Posibniki.com.uaЕкономікаЕкономіка підприємства: теорія і практикаКасперович Юлія Володимирівна, к.е.н., Палата податкових консультантів України, Україна ПІДПРИЄМНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ І НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЗАГРОЗИ на території сходу України. Анотація.


< Попередня  Змiст  Наступна >

Касперович Юлія Володимирівна, к.е.н., Палата податкових консультантів України, Україна ПІДПРИЄМНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ І НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЗАГРОЗИ на території сходу України. Анотація.


конкуренції М. Портера. Виявлення цих факторів залежить від кон’юнктури ринків сировини, матеріалів, трудових і фінансових ресурсів і ринків засобів виробництва. Тут важливо дослідити причини можливого «зриву» відносин підприємства з контрагентами для забезпечення його безперервного стійкого функціонування.

Вперше з часів проголошення незалежності Україна стикнулася з геополітичними викликами міжнародного масштабу — анексія та тимчасова окупація території Республіки Крим, агресія та воєнні дії на сході країни. Сепаратистські настрої та порушення територіальної цілісності призвели до охолодження ділової активності та зниження рівня фінансово-економічної безпеки держави. Відбулося призупинення діяльності містоутворюючих підприємств Донбасу та розриви традиційних усталених зв’язків промислових об’єктів. Колапс у роботі вугільнодобувних підприємств ставить під загрозу енергетичну безпеку країни в зимовий період. Потребують капітального відновлення об’єкти інфраструктури. Означене зумовило серйозні виклики для здійснення підприємницької діяльності та формування доходів бюджету, що вимагає розробки дієвих заходів стимулювання з боку держави.

Зниження податкового навантаження не видається можливим та не слід очікувати в найближчій перспективі. Подібні заклики є безпідставними, оманливими та популістичними. Означене неприпустиме з огляду на соціальні зобов’язання бюджету та зростання витрат на оборону. Боргове фінансування в умовах валютно-курсової волатильності та спекулятивних настроїв учасників дестабілізує ринок. Пропонована Урядом Концепція реформування податкової системи України головним чином спрямована

УДК 330.5 julia.v.kasperovich@gmail.com

З метою відновлення економічної діяльності на зруйнованих територіях сходу України доцільно запропонувати механізми податкового стимулювання. Держава має досвід функціонування 11 спеціальних (вільних) економічних зон (далі — СЕЗ) і на території 9 регіонів було запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності (далі — ТПР). Відповідно до Закону України від 25.03.2005 р. № 2505 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» усі суб’єкти СЕЗ і ТПР реалізують інвестиційні проекти у загальному режимі оподаткування. До їх переліку в т.ч. входили: I. СЕЗ «Донецьк», що розташовувалася у м. Донецьк (площа

— 466 га); II. СЕЗ «Азов», що розташовувалася на території м. Маріуполь, Донецька область (площа — 315 га, початок роботи обох зон — з 21.07.1998 р.); IІІ. ТПР у Донецькій області: міста Артемівськ, Вугледар, Горлівка, Дзержинськ, Димитров, Добропілля, Донецьк, Єнакієве, Жданівка, Кіровське, Костянтинівка, Краматорськ, Красноармійськ, Красний Лиман, Макіївка, Маріуполь, Новогрoдівка, Селідове, Слов’янськ, Сніжне, Торез, Шахтарськ, а також Амвросіївський, Волноваський, Костянтинівський, Мар’їнський та Слов’янський райони (714 тис. га; 21.07.1998 р.); IV. ТПР у Луганській області: міста Брянка, Краснодон, Свердловськ, Первомайськ, Стаханів, Красний Луч, а також Антрацитівський, Кремінський і Краснодонський райони (519 тис. га; 04.02.1999 р.).

Комплексно-виробничі зони, на території яких запроваджуватиметься спеціальний (преференційний) режим інвестиційної діяльності для суб’єктів господарювання під час реалізації ними інвестиційних проектів, мають стати локомотивами економічного зростання. Пріоритетним напрямом є реструктуризація, реконструкція, модернізація, перепрофілювання наявних і запуск нових виробничих потужностей. Необхідно здійснити інвентаризацію

на оптимізацію кількісного складу податків. Спрощення адміністрування має бути спрямоване на зменшення контактів бізнесу із державою через електронні сервіси та зменшення кадрів. Перерозподіл податкового навантаження між ЄСВ і ПДФО тісно пов’язаний із фінансовою стійкістю пенсійної системи та має вирішуватися комплексно. Податковій реформі бракує системності: серед невирішених є питання стимулювання інвестицій, зниження безробіття, пошук шляхів детінізації економіки, перегляд ефективності діючих податкових пільг.

— режим спеціальної митної зони (для СЕЗ);

— звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ (для ТПР);

— часткове звільнення від оподаткування прибутку на 3—5 років;

— оподаткування доходів нерезидентів у розмірі 2/3 встановленої ставки;

— звільнення від оподаткування суми інвестицій, одержаної згідно з інвестиційним проектом за встановленими вартісними критеріями;

— звільнення від плати за землю на період освоєння земельної ділянки.

Запит підприємницького середовища на реформи значущий. Зміни свідомості стають рушієм зміни продуктивних сил. Консолідуюча національна ідея сприятиме розвитку бізнесу. Мілітаризацію ролі бюджету слід супроводжувати підвищенням ефективності інституційного середовища та дієвості контролю. УДК 658.589 e-mail: nata-an@ukr.net


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
показники ефективності, а й вивчати стан галузі та окремого підприємства.
Колот В. М., профессор, к.э.н., кафедра экономики предприятий КНЭУ имени Вадима Гетьмана Kolot Volodymyr, Professor, philosophic doctor, Enterprises economics department, KNEU named after V. Hetman
ПАРАДИГМА БЮДЖЕТНОЇ ЄМНОСТІ PARADIGM BUDGET CAPACITY
ТРИСПРЯМОВАНІСТЬ РЕОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ POLYORIENTATION REORGANIZATION PROCESSES ON ENTERPRISES
Кучеренко О. В.
Дисциплiни

Англійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki