час. У команди є бажання перетворитися на велику технологічну компанію, працюючи глобально на території «Internet of things». Це актуальніший тренд, який тільки започаткований. Це безліч новітніх приладів: у наших кишенях, домівках, машинах, з постійним доступом on-line та управлінням через смартфони або пристрої типу Google Glass.

Питання для обговорення

1. На яку цільову групу споживачів розрахований пристрій Petcube?

ря. Нині у США, наприклад, 20 % власників кішок і собак залишають телевізор працювати, коли йдуть з дому, щоб тварини не нудьгували. Існує ринок доглядальниць домашніх тварин (Pet sitters). З одного боку, вони можуть нагодувати або вигуляти тварину, з іншого боку — це дає власнику спокій, але при цьому немає контакту із твариною. До того ж такі послуги досить дорогі, значно дорожчі, ніж Petcube за 199 дол. плюс преміум-аккаунт за 9,99 дол. на місяць.

2. Чому розробники вирішили не виходити поки що на український ринок?

3. Які параметри американського ринку домашніх тварин свідчать про його привабливість?

4. Які унікальні характеристики пристрою Petcube доцільно використати для його позиціювання?

5. Запропонуйте стратегію позиціювання пристрою Petcube для виходу на американський ринок.

6. Які комунікативні інструменти доцільно використати для позиціювання пристрою?

7. Розробіть програму позиціювання пристрою Petcube.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
1.3. ВПРАВА «Сформулюй бізнес-ідею для конкурсу / гранта»
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
Файл 2: Пошук інвесторів та співпраця з ними ЧАС:
Переговори
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)