Posibniki.com.uaМенеджментSTАRT-UP: створення та функціонцуванняФайл 2: Пошук інвесторів та співпраця з ними ЧАС:


< Попередня  Змiст  Наступна >

Файл 2: Пошук інвесторів та співпраця з ними ЧАС:


2 години ЦІЛІ:

1. Опрацювати навички написання бліц-резюме та резюме проекту (Executive Summary).

2. Отримати досвід публічного виступу перед потенційними інвесторами.

відповідей від венчурних фондів, директор start-up почав переговори з приватними особами, у результаті чого з’явився третій портфельний інвестор, що володітиме 3 % акцій іноземної компанії, якій належатимуть українські та міжнародні активи, піцерії, торгові марки, Do IS і франчайзингова система start-up.

3. Сформувати принципи ведення переговорів з інвесторами. Визначити варіанти аргументації доцільності інвестування.

4. Опрацювати навички роботи із запереченнями інвесторів.

5. Опрацювати типові відмови інвесторів та технологію їх подолання. ПЛАН:

1. Завдання «Скласти бліц-резюме».

2. Вправа «Сторітелинг: розкажи байку інвестору».

3. Завдання «Визначити етапи підготовки до переговорів з інвестором».

4. Вправа «Опитувальник для керівника start-up».

5. Розробка плану переговорів з інвестором.

6. Завдання «Розробка Executive Summary».

7. Завдання «Робота із запереченнями».

8. Ділова гра «Акули бізнесу».

9. Кейс «Скільки коштує топовий start-up?» ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: інвестори, бліц-резюме, Executive Summary, сторітелинг, переговори, аргументація, робота із запереченнями, «байки» start-up. ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:

1. Як зробити виступ перед інвесторами таким, що принесе інвестиції?

2. Які методи доцільно використати для формування успішної презентації?

3. Що змушує інвесторів відмовляти у фінансуванні start-up?

4. Якими якостями має володіти доповідач для успішної доповіді?

5. Чому одні команди start-up отримують інвестиції, а інші ні?

2.1. ЗАВДАННЯ «Скласти бліц-резюме»

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Бліц-резюме, на відміну від традиційного резюме, — це найкоротший опис сутності проекту start-up, на викладення якого потрібно не більш як три хвилини [1, с. 190].

Мета: короткий виклад сутності проекту за час, поки засновник start-up піднімається в ліфті з інвестором до офісу. Водночас бліц-резюме охоплює вичерпний опис проблеми, виконавців, що її вирішуватимуть, та ключові відмінності від подібних ідей.

Заповнити наведену нижче таблицю.

ПитанняВідповіді
1. Хто цільовий споживач продукту start-up?
2. Які його потреби?
3. Як називається продукт або послуга start-up?
4. На який сегмент ринку він вийде?
5. Яка ключова перевага продукту start-up?
6. Хто або що конкурує зі start-up?
7. Яка конкурентна перевага продукту start-up?

2.2. ВПРАВА «Сторітелинг: розкажи байку інвестору»

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Сторітелинг

— це вміння розказувати історії, які впливають на слухачів. Сторітелинг — мистецтво, наука і філософія. Гарна розповідь здатна позитивно вплинути на найзавзятішого супротивника. Історія може змінити сприйняття і зачепити підсвідомі настанови, вплинути не тільки на тих, хто її слухає, а й на того, хто розповідає [2, с. 38].

Завдання. Фахівці виокремлюють шість типів історій, що здатні здійснити вплив на співрозмовника (див. у таблицю). Оберіть тип історії, який найбільше відповідає бізнес-ідеї, та складіть її.

Наведено шість основних сюжетів [2, с. 40—41].

Основний сюжетКороткий виклад ідеї СторітелингуСторітелинг start-up

Особиста історія допомагає інвестору краще пізнати співрозмовника. Необов’язково розповідати історію власного життя, підійде будь-яка, що здатна розкрити вашу особистість

«Хто я»

«Навіщо я тут» Розповідь, яка дозволяє інвестору зрозуміти, навіщо потрібно його сприяння і співробітництво start-up
«Бачення» Розповідь, що окреслює зміст участі інвестора у проекті start-up та вигоду, на яку він може розраховувати
«Повчальні історії» Така історія допомагає зрозуміти, навіщо опановувати новими навичками, створювати щось нове, надихати на здобуття нових знань
«Цінності у дії» Розповідь має продемонструвати зв’язок із цінностями, які декларуються, і конкретними діями або намірами start-up
«Я знаю, що ви думаєте» Людям подобається, коли читають їхні думки. Якщо підготуватися до розмови з інвестором, можливо передбачити його заперечення та, озвучивши їх, привабити його до себе

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ «Байки start-up» [4, с. 152—157]. Зазвичай кожний start-up намагається розповісти інвестору захопливу історію майбутнього успіху start-up, підкріплену вагомими аргументами, — не завжди такими, що відповідають дійсності. Саме такі байки й наведено нижче.

№ з/п БайкаКоментар
1«Наш прогноз дуже обережний» Практично start-up не здатний визначити потенціал ринку
2 «За оцінками Gartner (Forrester, Jupiter, Yankee Group), наш ринок через 5 років становитиме 50 млн дол» Про такі перспективи заявляє кожний start-up, намагаючись залучити інвестиції
3 «Boeing підпише з нами контракт наступного тижня» Про підписання контракту краще розповідати після його реального підписання
4 «Ключові співробітники приєднаються до нас, тільки-но ми отримаємо стартовий капітал» Перш ніж таке розповідати, необхідно переконатися, що такі співробітники справді погодилися співпрацювати зі start-up
5 «Кілька інвесторів уже почали передінвестиційний аудит нашої компанії» Такі заяви звучать, коли дійсно є реальні домовленості. Адже інвестори легко можуть перевірити подібні домовленості
6 «Procter&Gamble — занадто старі, неповороткі, відсталі і повільні, щоб становити для нас загрозу». Підставте сюди будь-яку успішну компанію — Microsoft, Procter&Gamble, Oracle, Ford тощо Така заява свідчить про фантастичну наївність щодо складових успішного бізнесу
7 «Патенти роблять наш бізнес захищеним» Патенти здатні надати тимчасову конкурентну перевагу, але не більше
8 «Усе, що нам потрібно, — це завоювати один відсоток ринку» Інвестори називають таку заяву байкою «про китайську газовану воду». Краще визначити більш-менш реальні цифри прогнозованої частки ринку
9 «У нас — перевага першого кроку» Заявляючи таке, треба бути стовідсотково впевненим, що це справді так, але в реальності такі ситуації трапляються вкрай рідко
10 «У нас випробувана команда фахівців світового рівня» Гучна заява, яку доцільно робити тільки тоді, коли в складі start-up дійсно є такі фахівці

2.3. ЗАВДАННЯ «Визначити етапи підготовки до переговорів з інвестором»


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
ТЕМА 10. ПОБУДОВА ПАРТНЕРСТВА
Партнер start-up
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
Дисциплiни

Англійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki