Posibniki.com.ua Бухгалтерський облік Міжнародні тенденції розвитку бухгалтерського обліку і аудиту та перспективи для України ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІННІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІННІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ


У механізмі мотивації процесу формування інфокомунікаційного середовища спостерігається різке зростання потреб корпоративних структур в автоматизації управління бізнес-процесами

та в запровадженні інформаційних технологій (ІТ). На даний момент відомі шість платформ (систем) ІТ, розроблених за ініціативою споживачів, а саме: розпізнавання штрих-кодів, мережа банкоматів, бронювання авіаквитків, охорона авторських прав, системи обміну даних. Всі ці рішення носять характер суттєвих змін, набуваючи глобального характеру. Між тим, багато проблем, з якими зіткнулися розробники та користувачі ІТ на протязі останніх років, не розв’язане дотепер, не дивлячись на певний прогрес.

Мета статті полягає в узагальненні тенденцій запровадження нових інформаційних технологій та умов формування сфер їх застосування, а також в їх розгляді в контексті розвитку галузі ІТ у цілому.

Дослідження [1] показують, що споживацьких ініціатив щодо упровадження ІТ набагато більше, особливо у сфері фінансових послуг. До них відносяться такі, як банківські перекази, обробка чеків, операції з цінними паперами та ін. Велика частина цих платформ пов’язана з фінансовими операціями, оскільки вони стали найбільш автоматизованим видом діяльності через цілий ряд причин. По-перше, це, мабуть, найчисленніша категорія транзакцій, а отже, ефект технологій, як у плані підвищення прибутковості, так і в плані зручностей для споживача тут може бути особливо великий. По-друге, більшість операцій, пов’язаних з платіжними системами, відноситься до числа повторювальних і передбачених.

Технології, які були народжені споживацькою ініціативою, займають серединне положення, в цій сфері немає діаметрально протилежних підходів. Тільки у разі EDI мала місце спроба незалежної зовнішньої стандартизації. В інших вплив конкретних виробників, виступаючих як споживач ІТ-послуг, постачальник ІТпослуг і орган стандартизації, приблизно однаковий. У разі кредитних карт та банкоматів банки довгий час працювали незалежно один від одного, проте потім перейшли до загальнодоступної системи.

В ході обговорення перспектив електронного бізнесу, дистанційної освіти та інших галузей [3] основне питання зводиться до того, чого може досягти бізнес при нинішньому рівні розвитку технологій. Зі всіх споживачів ІТ саме бізнес має найтриваліший та найістотніший досвід, як упровадження інформаційних технологій, так і створення важливих платформ і стандартів. Але найістотніший та найперспективніший потенціал поліпшення бізнеспроцесу знаходяться на стороні споживачів і саме вони, як свідчать автори [1—3], змінять обличчя галузі ІТ.

Викликає інтерес феномен розвитку наступних перспективних напрямів створення ІТ: нових розважальних засобів за рахунок упровадження контенту метаданих; ефективної системи реклами «онлайн»; систем управління корпоративними торговими майданчиками та іншими засобами електронної комерції; системи охорони здоров’я на основі передових технологій; нових платіжних систем, заснованих на використанні Інтернету, а також формування бази даних електронного уряду. Потрібно відзначити, що пошук нових областей застосування сучасних технологій має істотно менше значення, ніж ефективне використання вже добре знайомих ідей.

Розглядаючи ці взаємовідносини, спробуємо оцінити деякі характеристики нинішньої фази розвитку ІТ-індустрії.

1. Ключовий чинник розвитку полягає в тому, наскільки швидко економіка адаптується до можливостей Інтернету та ефективним буде механізм організаційної підтримки з боку державних установ.

2. Нові технології не вимагають великих інвестицій у нове устаткування та розширення мережених можливостей. Вкладання в програмне забезпечення та деякі інші витрати неминучі, але основна частина витрат приходиться на упровадження та інтеграцію додатків.

3. Лідерство у сфері ІТ більш менш рівномірно розподіляється між всіма галузями економіки та суспільного життя — це явний крок убік від домінування на ринку ІТ групи великих комп’ютерних компаній.

4. У разі масовості використання існуючих платформ та додатків, процес їх розповсюдження буде прискорено — це стане важливим чинником переходу лідерства від виробника до споживача ІТ.

Таким чином, споживач ІТ сьогодні має нагоду легко перейти на новий рівень використання інформаційних технологій, отримуючи від них принципово відчутніші вигоди. Успішне вирішення більшої частини проблем повинне мотивувати прискорений розвиток ІТ. Багато що залежить від ініціатив, що сприяють змінам або їх гальмують.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Фидельман Г., Дедиков С., Адлер Ю. Альтернативный менеджмент. Путь к глобальной конкурентоспособности. — М.: Альпина бизнес букс, 2005.

2. Уэйл П., Росс Дж. У. Управление ИТ: опыт компаний-лидеров. — М.: Альпина бизнес букс, 2005.

3. Информационные технологии в бизнесе. Под ред. Желены. — М. — Спб.: Питер, 2002.

О. Г. Величко, канд. екон. наук, ДКЦПФР

С. І. Прилипко, канд. екон. наук,

Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ НАДАННЯ ЗАГАЛЬНОДОСТУПНИХ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПОСЛУГ
ЗНАЧЕННЯ ВИБОРУ І ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ ОБЛІКУ В ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОСТУ ПРИБУТКУ ПОШТОВОГО ОПЕРАТОРА
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОПТИМІЗАЦІЇ СТРУКТУРИ КАПІТАЛУ УДППЗ «УКРПОШТА»
СКЛАДОВІ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)