Posibniki.com.ua Інформатика Корпоративні інформаційні системи ХАРАКТЕРИСТИКА ERP-СИСТЕМ, ЩО ФУНКЦІОНУЮТЬ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ХАРАКТЕРИСТИКА ERP-СИСТЕМ, ЩО ФУНКЦІОНУЮТЬ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ


10.1. Склад, характеристика й функціональні можливості системи Вааn IV

10.2. Склад, характеристика й функціональні можливості системи Oracle Applications

10.3. Загальна характеристика системи Scala та інших систем

Резюме

Терміни і поняття

Запитання для перевірки знань

Завдання для індивідуальної роботи Вивчивши матеріал цього розділу, ви будете ЗНАТИ:

— функціональні можливості систем вааn iv, oracle applications, scala;

— управління потоками господарських операцій;

— управління фінансовими ресурсами;

— управління інвестиціями;

— фінансовий облік і звітність;

— роботу функцій закупівлі та збуту продукції;

— управління рухом матеріальних ресурсів;

— планування виробництва, а також УМІТИ:

— самостійно працювати в середовищі програмних систем Baan IV;

— Oracle Applications, Scala.

10.1. СКЛАД, ХАРАКТЕРИСТИКА Й ФУНКЦІОНАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ СИСТЕМИ BAAN IV

Систему Baan IV розробила нідерландська компанія «Baan», яка поряд з корпоративними системами SAP R/3 і Oracle Applications входить у трійку провідних систем, визнаних повнофункціональними інтегрованими АСУ світового класу. Інші пропоновані на ринку СНД системи не мають функціональних можливостей, які охоплюють практично весь спектр господарських і адміністративних операцій у розвиненій системі управління.

Про значні успіхи продукту Baan IV і те, що його створювач, фірма Baan, є великою транснаціональною корпорацією, свідчить рівень продажу цієї прог-

РОЗДІЛ 10

Енергійне просування системи Baan IV на ринку СНД розпочалося у 1997 року. На теперішній час партнерами «БААН Євразія» (об’єднана група компаній на території СНД, створена у 1998 році) є понад 40 замовників на середніх і великих підприємствах. Серед них ВАТ «КАМАЗ», ВАТ «БілАЗ», Білорусьнафта, бурова компанія РАО «Газпром», Московський монетний двір, Чебоксарський приладобудівельний завод «Елара» та ін. Baan IV практично не має галузевих обмежень і, як довела світова практика, може працювати на підприємствах будь-якого типу — транспортній галузі, в енергетиці, торгівлі, сфері послуг, у страховій справі, в органах державного й місцевого управління. Система однаково ефективна як на виробничих гігантах, так і на підприємствах середнього масштабу (від 20 — 25 і більше АРМ управлінського персоналу). Baan IV має у своєму складі широкий набір функцій і задач з усіх основних підсистем АСУП: оперативного управління основним виробництвом, управління постачанням, збутом і складами, управління фінансами, підготовкою виробництва, управління допоміжним виробництвом, ремонтом і обслуговуванням техніки, транспортно-експедиційною діяльністю. Система споряджена модулями, що забезпечують обмін інформацією з системами САПР. Вона має зручну у використанні підсистему сигнальної інформації для керівників вищої ланки, що забезпечує прості та наочні засоби оперативного інформування керівника передусім про відхилення певних показників роботи підприємства від планових і нормативних.

Відкритість — головне поняття ідеології системи Baan. Система відкрита для більшості операційних систем сімейства UNIX, для операційної системи Windows NT, для роботи з багатьма СУБД: Oracle, Informicx, DB2, Sybase та ін.

Відкритість архітектури Baan IV дає змогу легко і швидко налаштовувати систему відповідно до конкретних вимог замовника. Доступ до бази даних системи Baan IV можливий з будь-яких прикладних програм. Імпорт і експорт даних здійснює модуль обміну інформацією (Baan IV Exchange). За допомогою цього модуля дані перетворюються у формат Baan IV, і навпаки.

Корпоративна інформаційна система Baan IV вирізняється високим рівнем адаптивності, масштабованості, різноманітною функціональністю, що охоплює всі види управлінських задач фірми. Ними є:

Підтримка управління проектами. Реалізує комплекс робіт з підтримки процесів планування, управління і контролю за здійсненням різноманітних програм у рамках фірми, забезпечення комбінованого обліку витрат за проектом, оцінювання вартості виконання програми тощо.

Управління потоками господарських операцій. Забезпечує планування і контроль за перебігом господарських операцій з метою автоматизації процесів у всіх сферах поточної діяльності підприємства.

рамної системи, який лише в період від 1993 по 1997 рік виріс в 11 разів. На сьогодні продукти Baan використовують понад 7000 замовників більш, як 60 держав світу. Систему Baan використовують такі відомі фірми, як Boeing, British Aerospase, Fiat, Mercedes, Volvo, Opel, Philips, ABB, Hitachi та ін. Для управління роботою підприємств фірми Boeing одночасно працюють у середовищі Baan IV понад 30000 користувачів.

Управління фінансовими ресурсами. Автоматизуються роботи з управління обігом готівкових коштів, планування й управління цінними паперами, здійснення контролю за ліквідністю коштів, оцінювання ризиків тощо.

Управління інвестиціями. Забезпечує управління інвестиційним капіталом, здійснює контроль за капіталовкладеннями і бюджетом, витратами, аналізує прибутковість інвестиційних проектів тощо.

Моніторинг поточної діяльності підприємства. Здійснює підтримку процесів прийняття рішень, забезпечує точний контроль за стратегічною і поточною фінансовою інформацією в режимі реального часу, дає змогу в будь-який момент надавати інтегровані дані про стан підприємства тощо.

Фінансовий облік та звітність. Забезпечує повний спектр робіт з ведення і складання зовнішньої звітності (ведення головної книги, складання бухгалтерської звітності, складання консолідованої звітності тощо).

Облік витрат. Здійснює підтримку всього діапазону робіт з ведення і складання внутрішньої звітності (облік витрат за продуктами і організаційними одиницями, аналіз прибутковості, розподіл непрямих витрат тощо).

Підтримка функцій закупівлі та збуту продукції. Надання функціональних можливостей для аналізу й оброблення замовлень, що надходять, підтримка процесів, пов’язаних із прогнозуванням, складанням і оцінювання бюджетів різних рівнів.

Управління рухом матеріальних ресурсів. Підтримка всього діапазону дій, пов’язаних з управлінням складами, обліком матеріальних засобів у місцях збереження (інвентаризація), функцій транспортування вантажів, обліку матеріалів під час пересування в процесі виконання виробничих замовлень тощо.

Планування виробництва. Забезпечує весь комплекс робіт, пов’язаних із підготовкою виробництва, забезпеченням виробничих ланцюгів необхідними ресурсами, виконанням виробничих замовлень, контролем поточного стану на виробництві, внесенням оперативних змін залежно від зміни поточної ситуації (диспетчеризація).

Підтримка забезпечення якості продукції. Забезпечує виконання вимог міжнародних, державних і галузевих стандартів виробництва, узгодження параметрів якості продукції та наданих послуг у поточному виробничому процесі, контроль процесів випробування продукції, що випускається, і т. д.

Підтримка сервісних функцій життєдіяльності. Надання додаткових можливостей зі створення різних класифікаторів, підтримка служб контролю за змінами, забезпечення документообігу, здійснення зв’язку із зовнішніми системами.

Усі зазначені функції системи управління Baan є найвищою мірою інтегрованими, що дає змогу будувати й вирішувати гнучкі ланцюжки задач із відстеженням впливу різних чинників, наприклад підвищення якості продукції на її собівартість тощо і, як підсумок, виконувати завдання з моделювання цінової та виробничої політики компанії. Система має гнучкий інструментарій для швидкого й ефективного впровадження. Модуль Динамічне моделювання підприємства (DEM), що може динамічно переналаштовуватися, вможливлює реінжиніринг бізнес-процесів у ході впровадження і в процесі подальшої експлуатації.

Корпоративна інформаційна система Baan IV складається з таких підсистем:

— Baan — Адміністратор діяльності підприємства;

— Baan — Моделювання підприємства;

— Baan — Фінанси;

— Baan — Збут, постачання, склади;

— Baan — Виробництво;

— Baan — Контролінг;

— Baan — Проект;

— Baan — Сервіс;

— Baan — Процес;

— Baan — Транспорт;

— Baan — Інструментарій;

— Управління персоналом («Ланіт»).

Своєю чергою кожна підсистема охоплює кілька програмних модулів, за допомогою яких реалізується весь спектр функцій відповідної підсистеми.

Підсистема Адміністратор діяльності підприємства є інструментарієм для вдосконалення фінансово-господарської діяльності й розроблена для отримання достовірної інформації з усіх напрямів діяльності компанії. Форма подавання даних у підсистемі дає змогу проводити швидкий аналіз для прийняття безпомилкових рішень. Убудована в пакет «система раннього попередження» вможливлює вчасне коригування. Підсистема містить такі модулі:

Аналіз показників діяльності дозволяє провести аналіз показників різних напрямів фінансово-господарської діяльності, що базується на аналітичних матеріалах, складених експертами компанії «Baan» у співпраці з найбільшими консалтинговими компаніями. Будь-які показники можуть бути видозмінені й доповнені з урахуванням специфічних вимог конкретного підприємства (компанії) чи групи компаній.

Моніторинг бізнес-показників дає змогу безпосередньо й наочно пов’язати облікові дані за показниками діяльності з поставленими цілями. Передбачена можливість моніторингу максимально допустимих значень для кожного показника діяльності. Індикаторами стану показників слугують різнокольорові сигнали на екрані дисплея. Граничні значення можна задавати для будь-якого потрібного періоду, а потім легко коригувати, при цьому в систему можуть бути введені нові верхня і нижня межі показника, а також його нове планове значення. Ієрархічна структура аналізу забезпечує аналітичний перегляд різних рівнів «скелетної» діаграми з метою отримання, за потреби, детальнішої інформації. Передбачено можливість звернення до фактичних даних певного додатка Baan (наприклад, до даних модуля Головна книга підсистеми «Баан — Фінанси» або модуля Управління цехом підсистеми «Баан — Виробництво»). У результаті виявляється конкретний виконавець, відповідальний за виконання тієї чи іншої задачі, визначаються фактичні причини відхилень від заданих параметрів.

Облік організаційної структури підприємства дає змогу оперувати широкою гаммою показників фінансово-господарської діяльності, вибудовуваних відповідно до ієрархії взаємозв’язаних між собою рівнів управління і відповідним чином відображуваних у «скелетній» структурі діаграми «Ішикава».

Графічний інтерфейс користувача спрощує отримання управлінської інформації та унаочнює її забезпечує проведення швидкого і точного порівняльного аналізу різних даних. Користувачеві доступні різні способи ефективного перегляду найрізноманітнішохї інформації.

Діаграма «Ішикава». В основному сеансі використовується так звана скелетна діаграма Ішикава, призначена для відображення ієрархічних відносин між показниками фінансово-господарської діяльності. Така схема подання даних зручна при зверненні, до того ж надає вичерпну інформацію про причиннонаслідкові зв’язки, що стосуються кожного окремого показника. Завдяки застосуванню різнокольорового кодування даних про стан показників здійснюється своєчасне виявлення «больових» точок, що потребують аналітичного перегляду для отримання докладнішої інформації.

Підсеанси детального перегляду. Фактичні числові дані з окремих показників подані в підсеансах детального перегляду. Наприклад, у підсеансі «Подробиці» подано не лише фактичні цифри щодо потрібного показника, а й поточні значення інших пов’язаних з ним індикаторів. Тут наводяться планові значення показника, а також верхня і нижня допустимі межі, завдяки чому в рамках одного екрана користувач отримує вичерпну інформацію.

Генератор звітів. 3а допомогою генератора звітів створюються вихідні файли — інформаційні звіти, наприклад про випуск продукції. Можливості аналітичного перегляду дозволяють звертатися безпосередньо до додатків системи Baan і отримувати необхідну інформацію в режимі реального часу.

Ретроспективний аналіз і прогнозування дає можливість отримати не лише точні відомості про поточний стан справ на підприємстві, а й порівняти їх з даними за певний період, що передував. Порівняльний аналіз можна провсти як щодо підприємства загалом (за використання скелетної діаграми), так і за кожним показником окремо. Модуль можна використати також для цілей прогнозування.

Модуль групи компаній має неоціненне значення для керівників, які відповідають за діяльність кількох компаній, що входять до корпоративної групи. За умов багаторівневої структури показники фінансово-господарської діяльності компаній, що входять до цієї структури, агрегуються на корпоративному рівні, а потім вбудовуються у спеціально створену діаграму «Ішикава».

Підсистема «Вааn — Моделювання підприємства» призначена для конфігурації системи Вaan у процесі впровадження і налаштування на кінцевих користувачів, а також подальшої переконфігурації системи в разі змін бізнес-процесів на підприємстві. Використання цього інструментарію сприяє скороченню термінів упровадження, зниженню рівня витрат на впровадження і прискорене повернення вкладених коштів. В основу підсистеми покладено унікальні підходи до процесу впровадження, названі розробниками Orgware, ґрунтовані на досвіді впровадження продуктів Вааn більш як у 60 країнах світу. Інструментарій бізнес-моделювання забезпечує максимальну гнучкість системи Вann і її налаштувань у процесі впровадження продукту. Процес упровадження розпочинається з опису чи розгляду відповідного типу і профілю моделі підприємства. На наступній стадії здійснюють коригування параметрів бізнес-моделі з урахуванням вимог замовника. Далі система конфігурується, причому для кожного конкретного користувача створюється меню, до структури якого можуть бути включені інструкції та нормативні документи, що визначають виконання окремих завдань. Наприкінці проводять аналіз діяльності підприємства, на підставі якого формуються рішення з модернізації виробництва, визначаються подальші напрями розвитку. Завдяки цьому можна уникнути багатьох проблем, пов’язаних з на-

Підсистема «Bааn — Фінанси» являє собою цілісну систему управління фінансами із трирівневою структурою, в рамках якої реалізуються три основні функції фінансового управління — облік, аналіз і планування. Підсистема «Bааn — Фінанси» цілковито інтегрована з іншими підсистемами системи Baan IV і підтримує роботу в рамках організаційної структури підприємства будьякої міри складності, використовуючи для цього механізм розподіленої бази даних. Цей механізм дозволяє в рамках системи Baan обслуговувати кілька балансових одиниць, зокрема й територіально віддалених одна від одної, взаємних договорів, що об’єдналися в холдинг на засадах виконання спільної діяльності. Система може бути налаштована на підтримку управлінських функцій як у масштабах корпорації (холдингу), так і на виконання завдань в окремих балансових одиницях. На рівні групи компаній є можливість контролю дебіторської та кредиторської заборгованості, а також даних головної книги з розмежуванням повноважень з доступу до інформації. ????????????? ?????? ?????????? Baan — ???????

1. Головна книга. Фінансову інформацію, одночасно із проведенням на рахунки головної книги можна розподілити за додатковими бухгалтерськими регістрами, наприклад за центрами витрат, групами виробів, статтями витрат тощо. Можна створити п’ять типів таких регістрів, за допомогою яких фінансова інформація відображатиметься і аналізуватиметься з п’яти різних сторін. Використання напрямів обліку дає можливість мати компактну головну книгу і водночас забезпечити докладний аналіз фінансової інформації для вироблення управлінських рішень. Модуль також передбачає можливість централізованого оброблення операцій на основі типових операцій, заздалегідь визначених користувачем.

2. Рахунки дебіторів (розрахунки із замовниками). Нарівні з можливістю оброблення рахунків-фактур, що надходять у рамках інтегрованої системи з підсистеми «Bааn — Збут, постачання, склади», передбачена можливість виписування рахунків-фактур безпосередньо в підсистемі «Bааn — Фінанси». Для кожного рахунка-фактури створюється графік платежів із зазначенням термінів і сум. Є засоби аналізу дебіторської заборгованості, на основі яких проводять оперативне управління кредитуванням замовників і формують листи-нагадування боржникам.

3. Рахунки кредиторів (розрахунки з постачальниками). Для рахунківфактур, що надходять, передбачено процедури реєстрації й акцептування, а також звірки із замовленнями. Відповідальний відділ чи особа може як вручну, так і за допомогою електронних засобів акцептувати рахунок-фактуру перед його введенням у фінансовий облік і оплатою. Звіряння рахунків-фактур і замовлень на закупівлі можна проводити автоматично.

4. Управління грошовими коштами. Модуль містить широкий спектр автоматизованих процедур оброблення платежів і надходжень грошових коштів, зокрема підтримує електронні банківські операції. Для оброблення платежів і надходжень за відкритими позиціями можливі різні способи розрахунку: пла-

лаштуванням, конфігурацією і запуском системи в експлуатацію. Перехід до нової системи здійснюється плавно, без порушень поширених на підприємстві принципів управління.

5. Фінансові плани. Модуль «Фінансові плани» має набір засобів для фінансового планування діяльності підприємства. Є можливість розроблення та порівняння різних варіантів фінансових планів. Оптимальний план приймається як чинний і використовується для порівняння фактичних показників із плановими під час аналізу діяльності підприємства, а також у фінансових звітах.

6. Розподіл витрат. Цей модуль є потужним інструментом аналізу витрат підприємства й обліку непрямих витрат під час розрахунку повної собівартості продукції в модулі «Облік витрат» підсистеми «Bааn — Виробництво». Можливе використання як традиційних методів обліку витрат, так і методу Activity Based Costing, який стає дедалі поширенішим у світі.

7. Фінансові звіти. Модуль є гнучким інструментом для генерації звітів на підставі фінансових даних. Фінансові звіти можуть бути подані в різних видах: таблиця, графік, текстовий файл. Потужні засоби консолідації та взаємозаліку операцій дозволяють об’єднувати й узагальнювати інформацію на різних рівнях.

8. Основні засоби. Модуль використовується для реєстрації та оброблення всіх операцій, пов’язаних з основними засобами й нематеріальними активами, що перебувають у розпорядженні компанії. У перелік операцій з основними засобами входять реєстрація закупівель, взяття на облік, нарахування амортизації, переоцінка, переміщення і вибуття, кількісний облік основних засобів. Ведення кількох книг обліку операцій з основними засобами дає можливість враховувати основні засоби згідно з різними внутрішніми (корпоративними) і зовнішніми (законодавчими) вимогами. Кожна книга обліку визначає валюту обліку основного засобу в цій книзі та має механізм гнучкого формування вартості придбання (первинної вартості) основного засобу, що використовується під час взяття на облік. Призначений різним книгам основний засіб може амортизуватися і переоцінюватися різними способами, зазначеними для кожної книги.

Підсистема «Baan — Збут, постачання, склади» забезпечує автоматизацію управління продажем і закупівлями, контрактами, матеріальними запасами і збереженням, партіями матеріалів і відстеженням руху партій. Крім того, здійснюється всебічне управління зовнішньою логістикою і транспортуванням, забезпечуються оптимізація маршрутів, управління замовленнями на транспортування і підтримку транспортних робіт, підтримка загального складування й управління пакувальними роботами. Підсистема «Збут, постачання, склади» розроблена для того, щоб узяти на себе турботу про повсякденне матеріальнотехнічне забезпечення виробників і оптовиків. Підсистема цілком інтегрована з усіма продуктами сімейства Baan, включно з такими, як «Виробництво», «Проект», «Сервіс», «Транспорт» і «Фінанси», що надає всеосяжну, доступну і єдину інформацію в систему управління.

Підсистема «Bааn — Виробництво» забезпечує підприємство комплексом функціональних додатків, що підтримують будь-які аспекти планування й управління виробництвом. Для забезпечення взаємодії на всіх рівнях підприєм-

тіжні доручення, чеки, переказні векселі, автоматичне пряме дебетове списання, бартер тощо. Передбачено створення й оброблення платіжних документів на різних носіях (папір, дискета, файл даних). На підставі даних постачання, збуту і фінансових планів можна скласти прогноз руху грошових коштів підприємства.

• «Bааn — Фінанси»;

• «Bааn — Збут, постачання, склади»;

• «Bааn — Транспорт»;

• «Bааn — Сервіс»;

• «Bааn — Проект».

За сучасних умов підприємствам потрібна висока мобільність, здатність швидко й ефективно вносити зміни не лише в технологічний цикл виготовлення виробу, а й у сам виріб, зберігаючи при цьому високу якість продукції. Виробничий процес на таких підприємствах повинен мати здатність до швидкої та економічної перебудови, щоб постійно забезпечувати виробництво виробів різної серійності, зокрема виробництво невеликих партій виробів на замовлення. Підсистема «Bааn — Виробництво» підтримує всі типи виробництва та їх сполучення, включно з «виготовленням на склад», «виготовленням на замовлення», «складанням на замовлення», «конструюванням на замовлення», і пристосована до виконання стратегічних завдань розвитку виробництва. Отже, підсистема готова враховувати будь-яку стратегію управління виробництвом, дозволяє змінювати стратегію навіть за тієї самої номенклатури випуску, не вимагаючи при цьому модифікації чи переустановлення системи управління. Модель організації виробництва, закладена в технічних рішеннях підсистеми «Bааn — Виробництво», швидко адаптується до вимог користувачів, дозволяючи їм обрати найкращу комбінацію методів планування й управління виробничим процесом.

Підсистема «Bааn — Контролінг» є інструментарієм для планування, контролю, обліку й аналізу показників фінансово-господарської діяльності підприємства. За допомогою підсистеми досягається можливість формування бюджетів будь-яких видів і форм залежно від потреби підприємства та від системи бюджетування (планування), прийнятої на підприємстві. Підсистема «Bааn — Контролінг» інтегрована з іншими підсистемами BААN: «Bааn — Фінанси», «Bааn — Виробництво», «Bааn — Адміністратор діяльності підприємства» і «Bааn — Збут, постачання, склади», що дозволяє цілком задовольняти потребу в інформаційній системі для прийняття обґрунтованих управлінських рішень і здійснення управлінського обліку в усіх напрямах виробничо-господарської діяльності підприємства.

Підсистема «Bааn — Проект» забезпечує високоефективне управління всіма етапами розроблення і здійснення різних проектів (наприклад, НДР і ОКР, капітальне будівництво). Підсистема «Bааn — Проект» дає змогу прогнозувати вплив конкретних проектів на виробничий потенціал і фінансове становище підприємства, забезпечує зниження виробничих витрат і дає змогу підприємству домагатися максимальних вигід. Вона цілком інтегрована з усіма іншими підсистемами системи Baan. «Bааn — Проект» забезпечує всі етапи розроблення та здійснення проектів і підготовки контрактів, включно з попереднім оцінюванням проектів, укладанням контрактів, упорядкуванням бюджетів, плануванням, контролем виконання проектів, а також гарантійне й післягарантійне обслуговування. Система автоматично складає замовлення на закупівлю, планує виробництво необхідних для здійснення проектів виробів, транспортні функції, має засоби контролю плате-

ства підсистема «Bааn — Виробництво» тісно інтегрована з такими підсистемами:

Функціональні можливості підсистеми:

— розроблення оцінок проектів і комерційних пропозицій;

— упорядкування комплексного обґрунтованого бюджету;

— планування проекту;

— фінансовий аналіз і оцінювання ефективності проекту;

— автоматизоване опрацювання рахунків-фактур за проектами;

— взаємодія підсистеми «Bааn — Проект» із підсистемою «Bааn — Виробництво». «Bааn — Проект» має широкі можливості з організації виробництва виробів, необхідних для виконання проекту. Можна легко згенерувати замовлення на виробництво таких виробів і передати його для опрацювання в підсистему «Bааn — Виробництво». За замовленням на виробництво система автоматично створить усі необхідні матеріальні вимоги й замовлення на закупівлю. Можна звірити виробничий план-графік із планом, розробленим у підсистемі «Bааn — Проект». По закінченні виробництва виробу є можливість передання фактичних витрат у базу даних підсистеми «Bааn — Проект».

Підсистема «Bааn — Сервіс» призначена для організації управління всіма видами сервісних послуг. Вона цілком відповідає вимогам компаній, що виконують посляпродажне і спеціалізоване обслуговування, а також підрозділів, що виконують обслуговування всередині підприємства. Це потужний і гнучкий інструмент, що забезпечує ефективну роботу за оптимального використання персоналу й ресурсів. Усі функції організації обслуговування інтегровані, що дає змогу здійснювати управління безпосередньо з робочого місця.

Підсистема підтримує всі види обслуговування: періодичне (виконання регламентних робіт і проведення планово-попереджувальних заходів), «за викликом» (ремонт і усунення несправностей у разі виникнення аварійних ситуацій), а також інші види, наприклад уведення в дію об’єктів обслуговування (установок).

Підсистема «Bааn — Процес» розроблена спеціально для галузей промисловості з безупинним циклом виробництва і підтримує управління виробничим процесом, починаючи від досліджень і розробок, зокрема функції виробництва, постачання, продажу, збуту і транспортування. Підсистема однаково ефективно працює як у рамках окремого підприємства, так і в рамках холдингу з територіально виокремленими виробничими ділянками. Підсистема «Bааn — Процес» цілком інтегрована з усіма іншими підсистемами Baan.

Підсистема «Bааn — Транспорт» повною мірою відповідає потребам транспортних підприємств, а також підприємств, що здійснюють матеріально-технічне постачання і перевезення як допоміжну діяльність. Підсистема передбачає планування й облік усіх видів перевезень, має потужні засоби для організації складського обліку та процесу упаковування.

Підсистема гнучко налаштовується відповідно до вимог конкретного підприємства й оперативно реконфігурується мірою розширення діяльності та виникнення нових завдань. Інтеграція з іншими підсистемами, зокрема з «Bааn — Збут, постачання, склади» і «Bааn — Фінанси», дає широкі можливості розв’язання транспортних завдань.

жів. Це потужний інструмент контролю витрат і прибутків, гарантія дотримання термінів постачання.

Підсистема «Bааn — Інструментарій» містить набір засобів адміністрування і налаштування наявних додатків, а також уможливлює розроблення нових додатків у середовищі мов програмування четвертого покоління (4GL) для операційних систем UNIX і Windows NT.

Структура й функціональні можливості підсистеми:

Віртуальний програмний процесор. Додатки не працюють з операційною системою, а всі запити адресують цьому процесору, що безпосередньо взаємодіє з операційною системою.

Словник даних. Визначає модель даних додатка. У словнику даних описано структуру бази даних, а також правила забезпечення її цілісності.

Генерація додатка. Автоматична генерація додатка, компонентами якого є меню, екранні форми, звіти і програмні сценарії.

Упорядкування звітів. Створення як завгодно складних структур звітів.

Мова програмування. Структурна мова запитів (SQL) забезпечує ефективний доступ до баз даних.

Клієнт-сервер багатоланкової архітектури. Кожен додаток, створений під час використання підсистеми «Bааn — Інструментарій», можна використовувати в середовищі клієнт-сервер.

Оперативна довідкова інформація. Користувач у будь-який момент може одержати довідку з використовуваної ним частини додатка.

Управління повноваженням користувачів. Кожному конкретному користувачу призначається формалізований перелік функцій і даних, що їх він може використовувати під час роботи.

Управління версіями (реалізаціями). Дозволяє паралельно розробляти кілька версій кожного з додатків.

Управління персоналом. Модуль управління персоналом є комплексним рішенням для управління кадрами. Модуль розроблений компанією «ЛАНІТ», партнером компанії «Альфа-Інтегратор — Bааn Євразія», і призначений для розв’язання завдань управління персоналом у середовищі BAAN IV на всіх рівнях управління підприємством і в усіх підрозділах підприємства за інтегрованого оброблення інформації.

Завдяки упровадженню модуля на підприємстві стають можливими:

1. Гнучке управління персоналом і оперативний контроль за використанням кадрових ресурсів.

2. Отримання повної оперативної інформації про структуру підприємства, позиції штатного розпису і співробітників за будь-які минулі та планований періоди.

3. Оцінювання ефективності роботи кожного структурного підрозділу й окремих працівників.

4. Формування системи оплати як стимулювальної складової у плані пошуку найефективніших способів досягнення цілей компанії.

5. Поліпшення умов праці працівників.

Модуль управління персоналом містить:

— штатний розпис;

— кадровий облік;

— військово-обліковий стіл;

— облік робочого часу;

— розрахунок заробітної плати;

— зведені наряди;

— облік підзвітних осіб.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
10.3. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ SCALA ТА ІНШИХ СИСТЕМ
СЕРВІСНІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ЗАСОБИ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ В КОРПОРАТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМАХ
11.2. ПРОГРАМНІ ПРОДУКТИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ БІЗНЕСОМ CPM ТА ВPM
11.3. IР-ТЕЛЕФОНІЯ ТА ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЇ У КІС
9.2.ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ В СИСТЕМІ R/3
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ R/3 ТА ЇЇ СКЛАДОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ
8.7. КОНТУР УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
8.6. КОНТУР БУХГАЛТЕРСЬКОГО ТА ПОДАТКОВОГО ОБЛІКУ
8.5. КОНТУР УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИКОЮ І ЛАНЦЮГОМ ПОСТАЧАНЬ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)