Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування 14.2. Акти та законні вимоги органів і посадових осіб місцевого самоврядування


< Попередня  Змiст  Наступна >

14.2. Акти та законні вимоги органів і посадових осіб місцевого самоврядування


Акти ради, голови ради (сільської, селищної, місь кої, районної в місті), виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які проживають на відповідній території. Кері вники розташованих або зареєстрованих на відповідній території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності на вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого самоврядування зобов’язані прибути на засідання цих органів для подання ін

формації з питань, віднесених до відання ради та її органів, відповіді на запити депутатів.

РОЗДІЛ 15

Відповідальність органів та посадових oсіб місцевого самоврядування

15.1. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

15.2. Відповідальність перед органами та посадовими особами місцевого самоврядування.

15.1. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування

Органи та посадові особи місцевого самоврядування є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед територіальними громадами. Вони зобов’язані інформувати населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з інших питань місцевого значення, звітувати перед територіальними громадами про свою діяльність не ме нше як два рази на рік.

Територіальна громада у будь-який час може достроково припинити повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вони: ? порушують Конституцію або закони України; ? обмежують права і свободи громадян; ? не забезпечують здійснення наданих їм законом повноважень.

Порядок і випадк и дострокового припинення повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування територіальними громадами визначаються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.

Органи та посадові особи місцевого самоврядування є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади з питань здійснення ними делегованих повноважень органів виконавчої влади.

Спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають у результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються у судовому порядку.

Шкода, за подіяна юридичним і фізичним особам у результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування — за рахунок їхніх власних коштів у порядку, встановленому законом.

Підстави, види та порядок відповідальності органів і пос адових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією

України та законами України.

15.2. Відповідальність перед органами та посадовими особами місцевого самоврядування

Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їхніми діями або бе здіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

РОЗДІЛ 16

Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з іншими суб’єктами права

16.1. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з органами державної виконавчої влади.

16.2. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, що належать до комунальної власності.

16.3. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з іншими суб’єктами права.

16.1. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з органами державної виконавчої влади

Визначаючи взаємовідносини органів місцевого самоврядування з органами державної виконавчої влади законодавчим органом України було ігноровано принцип субсидіарності, регламентований Європейською хартією місцевого самоврядування.

Внаслідок такого ігнорування певна частина закріплених за виконавчими органами місцевого самоврядування повноважень була визнана делегованими дер жавою. Натомість деякі повноваження, закріплені за виконавчими органами місцевого самоврядування дублюються органами державної влади (наприклад, місцевими державними адміністраціями), що призводить до політичної конкуренції і суперечностей між органами місцевого самоврядування й органами державної влади. Деколи мають місце спроби з боку органів державної влади контролювати виконання власних по вноважень органами місцевого самоврядування. Часто виникають фінансові неузгодження при формуванні відповідних місцевих бюджетів і як наслідок — дестабілізація діяльності органів влади на місцях.

Проте субсидіарність передбачає також втручання — влада більш високого рівня не лише має право, а й повинна втручатися у сферу влади нижчого рівня. Водночас таке втручання має не

підміняти, а підтримувати і допомагати, тим самим доповнювати можливості органів місцевого самоврядування, а не обмежувати їхні права в цілому і повноваження зокрема.

Отже, відповідно до принципу субсидіарності, передавати повноваження від влади більш низького рівня до влади більш високого рівня дозволяється тільки тією мірою, якою самі ці повноваження можуть бути краще здійс нені на вищому рівні. Однак такі повноваження мають здійснюватися на рівні, настільки близькому до громадянина, наскільки це можливо.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в

Україні» виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади є підконтрольними ві дповідним органам виконавчої влади. Органам місцевого самоврядування законом можуть надаватися окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підконтрольним відповідним органам виконавчої влади з питань здійснення виконавчими органами відповідної ради повноважень о рганів виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова має право звертатися до суду щодо визнання незаконними в тому числі актів місцевих органів виконавчої влади, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Термінологічний словник
Європейська Хартія місцевого самоврядування
Хартія Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (КМРВЄ)
Концепція Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування
Європейська рамкова конвенція про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)